Gå til innhold

Tatovering av avdød eks


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 hours ago, Snublefot62 said:

Hva er det som vekker vonde følelser i deg rundt dette?

I utgangspunktet så gjøres jo dette ut av kjærlighet til en person som har betydd mye for han, som nå betyr mye for deg. Hva er det som er vondt her?

Obs, jeg sier ikke at du ikke har lov til å ha følelser rundt det, men tenker du må identifisere hvorfor dette gjør vondt og se om dette er noe du kan jobbe med eller ikke.

Oppdaget at jeg ikke hadde svart på denne - har vel kanskje gjort det indirekte i andre poster, men allikevel:

Det som gjør vondt er at denne tatoveringen kryper inn i vår relasjon på to veldig dyptgripende områder:  Det ene er det seksuelle, og det andre er det dypere emosjonelle/"sjelelig" intime - selv om det høres svulstig ut. 

Når det gjelder det seksuelle er jo situasjonen at jeg blir tvunget til å enten lukke øynene eller ha denne kvinnen i øyesyn i svært mange seksuelle stillinger. Jeg elsker riktignok å bli tatt bakfra - men jeg vil gjerne ha denne deilige mannen som jeg har falt fullstendig for, over meg. Og gitt at han er en høy mann, mens jeg er svært lav, vil jeg bokstavelig talt se denne kvinnens ansikt hele veien. Jeg vil faktisk ikke kunne komme unna. Selvfølgelig gjør det vondt. 

Når det gjelder det emosjonelle/relasjonelle - både jeg og han elsker pillow talk, vi kan ligge i timesvis med hodet mitt på brystet hans utover natta og snakke. Og da vil hun igjen være der. Jeg kan bare ikke se for meg at jeg på noe som helst vis vil se på denne tatovering som en av de svært mange andre han har. Men kanskje går det over tid? Det er jo det jeg håper. 

Jeg ønsker rett og slett ikke å se hennes ansikt og dermed tenke på henne når vi har sex, eller under våre mest fortrolige samtaler. Det at det henger bilder oppe av henne, eller at hennes kopper står i skapet oppleves helt uproblematisk og mye mer hverdagslig, i mine øyne. Jeg er helt klar over at han har et levd liv bak seg, og at det livet inneholder en vond tragedie. Jeg ønsker bare ikke at den biten skal prege vår sex og intimitet i så stor grad som denne in your face tatoveringen gjør. 

Men meget mulig jeg er helt urimelig her. 

Anonymkode: dedc1...5fa

  • Liker 1
  • Hjerte 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Samfunnsengasjert said:

Han har bilde av henne på armen også, og skal ha enda et bilde på brystkassen? Holdt ikke ett bilde? Ok, begynner å være enig i at dette virker som en besettelse for han. Han bør gå i terapi. Og det sier jeg som fremdeles sørger 12 år etter et tragisk dødsfall fra en viktig omsorgsperson i barndommen... Jeg forstår komplisert sorg, men å tatovere to bilder av samme menneske, nei, det finnes ikke normalt !

Han har ikke bilde av ansiktet hennes på armen, men bilder/symboler og tekst/bokstaver som refererer til henne og hennes død. I utgangspunktet kan man vel si at han har en hel sleeve som fungerer som en hyllest til henne og deres forhold, selv om det ikke er like in your face for de som ikke kjenner historien som tatoveringen han ønsker nå vil være. Han har forklart om alt han har på armen og betydningen av de osv, og vært tydelig på at den sleeven i sin helhet er en hyllest til henne.

Anonymkode: dedc1...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Oppdaget at jeg ikke hadde svart på denne - har vel kanskje gjort det indirekte i andre poster, men allikevel:

Det som gjør vondt er at denne tatoveringen kryper inn i vår relasjon på to veldig dyptgripende områder:  Det ene er det seksuelle, og det andre er det dypere emosjonelle/"sjelelig" intime - selv om det høres svulstig ut. 

Når det gjelder det seksuelle er jo situasjonen at jeg blir tvunget til å enten lukke øynene eller ha denne kvinnen i øyesyn i svært mange seksuelle stillinger. Jeg elsker riktignok å bli tatt bakfra - men jeg vil gjerne ha denne deilige mannen som jeg har falt fullstendig for, over meg. Og gitt at han er en høy mann, mens jeg er svært lav, vil jeg bokstavelig talt se denne kvinnens ansikt hele veien. Jeg vil faktisk ikke kunne komme unna. Selvfølgelig gjør det vondt. 

