AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #121 Skrevet 22. mai 2024 svartkatt skrev (1 time siden): Hennes klær i skapet? Hva mer er det han fremdeles holder igjen ved? Jeg ville faktisk ikke vært sammen med denne fyren, hvert forsøk på å nærme seg, hvert forsøk på intimitet fra ts vil han avvise eller i verste fall bli sint for, og flykte inn i en fantasi med den døde eksen. Anonymkode: 2619b...23a 2 5
HSV50 Skrevet 22. mai 2024 #122 Skrevet 22. mai 2024 Hvor lenge siden er det kjæresten døde? Det virker som om han ikke helt har sørget ferdig. Og at han kanskje har litt skyldfølelse for å ha gått videre med deg? 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #123 Skrevet 22. mai 2024 Jeg tenker at når du ikke er sammen med noen lenger fordi de døde, er det ikke det sammesom åslutte å elske dem. Det betyr ikke at han elsker deg mindre nå❤️ men, tatovering av selve ansiktet til damen er jo litt rart. Kunne vært et ord, symbol,men ansikt blir i tillegg sjeldent fint spør du meg. Så jeg skjønner du synes det er vanskelig, selvfølgelig. Hadde jeg vært deg hadde jeg også slitt utrolig med tanken. Jeg ville ikke ropt ut gåfra han, siden det virker som dere har et kjempefint forhold. Tatoveringen er en litt merkelig del, definitivt, men det må nok barevære sånn ... Anonymkode: 67224...5d0
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #124 Skrevet 22. mai 2024 5 minutter siden, HSV50 said: Hvor lenge siden er det kjæresten døde? Det virker som om han ikke helt har sørget ferdig. Og at han kanskje har litt skyldfølelse for å ha gått videre med deg? Snart to år..... Anonymkode: dedc1...5fa 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #125 Skrevet 22. mai 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tenker at når du ikke er sammen med noen lenger fordi de døde, er det ikke det sammesom åslutte å elske dem. Det betyr ikke at han elsker deg mindre nå❤️ men, tatovering av selve ansiktet til damen er jo litt rart. Kunne vært et ord, symbol,men ansikt blir i tillegg sjeldent fint spør du meg. Så jeg skjønner du synes det er vanskelig, selvfølgelig. Hadde jeg vært deg hadde jeg også slitt utrolig med tanken. Jeg ville ikke ropt ut gåfra han, siden det virker som dere har et kjempefint forhold. Tatoveringen er en litt merkelig del, definitivt, men det må nok barevære sånn ... Anonymkode: 67224...5d0 Han har allerede en arm som i det store og det hele er en hyllest til henne, med bilder, symboler, bokstaver... Alt det er som jeg har skrevet tidligere helt problemfritt for meg. Anonymkode: dedc1...5fa 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #126 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tenker at når du ikke er sammen med noen lenger fordi de døde, er det ikke det sammesom åslutte å elske dem. Det betyr ikke at han elsker deg mindre nå❤️ men, tatovering av selve ansiktet til damen er jo litt rart. Kunne vært et ord, symbol,men ansikt blir i tillegg sjeldent fint spør du meg. Så jeg skjønner du synes det er vanskelig, selvfølgelig. Hadde jeg vært deg hadde jeg også slitt utrolig med tanken. Jeg ville ikke ropt ut gåfra han, siden det virker som dere har et kjempefint forhold. Tatoveringen er en litt merkelig del, definitivt, men det må nok barevære sånn ... Anonymkode: 67224...5d0 Du er så naiv at jeg får lyst til å gråte. Pass godt på hjertet ditt, du har lov til å be om mer og velge partnere fra øverste hylle. Ikke folk som flykter fra virkeligheten. Anonymkode: 2619b...23a 3 11
