Gå til innhold

Værmelding som ikke stemte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Er det noen som har opplevd at værmeldingen ikke har vært riktig, at det er meldt dårlig vær men at det ikke ble det likevel, i syden?

Vi skal dra på søndag og værmeldingen varierer hele tiden. Det er meldt litt regn, noe sol og endel skyer disse dagene. Har et håp om at det blir bedre enn det ser ut, men blir det ikke det, må vi så klart bare gjøre det beste ut av det og det blir bra uansett. 

Anonymkode: 9e5fe...505

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er helt vanlig 

Anonymkode: 9b42e...026

• Liker 2
Skrevet

Ja det skjer. Både her hjemme og på tur (i Norge og i syden).

• Liker 2
Skrevet

Hvor er syden?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hei!

Er det noen som har opplevd at værmeldingen ikke har vært riktig, at det er meldt dårlig vær men at det ikke ble det likevel, i syden?

Vi skal dra på søndag og værmeldingen varierer hele tiden. Det er meldt litt regn, noe sol og endel skyer disse dagene. Har et håp om at det blir bedre enn det ser ut, men blir det ikke det, må vi så klart bare gjøre det beste ut av det og det blir bra uansett. 

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 43f01...f34

• Liker 8
Skrevet

Skjedd flere ganger det, at værmeldingen ikke stemmer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Værmeldingene stemmer sjeldent. I vinter var vi på Tenerife og både Yr og Storm meldte lavere temperatur og dårligere vær enn det vi hadde. De meldte type 16 grader og regn/overskyet, mens vi hadde 21 grader og masse sol. Det er stor forskjell på 16 og 21 og sol/ikke sol når man skal ligge på stranda i hvert fall. Ville ikke brydd meg om meldingene. 

Anonymkode: 9b9fa...6f2

Skrevet

Selvfølgelig. Værmeldingen er vel ikke mer presis der enn her. Meteorologi er sannsynlighetsberegning, ikke en eksakt utregning.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det skjer hele tiden! haha, værmeldingen er ikke statisk riktig, det skal godt gjøres. Vær får man faktisk ikke gjort så mye med. Sorry. 

Anonymkode: 56959...54c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 43f01...f34

Hvorfor gidde å kommentere om du synes det er så barnslig å spørre? 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ler litt av folk som ikke er tilfreds med været i Norge og reiser til Syden,  og så kommer de hjem og klager over at det har vært dårlig vær . Og det beste er når det har vært varmere i Norge! ;) Klart at det er ikke mer garantier for værmelding i Syden enn andre steder. 

Anonymkode: cb25f...0e7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det skjer hele tiden! haha, værmeldingen er ikke statisk riktig, det skal godt gjøres. Vær får man faktisk ikke gjort så mye med. Sorry. 

Anonymkode: 56959...54c

Jada, jeg vet at det ikke stemmer alltid. Vil bare høre om noen har erfaring med at det blir bedre vær på reise enn det som meldes😊Her hjemme hos oss stemmer melding ofte veldig bra, i allefall korttids, derfor håper jeg vi likevel kan være heldigere enn det ser ut til nå

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Haha ja, senest i går, det var sendt ut farevarsel for lyn i Oslo. Så ikke så mye som en regndråpe jeg 😅

Anonymkode: c520f...2ac

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg må innrømme at jeg ler litt av folk som ikke er tilfreds med været i Norge og reiser til Syden,  og så kommer de hjem og klager over at det har vært dårlig vær . Og det beste er når det har vært varmere i Norge! ;) Klart at det er ikke mer garantier for værmelding i Syden enn andre steder. 

Anonymkode: cb25f...0e7

Jeg vet det men ønsker å høre andres erfaringer fra en reise de har vært på, ikke at værmeldingen kan ta feil, for det vet vel alle...

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Værmeldingene stemmer sjeldent. I vinter var vi på Tenerife og både Yr og Storm meldte lavere temperatur og dårligere vær enn det vi hadde. De meldte type 16 grader og regn/overskyet, mens vi hadde 21 grader og masse sol. Det er stor forskjell på 16 og 21 og sol/ikke sol når man skal ligge på stranda i hvert fall. Ville ikke brydd meg om meldingene. 

Anonymkode: 9b9fa...6f2

Takk for konstruktivt svar😊

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Ja altso ingen er guder og det er veldig vanskelig å være helt nøyaktig med været. Da det stadig endrer seg. 

Anonymkode: 89ecf...de6

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg vet det men ønsker å høre andres erfaringer fra en reise de har vært på, ikke at værmeldingen kan ta feil, for det vet vel alle...

Ts

Så hvilke erfaringer er du ute etter?

Noen vil åpenbart ha erfart å få bedre vær mens andre dårligere. Noen ble glade når værmeldinga ikke stemte, andre ble sure.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Stor pike skrev (35 minutter siden):

Hvor er syden?

Litt usikker. Jeg vet hvor Påskeøya er, men Påskefjellet er jeg mer usikker på. Tilsvarende vet jeg hvor Norden er, men Syden har jeg ikke helt kontroll over hvor man finner på kartet.

Anonymkode: e851b...66a

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hei!

Hvor skal du da? På gc er været så ustabilt at det nesten ikke er mulig å spå. Det var store variasjoner iht varsel før vi dro. Men lite av det som ble noe av heldigvis. 

Planlegg litt for ute og inne ting 

Anonymkode: bcd79...2f9

AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (22 minutter siden):

Så hvilke erfaringer er du ute etter?

Noen vil åpenbart ha erfart å få bedre vær mens andre dårligere. Noen ble glade når værmeldinga ikke stemte, andre ble sure.

Jeg skriver jo det i hi, du har visst ikke lest innelgget skikkelig

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...