Når det gjelder det emosjonelle/relasjonelle - både jeg og han elsker pillow talk, vi kan ligge i timesvis med hodet mitt på brystet hans utover natta og snakke. Og da vil hun igjen være der. Jeg kan bare ikke se for meg at jeg på noe som helst vis vil se på denne tatovering som en av de svært mange andre han har. Men kanskje går det over tid? Det er jo det jeg håper. 

Jeg ønsker rett og slett ikke å se hennes ansikt og dermed tenke på henne når vi har sex, eller under våre mest fortrolige samtaler. Det at det henger bilder oppe av henne, eller at hennes kopper står i skapet oppleves helt uproblematisk og mye mer hverdagslig, i mine øyne. Jeg er helt klar over at han har et levd liv bak seg, og at det livet inneholder en vond tragedie. Jeg ønsker bare ikke at den biten skal prege vår sex og intimitet i så stor grad som denne in your face tatoveringen gjør. 

Men meget mulig jeg er helt urimelig her. 

Anonymkode: dedc1...5fa

Nei, du er ikke urimelig.

  • Nyttig 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han har ikke bilde av ansiktet hennes på armen, men bilder/symboler og tekst/bokstaver som refererer til henne og hennes død. I utgangspunktet kan man vel si at han har en hel sleeve som fungerer som en hyllest til henne og deres forhold, selv om det ikke er like in your face for de som ikke kjenner historien som tatoveringen han ønsker nå vil være. Han har forklart om alt han har på armen og betydningen av de osv, og vært tydelig på at den sleeven i sin helhet er en hyllest til henne.

Anonymkode: dedc1...5fa

Fatter ikke at du godtar dette. En tatovering ok, til nøds en sleeve, men ikke ansiktet hennes på et så synlig sted som brystkassen. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Oppdaget at jeg ikke hadde svart på denne - har vel kanskje gjort det indirekte i andre poster, men allikevel:

Det som gjør vondt er at denne tatoveringen kryper inn i vår relasjon på to veldig dyptgripende områder:  Det ene er det seksuelle, og det andre er det dypere emosjonelle/"sjelelig" intime - selv om det høres svulstig ut. 

Når det gjelder det seksuelle er jo situasjonen at jeg blir tvunget til å enten lukke øynene eller ha denne kvinnen i øyesyn i svært mange seksuelle stillinger. Jeg elsker riktignok å bli tatt bakfra - men jeg vil gjerne ha denne deilige mannen som jeg har falt fullstendig for, over meg. Og gitt at han er en høy mann, mens jeg er svært lav, vil jeg bokstavelig talt se denne kvinnens ansikt hele veien. Jeg vil faktisk ikke kunne komme unna. Selvfølgelig gjør det vondt. 

Når det gjelder det emosjonelle/relasjonelle - både jeg og han elsker pillow talk, vi kan ligge i timesvis med hodet mitt på brystet hans utover natta og snakke. Og da vil hun igjen være der. Jeg kan bare ikke se for meg at jeg på noe som helst vis vil se på denne tatovering som en av de svært mange andre han har. Men kanskje går det over tid? Det er jo det jeg håper. 

Jeg ønsker rett og slett ikke å se hennes ansikt og dermed tenke på henne når vi har sex, eller under våre mest fortrolige samtaler. Det at det henger bilder oppe av henne, eller at hennes kopper står i skapet oppleves helt uproblematisk og mye mer hverdagslig, i mine øyne. Jeg er helt klar over at han har et levd liv bak seg, og at det livet inneholder en vond tragedie. Jeg ønsker bare ikke at den biten skal prege vår sex og intimitet i så stor grad som denne in your face tatoveringen gjør. 

Men meget mulig jeg er helt urimelig her. 

Anonymkode: dedc1...5fa

Nei! Nå har du 8 sider med svar fra jeg vet ikke hvor mange mennesker, og ingen, absolutt ingen mener at det er den minste mulighet for at DU er urimelig her.

Det er ikke meget muluh. Det er helt utelukket. 

Kan du ikke lese? Han er urimelig. Han er hensynsløs. Han er stokk dum spør du meg. Han er respektløs . Han er i dyp sorg på et plan jeg vil kalle behandlingstrengende. Han håndterer dødsfallet dårlig. Han håndterer sorgen dårlig. Han håndterer sine følelserårlug Og mest av alt, han behandler deg elendig. 

Anonymkode: 5e3dd...2b4

  • Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han har ikke bilde av ansiktet hennes på armen, men bilder/symboler og tekst/bokstaver som refererer til henne og hennes død. I utgangspunktet kan man vel si at han har en hel sleeve som fungerer som en hyllest til henne og deres forhold, selv om det ikke er like in your face for de som ikke kjenner historien som tatoveringen han ønsker nå vil være. Han har forklart om alt han har på armen og betydningen av de osv, og vært tydelig på at den sleeven i sin helhet er en hyllest til henne.