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #127 Skrevet 22. mai 2024 HSV50 skrev (18 minutter siden): Jeg er enig i at en tatovering av ansikt på brystkassen er litt i meste laget, men enkelte her der ut til å ene at når en partner dør skal de begraves og glemmes og behandles som en eks. Men det fungerer jo ikke sånn når man mister et menneske man er glad i, og som var glad i deg. Sorgen blekner, men forsvinner ikke. Glad min stefar aksepterte at vår far var en vi kunne snakke om og minnes, og at han i alle år har hjulpet mor med å stelle graven hans. Å være sjalu på et dødt menneske er ekstremt lite fruktbart. Men det er jo ingen her i tråden som er uenig i dette? De fleste er viser forståelse for både sorg og ønske om å minne, men at portrett på brystet ble litt vel i overkant... Anonymkode: f8176...994 7 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #128 Skrevet 22. mai 2024 Du ts kan jo teipe et bra bilde av eksen din på brystet ditt, bare for å se hva han sier.. så kan han se hvordan det vil føles for deg. Anonymkode: 2619b...23a 5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #129 Skrevet 22. mai 2024 Just now, AnonymBruker said: Men det er jo ingen her i tråden som er uenig i dette? De fleste er viser forståelse for både sorg og ønske om å minne, men at portrett på brystet ble litt vel i overkant... Anonymkode: f8176...994 Dette! Altså, jeg er OK med at han feirer hennes bursdag sammen med familien hennes, poster om henne på SoMe, har 10-15 bilder av henne i huset, steller graven, snakker om henne osv.... Og det er altså i tillegg til en rekke minnetattoveringer. Ingen krav fra min side om at hun skal pakkes bort! Anonymkode: dedc1...5fa 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #130 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette! Altså, jeg er OK med at han feirer hennes bursdag sammen med familien hennes, poster om henne på SoMe, har 10-15 bilder av henne i huset, steller graven, snakker om henne osv.... Og det er altså i tillegg til en rekke minnetattoveringer. Ingen krav fra min side om at hun skal pakkes bort! Anonymkode: dedc1...5fa Kudos til deg, dette hadde jeg ikke orka,.snakk om å være nr 2. Etter en død dame. Anonymkode: 2619b...23a 13 6
Shutterflyx Skrevet 22. mai 2024 #131 Skrevet 22. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei! Jeg har nylig blitt sammen med en mann som mistet sin kjæreste brått og uventet i en tragisk hendelse for to år siden. Vi begynte å date rett før jul, og ble enige om å kalle oss kjærester rundt påsketider. Allerede når vi datet var han åpen om at han ønsket en tattovering av sin avdøde eks på brystet. Han hadde ikke orket å gjøre dette umiddelbart etter hennes død, men nå følte han seg klar, og dette var han helt tydelig på at han kom til å gjøre i løpet av året. Jeg viste forståelse for at han ønsket dette, og synes jo i utgangspunktet at dette er en fin ting av ham å gjøre. For et par uker siden fortalte han meg at han hadde bestilt timen for tatoveringen. Jeg ble ikke veldig overrasket, siden jeg var klar over at dette kom. Men selvfølgelig - som hans kjæreste vekker det jo også en del smerte/ubehag i meg å vite at jeg kommer til å se hennes ansikt på en del av hans kropp som jeg elsker, og som jeg har et nært forhold til. Nå er jo dette en ganske snever problemstilling - men er det noen der ute som har noen tips til hvordan jeg kan håndtere disse såre følelsene? Han er kjempeforståelsesfull når jeg har forklart at dette gjør vondt for meg, og jeg føler jeg kan snakke godt med han om det meste. Men jeg ønsker ikke å legge mine vonde tanker og følelser rundt dette over på han. Jeg har forklart hva jeg føler på en måte som jeg tror opplevdes fin og tydelig for begge - nå ønsker jeg rett og slett å få håndtert det jeg kjenner på på egenhånd. Det er selvfølgelig ikke et option å be han revurdere å gjøre dette, bare så det er sagt. Anonymkode: dedc1...5fa Først av alt, du høres ut som en forståelsesfull og fin kjæreste ❤️ han har allerede symboler og andre tatoveringer som minnes henne, og personlig ville jeg nok stusset på et portrett, og særlig på brystet. En annen ting jeg kan si er at svært detaljerte tatoveringer, som gjerne portrett blir, vil vaskes ut og ikke bli fine i lengden. Da er det bedre med et motiv som er renere i linjene. -shutrfly- edit. Ombestemte meg Endret 22. mai 2024 av Shutterflyx 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #132 Skrevet 22. mai 2024 Dette forholdet hadde jeg avslutta, han er ikke ferdig med henne.. Anonymkode: b02fb...be2 9 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #133 Skrevet 22. mai 2024 Jeg hadde ikke godtatt det, jeg ville gjort det slutt. Faktisk ville jeg løpt. Det er et så dårlig valg han tar, hva annet kan han finne på i fremtiden? Du burde jobbe med deg selv slik at du IKKE aksepterer det. Dette burde du håndtere ved å si takk og farvel. Det er virkelig han som må håndtere sorg og fremtidige (og nåværende) kjæreste bedre, ikke du!! Det er et sunnhetstegn at du syns dette er vanskelig og respektløst, det er store røde flagg at han ikke innser det. Du er ikke sjalu, smålig, eiesyk eller lite forståelsesfull. Han derimot!!! Jeg ser absolutt ingen respekt, kjærlighet eller "herding" av den avdøde i noe sånt heller. Jeg kan ikke forestille meg at det er noe hun ville satt pris på, eller hennes familie, uansett er hun død. Dette gjør han bare for seg selv, og jeg fatter ikke hvorfor. Det vil ikke hjelpe på hans sorg, det er bare bare dumt og stygt og en idiotisk ting å gjøre. Absolutt ingen ting positivt. Hvorfor vil du ha en slik kjæreste? Anonymkode: 5e3dd...2b4 14 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #134 Skrevet 22. mai 2024 Kjære deg, dette er jo selvutslettelse😱 Jeg hadde rett og slett blitt syk av dette. Dette vil medføre at du svært så ofte må undertrykke dine egne følelser. Du sier jo selv at du ikke ønsker dette. Han er dessverre ikke ferdig med henne, og det virker som han dyrker denne sorgen- og henne. Det virker som en besettelse, og jeg blir ikke overrasket om han etter hvert forsøker å gjøre deg om til henne. Jeg hadde løpt der i fra. Du fortjener noe mye bedre enn dette❤️❤️Ikke gjør deg selv så vondt💔 Anonymkode: 9dc93...072 7 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #135 Skrevet 22. mai 2024 Hvordan var forholdet dem imellom da? Var det så perfekt som denne besettelsen skal gjenspeile? Han høres litt ut som de som tatoverer ungene sine, men aldri ser dem og skylder alt på vanskelig mor, de som savner besøk mest når de har dratt og ikke bryr seg så mye der og da osv. Anonymkode: 2619b...23a 2 5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #136 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg hadde ikke akseptert at kjæresten tok ett portrett av eksen sin på brystet, men tatovering av symboler eller lignende som er til minne kunne ha vært greit. Men jeg har absolutt ikke tenkt å se på portrettet av eksen hans mens vi har sex, nope, no way, skjer ikke... Eneste som hadde vært mer turnoff var ett portrett av henne hengende over senga. Anonymkode: 346b7...c5f Helt enig i alt du skriver her. Jeg hadde ikke blitt tent på en fyr som hadde en annen kvinne sitt ansikt på brystet, slik at jeg måtte sett og blitt påminnet henne hver gang vi hadde sex. Helt uavhengig om hun var død eller levende. For min del er det viktig at en potensiell partner er helt ferdig med tidligere forhold, før jeg inngår noe med vedkommende. Denne personen er ikke ferdig med forholdet til sin avdøde kone, og er egentlig ikke klar for å inngå et nytt forhold med noen. Det er gjerne det som er problematisk når en partner dør; det blir vanskeligere å gå videre, vedkommende blir gjerne satt på en pidestall (alt det negative rundt personen blir helt glemt, og kun det fine og positive blir husket) og alt du gjør kan fort bli sammenlignet med henne på en måte der du kommer verst ut. Anonymkode: 1b079...32c 6 1
