Gå til innhold

Overnatte overalt i Sverige i bil

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man overnatte overalt i Sverige i bil? Vanlig bil og ikke bobil. Har ikke råd til å overnatte på hotell.

Anonymkode: 0cd21...956

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan man overnatte overalt i Sverige i bil? Vanlig bil og ikke bobil. Har ikke råd til å overnatte på hotell.

Ikke på campingplass da jeg har hund som varsler. Har prøvd det før og det går ikke. Kan man bare parkere ved en vei og å sove der sånn som i Norge ?

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Sverige er en krigssone...så tenk deg godt om. Da nå du gassalarm i bilen, skuddsikker vest og våpen til å forsvare deg med.

Anonymkode: 3bedd...160

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Nord for E18 og inn fra kysten er det ikke noe problem å finne små avstikkere hvor du kan parkere og sove. Skal du nordover kjører du bare E45 i stedet for E4 så er det ødemark nesten hele tiden. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Sverige er en krigssone...så tenk deg godt om. Da nå du gassalarm i bilen, skuddsikker vest og våpen til å forsvare deg med.

Gi deg da 😣

Anonymkode: 775d6...8cd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja det kan du

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

På landsbygda i Nord-Sverige går det sikkert greit men i Sør-Sverige er det en dårlig ide, byer som Malmø, Gøteborg og Stockholm er utelukket. Det samme gjelder for områdene rundt disse byene og i nærheten av de store ferdselsveiene.

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Gi deg da 😣

Fakta er fakta selv om det er ubehagelig.

"Vägpiraterna fortsätter härja: ”Stanna inte!”"

https://www.husvagnochcamping.se/artiklar/nyheter/20170710/vagpiraterna-fortsatter-harja-husbilsagare-drabbade-stanna-inte/

"Polisen varnar: Se upp för vägpirater i trafiken."

https://www.ttela.se/nyheter/regionalt/polisen-varnar-se-upp-for-vagpirater-i-trafiken.4e6075bd-5262-4cce-9dde-853006e9694d

"Familien på fire fra Heddal i Telemark lå og sov inne i bobilen i Sverige da ranere tok med seg alt av verdisaker og klær."

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/familien-grindalen-ble-ranet-for-alt-mens-de-sov-1.12355422

Anonymkode: dfee5...504

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det farligere i Sverige enn i Norge?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.5.2024 den 20.37):

Altså selvom det er ment ironisk. Og mesteparten av Sverige er selvsagt trygt.

Det er ikke anbefalt å stoppe på rasteplasser i Bohuslen. Man må være mer forsiktig i Sverige enn i Norge.

Anonymkode: 079d6...209

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette gjorde jeg i Sverige for mange pr siden. Hadde ALDRI turt det nå …

Anonymkode: 01b83...efd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.5.2024 den 23.09):

Altså selvom det er ment ironisk. Og mesteparten av Sverige er selvsagt trygt.

Det er ikke anbefalt å stoppe på rasteplasser i Bohuslen. Man må være mer forsiktig i Sverige enn i Norge.

Hva er galt med Bohuslen?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva er galt med Bohuslen?

Du kan bli ranet, de stikker av med bilen. 

En person kommer bort og spør om hjelp til starte bilen. Du går ut av bilen din og dermed stikker de av med bilen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kan bli ranet, de stikker av med bilen. 

En person kommer bort og spør om hjelp til starte bilen. Du går ut av bilen din og dermed stikker de av med bilen. 

Er Bohuslen veien fra Strømstad til Gøteborg? 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke overnattet i bilen uansett om det er i Norge, Sverige eller hvor som helst i verden. Finn deg et pensjonat el.l. 

Anonymkode: acab1...0e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.5.2024 den 9.26):

Gi deg da 😣

Det er en kjent sak at det er masse veirøvere i Sverige, så jeg hadde ikke turt å overnatte på en parkering. Ellers så har de mange store rasteplasser i Sverige der jeg har sett det står endel trailere, bobiler og campingvogner. Mulig at det er litt tryggere på sånne plasser. 

Anonymkode: c3728...c25

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.5.2024 den 20.07):

Hvorfor er det farligere i Sverige enn i Norge?

Svenske tilstander? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri turt det. Selv om jeg bor nære grensen, drar jeg ikke over på handletur heller. Rett og slett redd for å bli ranet på åpen gate. Og sove i bil i Sverige utgår. 

Anonymkode: cba70...ac7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan man ikke sove ved en bensinstasjon i Sverige?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan man ikke sove ved en bensinstasjon i Sverige?

Det er sikkert ikke lov. Tror nok ikke eierne vil ha mange som overnatter på utsiden. Hvor skal man f.eks gå på do? Bensinstasjonene har ikke døgnåpent i Sverige - som her i Norge, å dermed 0 tilgang på do. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er en kjent sak at det er masse veirøvere i Sverige, så jeg hadde ikke turt å overnatte på en parkering. Ellers så har de mange store rasteplasser i Sverige der jeg har sett det står endel trailere, bobiler og campingvogner. Mulig at det er litt tryggere på sånne plasser. 

Rasteplassene er ikke trygge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...