Gå til innhold

Arbeidskollega som forventer å sitte på

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, har en kollega som kjøpe eldre bil hen spørre først fint om å sitte på pga problemer med bil, var 2 dage så ferdig ikke noe problem. 

så dukket det opp en litt Støre feil noen uker etterpå… hen har sittet på nå i 3 uker, hen har ikke tilbudt seg noe bensin penger heller.

men det er faktisk ikke det som er hoved problemet.. penger er mer symbolsk at det er verdsatt. Problemet er at jeg blir veldig sliten av å ha med meg hen over tid, jeg bruker bilen som avkobling og lader opp til jobb, nå får jeg ikke denne alene tiden. Bjeffer mere på jobb, og mere sliten når jeg kommer hjem til samboer. Tenkte å bare stå løpe ut nå, Hen har kommunisert at hen har kjøpt eldre bil og blir noen turer til verksted. Hva kan jeg si neste gang? Jeg er den eneste som bor i nærheten også så får dårlig samvittighet men jeg vil ikke kjøre arbeidskolleger!

Anonymkode: 0bf7a...4b7

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å si nei, enkelt og greit.

Du trenger ikke ha dårlig samvittighet for at denne kollegaen ikke tar ansvar og ordner med egen transport til jobb, jeg kjører også egen bil til jobben nettopp fordi at det gir meg frihet og alenetid før jeg må sosialiseres på jobben.

Anonymkode: 85649...606

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang vei er det til jobb? Hvis det er veldig lang vei, så skjønner jeg det kan være slitsomt hvis man ikke hygger seg i hverandres selskap. Er det 10-15 minutter så er du litt kjip.

Kan jo uansett ikke tro at denne personen liker å være uten bil, så det blir nok ikke langvarig…

Anonymkode: 84d47...080

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvor lang vei er det til jobb? Hvis det er veldig lang vei, så skjønner jeg det kan være slitsomt hvis man ikke hygger seg i hverandres selskap. Er det 10-15 minutter så er du litt kjip.

Kan jo uansett ikke tro at denne personen liker å være uten bil, så det blir nok ikke langvarig…

45 min per vei

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Redd for at det skal skje ofte ettersom hen ikke unner seg sikkelig bil 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

3 uker er vel langvarig nok? Og det er jo veldig spesielt at personen ikke tilbyr seg å betale for å sitte på i mange mil (45 min en vei må vel være 5-6 mil eller mer) i en så lang periode, eller sier noe om hvor lenge vedkommende forventer å sitte på.

TS, du må ta det opp med denne personen. Krev betaling og si det som det er, at du setter pris på alenetiden i bilen til og fra jobb.

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

45min er lenge, hadde ikke godtatt dette. Ikke din jobb å frakte andre.

Anonymkode: ba2cf...535

• Liker 12
Skrevet

Kan du ikke si at det dessverre ikke er plass for du må ha samboer og barn med deg og slippe dem av på veien?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

45min er lenge, hadde ikke godtatt dette. Ikke din jobb å frakte andre.

Ja må gjøre noe.. blir låst noen ganger vil jeg snakke i tlf også mens jeg kjører.( Over anlegge ofc.)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja må gjøre noe.. blir låst noen ganger vil jeg snakke i tlf også mens jeg kjører.( Over anlegge ofc.)

Ta det opp, ikke vent.

Tiden du har for deg selv er utrolig viktig i livet! Der DU kobler av som du vil... :) Ta vare på deg selv! Det er alltid noen som skal utnytte mennesker.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke personen ta buss?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Kan ikke personen ta buss?

Vi bor litt øde, men hen har valgt å kjøpe billig bil til tross for at vi tjener veldig kurant begge 2. så får bare tenke på meg selv.

Gjest jegerrinne
Skrevet

Her har sønnen vært uheldig 2 ganger med at bilen hans har måtte repareres. Da har han sittet på med en kollega, og han har da betalt litt eller gitt annen hjelp tilbake. 

Slik som nå så låner han bilen til bestefaren sin siden dynamo og viftereim gikk i stykker. De første dagene da før vi fikk hentet bilen hos svigers så satt han på med nabo.

Jeg tenker det er greit å kunne hjelpe, men da innen rimelighetens tid. Alt har jo med hva som er feil med bilen. Men burde i det minste betale for drivstoff hvis det blir over lengre periode. 

Skrevet

Problemer med bil kan alle få, men 3 uker? Altså har vedkommende tenkt å fikse bilen? Etter disse 3 ukene har du vært mer en generøs, kan du ikke spørre vedkommende om hen har tenkt å fikse bilen sin snart?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du burde invistere i en litt bedre bil. Hva skal du gjøre om jeg ikke kan kjøre en dag. 

Anonymkode: 3def5...7a0

Skrevet

Enkelte er bare ekstreme til å utnytte andre. Si ifra selv om det føles pyton der å da. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Kanskje du burde invistere i en litt bedre bil. Hva skal du gjøre om jeg ikke kan kjøre en dag. 

Anonymkode: 3def5...7a0

Burte si noe slikt ja

AnonymBruker
Skrevet

Finnes ikke et mer norsk problem enn dette. TS er åpenbart skikkelig integrert i Norge i hvert fall!

Anonymkode: 0cf00...293

AnonymBruker
Skrevet

"Hei fra neste uke må du dessverre finne en annen løsning. Jeg skal ofte ærender på vei hjem fra jobb, så kan ikke binde meg til denne kjøringen lenger. Det har gått 3 uker så bilen må jo være ferdig snart når".

Anonymkode: 961eb...085

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Finnes ikke et mer norsk problem enn dette. TS er åpenbart skikkelig integrert i Norge i hvert fall!

Anonymkode: 0cf00...293

Hm… godt å vite andre sliter med det samme🙂

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...