Gå til innhold

Aktivitetsplikt NAV


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 
Vikariatet mitt i på et helse og velferdssenter går snart ut.  Jeg har vært delvis sykemeldt siste 2 mnd og er nå blitt sykemeldt 100. Nav er nå min nye «arbgiver» 
ser det har kommet noen «standardgreier» på nav at man har aktivitetplikt når man er sykemeldt.  Hva er det? Og hvis legen min sier at jeg ikke skal jobbe/gjøre noe kan NAV motstride seg det? Jeg er jo 100 % sykemeldt for en grunn… å ha nav hengende over seg som en maskråke koster mye energi..

Anonymkode: 0e91f...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er nok store forskjeller på hvordan dette fungerer i praksis. 
 

Jeg var på AAP i 2 år og fikk ingen aktivitetskrav. Jeg nevnte på telefon for veileder at jeg trente og da sa hun «så flott, da legger jeg det i aktivitetsplanen din». Og det er det eneste som stod i den planen, ingen fulgte det opp heller. 
 

Anonymkode: f93de...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan Google aktivitetsplikten. Så lenge nav har god nok informasjon til å vurdere aktivitetskrav blir det sjeldent mas. Det avhenger ofte av at legen skriver en utdypende nok sykmelding og/eller at du evnt svarer på noen få spm. De skal følge opp så det blir dokumentert at arb. Giver opprettholder tilretteleggingsplikten sin overfor deg, og ja - det er et krav om aktivitet dersom det kan tilrettelegges på en god måte til at du feks kan være gradert.

 

Anonymkode: ecf7f...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...