newman01 Skrevet 24. mai 2024 #21 Del Skrevet 24. mai 2024 9 minutter siden, AnonymBruker said: Kan du pakke en koffert med de mest verdifulle tingene og legge hos feks foreldre/familie? Det har jeg gjort. Men da var vi bortreist i 2 måneder. Anonymkode: aa5fd...edb Det er statistisk større sannsynlighet for at det begynner å brenne i et hus som er bebodd, så det vil jo øke sannsynligheten for materielle tap... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #22 Del Skrevet 24. mai 2024 Nei, det har jeg aldri bekymret meg for. Har god forsikring. Men det hender jeg bekymrer meg for hagen/blomster/drivhus om jeg reiser bort på sommeren 🙂 Anonymkode: d3ce8...98e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #23 Del Skrevet 24. mai 2024 Bekymrer meg mye om mye, men heldigvis har jeg aldri bekymret meg for huset når vi er borte. Det er bare et hus, og det vil ordne seg om det skulle skje noe med det. Anonymkode: 757cd...ef7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #24 Del Skrevet 24. mai 2024 Nei, vi stenger av vannet dersom vi skal være borte mer enn én helg, drar ut stikkontakter, og vi har alarm. Akkurat sistnevnte er jeg veldig glad for, det har vært en del innbrudd i byen vi bor i de siste to årene, og flere hus ble robbet i påskeferien bla. Selv vår lille, trygge og landlige lille landsby slipper ikke unna, vi har en storby som nabo, så en del kommer derfra. Så alarm er en ekstra trygghet, ellers er huset godt sikra mot forebyggende, med masse utelamper montert på huset, i muren til innkjørselen, og stikkende opp fra plen + grusbelagt innkjørsel som vil varsle naboene. Anonymkode: 1c6d4...931 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #25 Del Skrevet 24. mai 2024 Bekymrer meg litt, men stenger av vannet, drar ut stikkontakter, fester trampoliner, paviljonger osv i tilfelle vind og har alarm. Lite sannsynlig at ting skal gå galt da. Bor også i rekkehus så naboene vil jo merke om noe går skikkelig galt. Anonymkode: d44a7...058 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #26 Del Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Bekymrer meg litt, men stenger av vannet, drar ut stikkontakter, fester trampoliner, paviljonger osv i tilfelle vind og har alarm. Lite sannsynlig at ting skal gå galt da. Bor også i rekkehus så naboene vil jo merke om noe går skikkelig galt. Anonymkode: d44a7...058 Har dere gamle rør? Anonymkode: 07d7d...7b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #27 Del Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Nei, vi stenger av vannet dersom vi skal være borte mer enn én helg, drar ut stikkontakter, og vi har alarm. Akkurat sistnevnte er jeg veldig glad for, det har vært en del innbrudd i byen vi bor i de siste to årene, og flere hus ble robbet i påskeferien bla. Selv vår lille, trygge og landlige lille landsby slipper ikke unna, vi har en storby som nabo, så en del kommer derfra. Så alarm er en ekstra trygghet, ellers er huset godt sikra mot forebyggende, med masse utelamper montert på huset, i muren til innkjørselen, og stikkende opp fra plen + grusbelagt innkjørsel som vil varsle naboene. Anonymkode: 1c6d4...931 Man kan gjøre alt dette og så er det noe annet som går galt. Skjer noe med kjøleskapet, for eksempel. Anonymkode: 07d7d...7b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #28 Del Skrevet 24. mai 2024 Nei, det er jo derfor vi følger alle sikkerhetsrutiner før vi reiser, og betaler i dyre dommer for forsikring - for å slippe å bekymre oss. Materielle ting får ikke ta opp så stor plass i livet litt at det ødelegger på ferie. Mulig at det er på tide revurdere i hvor stor grad man lar materialismen påvirke seg. Anonymkode: 0644f...29e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millaz Skrevet 24. mai 2024 #29 Del Skrevet 24. mai 2024 Få kameraovervåking både inne og ute, så kan du følge med på om det skjer noe hjemme når du er ute og reiser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #30 Del Skrevet 24. mai 2024 Millaz skrev (23 minutter siden): Få kameraovervåking både inne og ute, så kan du følge med på om det skjer noe hjemme når du er ute og reiser. Da ville jeg bare fulgt med nervøst både morgen og kveld. Er ingen ferie det. Anonymkode: 07d7d...7b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 24. mai 2024 #31 Del Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da ville jeg bare fulgt med nervøst både morgen og kveld. Er ingen ferie det. Anonymkode: 07d7d...7b4 Høres ut som du bør ta en tur til psykolog og snakke om dette. Det du beskriver er ikke normale bekymringer. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 24. mai 2024 #32 Del Skrevet 24. mai 2024 Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #33 Del Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Man kan gjøre alt dette og så er det noe annet som går galt. Skjer noe med kjøleskapet, for eksempel. Anonymkode: 07d7d...7b4 Ja, det er sant. Men akkurat dét bekymrer jeg meg ikke så mye over, det kan jo like gjerne skje etter vi har gått i overetasjen på ettermiddagen/kvelden, og da hadde vi ikke merket at noe var galt før vi kommer ned igjen dagen etter. Anonymkode: 1c6d4...931 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #34 Del Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja, det er sant. Men akkurat dét bekymrer jeg meg ikke så mye over, det kan jo like gjerne skje etter vi har gått i overetasjen på ettermiddagen/kvelden, og da hadde vi ikke merket at noe var galt før vi kommer ned igjen dagen etter. Anonymkode: 1c6d4...931 Riktig. Så hva er poenget med å stenge ned vannet, for eksempel? Det kan skje lekkasje både når man er i butikken, på jobb eller på ferie. Man vet aldri. Anonymkode: 07d7d...7b4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 24. mai 2024 #35 Del Skrevet 24. mai 2024 Vi bor i trygt nabolag, har gode naboer som kan sjekke (og vi kan sjekke for dem) og kan spørre familie om de ka låse seg inn og sjekke innimellom. Hadde vært synd å aldri reise eller stresse over det fordi man er paranoid over at noe skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #36 Del Skrevet 25. mai 2024 katties skrev (17 timer siden): Vi bor i trygt nabolag, har gode naboer som kan sjekke (og vi kan sjekke for dem) og kan spørre familie om de ka låse seg inn og sjekke innimellom. Hadde vært synd å aldri reise eller stresse over det fordi man er paranoid over at noe skjer. Ville du tenkt det samme om du ikke hadde familie eller noen naboer som kan sjekke? Anonymkode: 07d7d...7b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bromance Skrevet 25. mai 2024 #37 Del Skrevet 25. mai 2024 Vi skal være bortreist ganske lenge i år, 4 uker, men vi har voksen sønn som blir igjen hjemme, så det er ikke noe stress. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #38 Del Skrevet 25. mai 2024 Eneste jeg er spent på når jeg kommer hjem fra mange uker borte (typ 5-8) er hvordan det har gått med plantene. Sånne bekymringer som du beskriver høres ut som mye mer enn normalt. Anonymkode: e2e51...b87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 25. mai 2024 #39 Del Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ville du tenkt det samme om du ikke hadde familie eller noen naboer som kan sjekke? Anonymkode: 07d7d...7b4 Alarm? Kamera? Har man INGEN man kjenner? Jeg bor i greit trygt område. Bor TS utrygt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 25. mai 2024 #40 Del Skrevet 25. mai 2024 Få noen du kjenner og stoler på, til å se etter huset. Vedkommende kunne kanskje bodd der også mens dere var på ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå