AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #21 Skrevet 24. mai 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Dette. BUP tar inn barn som sliter virkelig... Utifra det du beskriver, kommer det til å bli avslag (i hvert fall hos oss, det varierer fra kommune til kommune). Anonymkode: 2caac...037 Min sønn slet utelukkende på skolen , hjemme var alt fint, samme på fotballen. Han falt nesten helt ut av skolen både faglig og sosialt. Det holder at symptomene er hemmende for barnet, som f.eks å ikke få gjort skolearbeid fordi hodet går andre plasser mot barnets vilje, eller å ikke klare å regulere egne følelser til den grad at det blir selvdestruktivt. . Uansett er det psykiatere som jobber på bup, det er mange undersøkelse, observasjoner og tester som gjennomføres, mange samtaler med både barn ,foreldre og evt skole og andre arenaer, før en beslutning taes. Adhd eller ei så vil både barn og foreldre uansett kunne gå derfra med god tilrettelagt hjelp. Ingen foreldre kan "presse" på en diagnose på barnet sitt . Anonymkode: d70b9...aa1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #22 Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Vanskelig å forbedre noe som helst, om det er ubehandlet diagnose inn i bildet. Kanskje hun allerede har forsøkt å forbedre, merker at det ikke går, og dermed kjenner på at det er noe som ikke stemmer? Anonymkode: 3bdc8...d13 Flere forskningsrapporter viser at veiledning av foreldre reduserer ADHD-diagnoser hos barn med 70 %. Det vil si diagnosen fjernes etter at foreldrene får veiledning. Anonymkode: 57ec1...538
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #23 Skrevet 24. mai 2024 9 minutter siden, AnonymBruker said: Flere forskningsrapporter viser at veiledning av foreldre reduserer ADHD-diagnoser hos barn med 70 %. Det vil si diagnosen fjernes etter at foreldrene får veiledning. Anonymkode: 57ec1...538 Har du noe referanse på dette ? 70 % var jo svimlende ... Anonymkode: d70b9...aa1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #24 Skrevet 24. mai 2024 26 minutter siden, AnonymBruker said: Min sønn slet utelukkende på skolen , hjemme var alt fint, samme på fotballen. Han falt nesten helt ut av skolen både faglig og sosialt. Det holder at symptomene er hemmende for barnet, som f.eks å ikke få gjort skolearbeid fordi hodet går andre plasser mot barnets vilje, eller å ikke klare å regulere egne følelser til den grad at det blir selvdestruktivt. . Uansett er det psykiatere som jobber på bup, det er mange undersøkelse, observasjoner og tester som gjennomføres, mange samtaler med både barn ,foreldre og evt skole og andre arenaer, før en beslutning taes. Adhd eller ei så vil både barn og foreldre uansett kunne gå derfra med god tilrettelagt hjelp. Ingen foreldre kan "presse" på en diagnose på barnet sitt . Jeg deler bare min erfaring. Hos oss er BUP overbelastet, og det er veldig vanskelig å komme inn. Min datter slet utelukkende på skolen i starten også, men henvisningen til BUP gikk inn bare etter at hun begynte å slite hjemme. Dessverre. Nå er hun under utredning for autisme. Anonymkode: 2caac...037
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå