AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #1 Skrevet 22. mai 2024 Jeg må lage seks matpakker hver dag, og begynner å bli tom for inspirasjon. Jeg foretrekker lage opp noe i store kvanta, som bare kan tas rett fra frysa og i matboksen uten ytterligere tilberedning. Ala fylte horn og pizzasnurrer. Jeg prøvde meg på matmuffins også, men de satt bare bom fast i formen. Kanskje det finnes noe ala matmuffins, men i langpanne? Det må være næringsrikt og mettende, helst inneholde noe grønnsaker, og passe til en ettåring og en treåring. Er det noen her inne som har gode oppskrifter? Anonymkode: e7af6...f7a
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #2 Skrevet 22. mai 2024 Brødskive med leverpostei. Please. Hilsen barnehageansatt Anonymkode: 73384...13f 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #3 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Brødskive med leverpostei. Please. Hilsen barnehageansatt Anonymkode: 73384...13f Synest det var helt topp forslag. Legg oppi litt agurk, paprika biter så er det enda bedre. Speilegg på brødskive er også godt. Anonymkode: 5e3aa...ad4 1
Daisy-love Skrevet 22. mai 2024 #4 Skrevet 22. mai 2024 Du kan fryse skiver med peanøttsmør med eller uten syltetøy. Alt nøttesmør/kjernesmør funker. Tas rett fra fryseren og i matpakken. Ikke så kreativt, men passer som noe enkelt. Ellers så kan smoothies fryses, inkludert i klemmepose. Der kan du jo putte mye ulikt i. 6 matpakker er litt, men jeg tror jeg hadde gjort det mest mulig enkelt i den alderen, som med skiver med enkelt pålegg og litt frukt/grønt/yoghurt til.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #5 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Brødskive med leverpostei. Please. Hilsen barnehageansatt Anonymkode: 73384...13f Brødskive med pålegg er en av de tre matpakkene de får. Men de skal slippe å få brødskiver til alle tre måltidene i barnehagen. Da blir de så lei av brødmat at de nekter å spise det mer. Barnehagen har forøvrig selv også sendt "inspirasjon til matpakker" til alle foreldre, som inkluderte matmuffins, horn ol. Så er åpenbart ikke alle barnehageansatte som tenker som deg, heldigvis. Anonymkode: e7af6...f7a 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #6 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Brødskive med pålegg er en av de tre matpakkene de får. Men de skal slippe å få brødskiver til alle tre måltidene i barnehagen. Da blir de så lei av brødmat at de nekter å spise det mer. Barnehagen har forøvrig selv også sendt "inspirasjon til matpakker" til alle foreldre, som inkluderte matmuffins, horn ol. Så er åpenbart ikke alle barnehageansatte som tenker som deg, heldigvis. Anonymkode: e7af6...f7a Tenker du frokost, lunsj og mellommåltid her? I så fall ville jeg tatt med brødskive til frokost + grønnsaker. Lunsj: (+ekstra grønnsaker/frukt) • grove pannekaker/bananpannekaker. Var litt usikker på om de kan fryses, men i følge google kan pannekaker fryses😊 • omelettmuffins https://www.matprat.no/oppskrifter/familien/omelettmuffins/ . Vet ikke om de kan fryses, men de holder seg noen dager i kjøleskap • tacomuffins • middagsrester som fiskekake og kjøttboller/karbonade. •ost- og skinkesnurrer https://meny.no/oppskrifter/bakst/hjemmebakte-ost--og-skinkesnurrer/ Mellommåltid/fruktmåltid kan være brødskive eller lomper med pålegg + frukt eller grønnsaker. Et godt tips er å skrelle og grovdele mange gulrøtter, så det holder til hva du trenger i løpet av uka, og oppbevare det i en skål med vann i kjøleskapet. Anonymkode: 8eb88...3da 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #7 Skrevet 23. mai 2024 Omelettmuffins. De kan fryses også. Polarbrød/brød med pålegg. Smøreost, leverpostei, makrell i tomat, ost og skinke. Fylte horn, pizzasnurrer, baguette med rester av tacokjøtt eller andre passende rester + ost på toppen og gratinerte raskt i ovnen. Wraps. Middagsrester som taco, salat, tikka masala, kjøtt og fisk kan brukes inni. Litt salat/spirer, varier med grønnsaker, dressing/rømme. Frukt eller grønnsak på siden Anonymkode: 56bb1...7fa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå