Gå til innhold

Dagens utfordring - her skal dør og trapp til pers


Perine

Anbefalte innlegg

Ja, faktisk…. Kraftvask, bøtte - og drill

Før og etter,  her er førbilder. Har nettopp sprøytet kraftvask på døren.  Slike børster er en ny erfaring for meg.

(Når jeg omsider blir ferdig, skal det oljes eller beises. Døra er teak, og jeg liker den best med bare olje.  Nå er den full av skitt, støv og svartsopp fordi det er for lenge siden forrige vask)

IMG_5272.jpeg
så et bilde mange timer senere. Det ble jo rent i hvert fall.  Jeg får ikke mer av trappa enn dette. Den er skurt med kraftvask og høytrykksspylt.    Nå må det tørke godt før det får noe behandling De skurebørstene var kjempegode.

IMG_2392.jpeg
Jeg har oljet døra med Benarolje i dag. Plutselig fikk jeg øye på de forferdelige hengslene, håndtaket og låsen 😱 hva gjør jeg med dem? Pusser med hva? Male dem med sort bengalakk? Til trappa tror jeg kanskje det blir en sort oljebeis. Den er gjennomskinnelig, men… har ikke bestemt meg. Det regner, så det må nok vente litt.

 

IMG_2398.jpeg

Endret av Perine
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gleder meg til å se etter-bildene. Er svak for sånne før og etter bilder😊

Anonymkode: 4cb71...4a2

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow bra jobba!

Anonymkode: 218d5...e84

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Wow bra jobba!

Anonymkode: 218d5...e84

Takk ❤️ jeg ble fornøyd med døra.  Det var tilsatt litt gylden glød i den Benaroljen jeg brukte.  Får håpe at jeg orker litt kortere opphold mellom hver gang jeg tar den døra. Nå var det 6-7 år siden jeg gjorde det. Det går jo ikke an….

Yr er ikke på lag med meg, og melder regn til og fra i nesten en uke. Jeg er utålmodig etter å begynne på trappa. I mellomtiden kan jeg prøve å pusse bort litt mer av den gamle beisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble kjempefint! :D 

Anonymkode: 81839...32f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville beholdt hengslene slik som de er jeg. Om du ikke liker patinaen på dørhåndtaket, så hadde jeg byttet det ut.

Anonymkode: 81839...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ville beholdt hengslene slik som de er jeg. Om du ikke liker patinaen på dørhåndtaket, så hadde jeg byttet det ut.

Anonymkode: 81839...32f

Ja, kanskje det er like greit å bytte håndtak, det er gammelt og slitt, litt slarkete også. Jeg aner ikke hva prisene er på slikt nå, men jeg skal undersøke litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døra ble kjempefin!!!🤩

Anonymkode: 4cb71...4a2

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...