Anonymkode: dedc1...5fa

Dtte høres bare mer og mer ut som en veldig syklig oppheng i å skulle gjøre henne til en udødelig helgen slik at han aldri må slippe taket på henne.

Når bilder på veggene, kjoler i skapet, kopper i skapet, og en hel arm fortsatt ikke er nok hyllest til henne, hva er da nok?

Og ikke minst: hvor er det plass til deg? Hva gjør han for å hylle og verdsette sin nåværende kjæreste?

 

Anonymkode: 346b7...c5f

  • Liker 7
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei! Nå har du 8 sider med svar fra jeg vet ikke hvor mange mennesker, og ingen, absolutt ingen mener at det er den minste mulighet for at DU er urimelig her.

Det er ikke meget muluh. Det er helt utelukket. 

Kan du ikke lese? Han er urimelig. Han er hensynsløs. Han er stokk dum spør du meg. Han er respektløs . Han er i dyp sorg på et plan jeg vil kalle behandlingstrengende. Han håndterer dødsfallet dårlig. Han håndterer sorgen dårlig. Han håndterer sine følelserårlug Og mest av alt, han behandler deg elendig. 

Anonymkode: 5e3dd...2b4

Njæh, det var vel en person som mente jeg burde dumpe han og at han fortjente bedre enn en så usikker kjæreste. 😛 

Huff, spøker bare, må prøve å ha litt humor i situasjonen. Det gjør godt å lese at mange forstår at dette er vondt for meg, og at jeg ikke er helt jordet som strever med dette. Han sier selv at det er helt forståelig at dette er sårt for meg, at det er lov å synes det gjør vondt, og at han er klar over at han ber meg bære mye mtp den historikken han har. Jeg tror jeg bare må ta tiden til hjelp her og venne meg til denne tanken. Det finnes jo egentlig ikke noe alternativ.

Anonymkode: dedc1...5fa

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh, nei takk. Next. 

Anonymkode: 35c32...959

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Njæh, det var vel en person som mente jeg burde dumpe han og at han fortjente bedre enn en så usikker kjæreste. 😛 

Huff, spøker bare, må prøve å ha litt humor i situasjonen. Det gjør godt å lese at mange forstår at dette er vondt for meg, og at jeg ikke er helt jordet som strever med dette. Han sier selv at det er helt forståelig at dette er sårt for meg, at det er lov å synes det gjør vondt, og at han er klar over at han ber meg bære mye mtp den historikken han har. Jeg tror jeg bare må ta tiden til hjelp her og venne meg til denne tanken. Det finnes jo egentlig ikke noe alternativ.

Anonymkode: dedc1...5fa

Selvsagt er det ett alternativ, du må ikke finne deg i absolutt alt han har bestemt, du kan sette ned foten å sette grenser for deg selv. Og det er garantert best å gjøre før du mer eller mindre deler senga med henne...

Anonymkode: 346b7...c5f

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Njæh, det var vel en person som mente jeg burde dumpe han og at han fortjente bedre enn en så usikker kjæreste. 😛 

Huff, spøker bare, må prøve å ha litt humor i situasjonen. Det gjør godt å lese at mange forstår at dette er vondt for meg, og at jeg ikke er helt jordet som strever med dette. Han sier selv at det er helt forståelig at dette er sårt for meg, at det er lov å synes det gjør vondt, og at han er klar over at han ber meg bære mye mtp den historikken han har. Jeg tror jeg bare må ta tiden til hjelp her og venne meg til denne tanken. Det finnes jo egentlig ikke noe alternativ.

Anonymkode: dedc1...5fa

Jo, virkelig. Alternativet er at han pakker vekk kjolene, avbestiller den tattoveringstimen og skaffer seg hjelp. 

Er enda bedre alternativ er at du løper så fort du kan. 

Anonymkode: 5e3dd...2b4

  • Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Dtte høres bare mer og mer ut som en veldig syklig oppheng i å skulle gjøre henne til en udødelig helgen slik at han aldri må slippe taket på henne.

Når bilder på veggene, kjoler i skapet, kopper i skapet, og en hel arm fortsatt ikke er nok hyllest til henne, hva er da nok?

Og ikke minst: hvor er det plass til deg? Hva gjør han for å hylle og verdsette sin nåværende kjæreste?

 

Anonymkode: 346b7...c5f

Han gjør faktisk veldig mye. Ivrig på å vise meg frem og inkludere meg i hele familien/omgangskretsen. Han har fortalt masse om meg til sin avdøde kjærestes familie - og vært tydelig på at han er stormforelsket og at jeg har slått beina under han fullstendig. Han forteller meg og alle rundt seg hver dag hvor utrolig takknemlig han er for at han får oppleve det vi opplever sammen nå. Han rydder plass til meg tidsmessig og praktisk. Og ja: Han ønsker gjerne at hans vakre samling med tatoveringer også inkluderer meg og vårt forhold. Vi snublet faktisk over noen svært kule partatoveringer som vi begge godt kunne tenke oss. 

Så han gjør det han kan her, dette er i mine øyne et helt fantastisk forhold med unntak av den ene forbanna tatoveringen.....

Anonymkode: dedc1...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Njæh, det var vel en person som mente jeg burde dumpe han og at han fortjente bedre enn en så usikker kjæreste. 😛 

Huff, spøker bare, må prøve å ha litt humor i situasjonen. Det gjør godt å lese at mange forstår at dette er vondt for meg, og at jeg ikke er helt jordet som strever med dette. Han sier selv at det er helt forståelig at dette er sårt for meg, at det er lov å synes det gjør vondt, og at han er klar over at han ber meg bære mye mtp den historikken han har. Jeg tror jeg bare må ta tiden til hjelp her og venne meg til denne tanken. Det finnes jo egentlig ikke noe alternativ.

Anonymkode: dedc1...5fa

Alternativet er jo å ikke være i et forhold med han som åpenbart ikke er ferdig med sorgen. Han vil nok alltid ha henne på en pidestall siden hun døde. Er så mye av det du forteller som tilsier at hun fremdeles er viktigere enn deg. Du sier han forteller deg noe annet, men handling sier mer enn ord.

Evt sette foten ned og si at her går faktisk grensa di. Men vil jo ikke føles like bra hvis han lar være av tvang.

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han gjør faktisk veldig mye. Ivrig på å vise meg frem og inkludere meg i hele familien/omgangskretsen. Han har fortalt masse om meg til sin avdøde kjærestes familie - og vært tydelig på at han er stormforelsket og at jeg har slått beina under han fullstendig. Han forteller meg og alle rundt seg hver dag hvor utrolig takknemlig han er for at han får oppleve det vi opplever sammen nå. Han rydder plass til meg tidsmessig og praktisk. Og ja: Han ønsker gjerne at hans vakre samling med tatoveringer også inkluderer meg og vårt forhold. Vi snublet faktisk over noen svært kule partatoveringer som vi begge godt kunne tenke oss. 

Så han gjør det han kan her, dette er i mine øyne et helt fantastisk forhold med unntak av den ene forbanna tatoveringen.....

Anonymkode: dedc1...5fa

Så han gjør plass til deg i skapene også, han flytter på hennes kjoler og kopper for å gjøre plass til deg? Han vil ikke ha noe problem med å pakke bort noen av hennes kjoler hvis det blir trangt?

Eller er det dine kjoler som må vike?

Anonymkode: 346b7...c5f

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde spurt om han heller kunne tattovere noe som minnet han om henne, f.eks. favorittblomsten hennes, et symbol på evig kjærlighet, en viktig dato de hadde sammen ellernoe slikt

Anonymkode: 6074a...c14

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Oppdaget at jeg ikke hadde svart på denne - har vel kanskje gjort det indirekte i andre poster, men allikevel:

Det som gjør vondt er at denne tatoveringen kryper inn i vår relasjon på to veldig dyptgripende områder:  Det ene er det seksuelle, og det andre er det dypere emosjonelle/"sjelelig" intime - selv om det høres svulstig ut. 

Når det gjelder det seksuelle er jo situasjonen at jeg blir tvunget til å enten lukke øynene eller ha denne kvinnen i øyesyn i svært mange seksuelle stillinger. Jeg elsker riktignok å bli tatt bakfra - men jeg vil gjerne ha denne deilige mannen som jeg har falt fullstendig for, over meg. Og gitt at han er en høy mann, mens jeg er svært lav, vil jeg bokstavelig talt se denne kvinnens ansikt hele veien. Jeg vil faktisk ikke kunne komme unna. Selvfølgelig gjør det vondt. 

Når det gjelder det emosjonelle/relasjonelle - både jeg og han elsker pillow talk, vi kan ligge i timesvis med hodet mitt på brystet hans utover natta og snakke. Og da vil hun igjen være der. Jeg kan bare ikke se for meg at jeg på noe som helst vis vil se på denne tatovering som en av de svært mange andre han har. Men kanskje går det over tid? Det er jo det jeg håper. 

Jeg ønsker rett og slett ikke å se hennes ansikt og dermed tenke på henne når vi har sex, eller under våre mest fortrolige samtaler. Det at det henger bilder oppe av henne, eller at hennes kopper står i skapet oppleves helt uproblematisk og mye mer hverdagslig, i mine øyne. Jeg er helt klar over at han har et levd liv bak seg, og at det livet inneholder en vond tragedie. Jeg ønsker bare ikke at den biten skal prege vår sex og intimitet i så stor grad som denne in your face tatoveringen gjør. 

Men meget mulig jeg er helt urimelig her. 

Anonymkode: dedc1...5fa

Fortell han nøyaktig det du skriver her. 
 

For min del hadde dette 100% vært kroken på døra. At han ønsker å tatovere en annen kvinnes ansikt på seg ETTER at dere har blitt sammen er et tydelig tegn på at han har et usunt hekt på henne, og at du aldri vil være førstevalget. En hel sleeve til minne om en avdød kjæreste er faktisk i overkant bare det, men den ble i alle fall tatt før dere ble sammen og man kan gjøre mye rart når man er i sorg. 

Jeg tenker du ikke har noe å tape på å ta denne samtalen med han NÅ, før tatoveringen er tatt. For uansett så elsker du han og han elsker eksen, så dette forholdet har ingen fremtid med mindre du syntes det er greit å spille annenfiolin resten av livet. 

Anonymkode: 9f7f6...b11

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.5.2024 den 22.26):

Han gjør faktisk veldig mye. Ivrig på å vise meg frem og inkludere meg i hele familien/omgangskretsen. Han har fortalt masse om meg til sin avdøde kjærestes familie - og vært tydelig på at han er stormforelsket og at jeg har slått beina under han fullstendig. Han forteller meg og alle rundt seg hver dag hvor utrolig takknemlig han er for at han får oppleve det vi opplever sammen nå. Han rydder plass til meg tidsmessig og praktisk. Og ja: Han ønsker gjerne at hans vakre samling med tatoveringer også inkluderer meg og vårt forhold. Vi snublet faktisk over noen svært kule partatoveringer som vi begge godt kunne tenke oss. 

Så han gjør det han kan her, dette er i mine øyne et helt fantastisk forhold med unntak av den ene forbanna tatoveringen.....

Anonymkode: dedc1...5fa

Altså, jeg har senest i dag snakket med noen venner om at jeg ønsker å tatovere et minne (hjerte ol.) av min første (og eneste) (eks)kjæreste, og flere mente at de ville hatt problemer med at kjæresten hadde en liten tatovering til minne om en ekskjæreste. Og i mitt tilfelle er det heller ikke snakk om et bilde av eksens ansikt, men typ en hånd med hjerte ol. Din type forventer for mye, og du lar deg føye. Du har et valg. Du kan sette grenser og du kan gjøre det slutt. Du må ikke godta dette.

Endret av Paneera
  • Liker 6
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Så han gjør plass til deg i skapene også, han flytter på hennes kjoler og kopper for å gjøre plass til deg? Han vil ikke ha noe problem med å pakke bort noen av hennes kjoler hvis det blir trangt?

Eller er det dine kjoler som må vike?

Anonymkode: 346b7...c5f

Han har ikke mange av hennes plagg, og ja, han  flyttet de faktisk nylig for å rydde plass til mine ting :) 

Anonymkode: dedc1...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg nesten å få litt sånn rus/ psykiatri- følelse her….. hun døde vel ikke av overdose? 

Anonymkode: 90621...24d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kan det hjelpe deg å tenke at han evner å elske så dypt, at han for alltid vil bære med seg, noen han mistet brått og uventet? Tenker jo at dette vitner om hvor mye han elsker deg/kan elske deg. 

Anonymkode: bcb2e...cdf

Elske dypt? Ved å tatovere seg?

Nei, hvis man tror det å tatovere seg er å elske, da har man litt av hvert i vente.

Jeg ville ha meldt pass, både vedrørende han her og alle andre som tatoverer seg. 

Anonymkode: 171a8...c9d

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hadde spurt om han heller kunne tattovere noe som minnet han om henne, f.eks. favorittblomsten hennes, et symbol på evig kjærlighet, en viktig dato de hadde sammen ellernoe slikt

Anonymkode: 6074a...c14

Han har som nevnt en håndfull slike allerede…

Anonymkode: dedc1...5fa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...