Paneera Skrevet 22. mai 2024 #137 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ville hatt stor respekt og medfølelse for en kjæreste som hadde opplevd å miste noen på den måten. Jeg ville vært åpen for å snakke om det, se på gamle bilder/videoer av dem innimellom, holde rundt ham hvis han hadde behov for å gråte, og selvsagt akseptert om han ville besøke graven på merkedager og ha litt kontakt med hennes foreldre og venner. ...men det stopper der. Bilder på veggene, alter i stua og kjoler i skapet er no go når det ikke er for felles barn sin skyld. Jeg forstår at han aldri sluttet å elske henne, og det er greit, men har han kommet langt nok til å satse på et nytt forhold kan han ikke fortsette å dyrke det som en gang var i hverdagen nå. Ansiktstatovering hadde vært fullstending uaktuelt. Det høres kanskje fint ut i teorien med "stor kapasitet for kjærlighet", men dette bikker over i sykelig oppheng og pose-og-sekk-mentalitet. Han kan ikke ta mer hensyn til sin døde kjæreste enn sin levende kjæreste. Da er han på ingen måte moden for nytt forhold. Dette gir meg skikkelig dårlige vibber, og i din situasjon ville jeg tenkt at jeg først og fremst var en varm kropp som han kunne bruke for å projisere hennes bilde over på, slik at han fortsatt kunne forestille seg at det var henne han holdt rundt, kysset og elsket med. Dette høres ikke ut som et sunt forhold å være i, TS. Det er mulig mannen ikke er slem, men handlingene hans er det, og det kommer til å prege deg. Garantert. Stå opp for deg selv! Du er verdt mer enn dette! Anonymkode: f5856...5ea Akkurat et bilde på veggen ol. tenker jeg man må romme / akseptere, på samme måte som noen som har mistet foreldre, besteforeldre, dyr, eller andre som har betydd mye, kan ha behov for å ha fremme et bilde og tenne et lys ol., men bortsett fra det er jeg enig med deg. TS, kan det tenkes at han har utviklet en komplisert sorglidelse? Det er et fenomen selv om det ikke er en diagnose i ICD-10. "Å miste noen som står en nær, fører i de fleste tilfellene til sorg. For noen kan sorgreaksjonen blir spesiell strevsom, vedvarende og kronisk. Dette kalles forlenget, eller kronisk sorg. Nå blir det foreslått at forlenget sorg-forstyrrelse skal bli en egen diagnose. Forlenget sorg er den vanligste typen komplisert sorg hos voksne som inntreffer etter at nære og kjære dør. - Dette er en sorgreaksjon som vedvarer med uforminsket intensitet over lang tid med påfølgende funksjonstap i hverdagen. Typiske reaksjoner er intens lengsel etter eller overopptatthet av avdøde, vansker med å godta dødsfallet, meningsløshet i tilværelsen, opplevelsen av at man har mistet en del av seg selv, sinne og bitterhet for å nevne noen, sier Pål Kristensen. - Hva er de fremste forskjellene mellom forlenget sorg og normal sorg? - Den mest åpenbare forskjellen er at mens man ved "normal" sorg gradvis gjenvinner funksjonsnivå over tid, fortsetter man ved forlenget sorg å slite med sorgen i hverdagen. De umiddelbare reaksjonene vedvarer med uforminsket styrke." (Komplisert og langvarig sorg - symptomer og behandling - NHI.no) Kanskje han kunne hatt godt av psykologhjelp? 5
Grüner Skrevet 22. mai 2024 #138 Skrevet 22. mai 2024 Snublefot62 skrev (7 timer siden): Hva er det som vekker vonde følelser i deg rundt dette? I utgangspunktet så gjøres jo dette ut av kjærlighet til en person som har betydd mye for han, som nå betyr mye for deg. Hva er det som er vondt her? Obs, jeg sier ikke at du ikke har lov til å ha følelser rundt det, men tenker du må identifisere hvorfor dette gjør vondt og se om dette er noe du kan jobbe med eller ikke. Synes jo ikke det er så rart at ts reagerer på det 3
Paneera Skrevet 22. mai 2024 #139 Skrevet 22. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 22.5.2024 den 21.08): Han har allerede en arm som i det store og det hele er en hyllest til henne, med bilder, symboler, bokstaver... Alt det er som jeg har skrevet tidligere helt problemfritt for meg. Anonymkode: dedc1...5fa Han har bilde av henne på armen også, og skal ha enda et bilde på brystkassen? Holdt ikke ett bilde? Ok, begynner å være enig i at dette virker som en besettelse for han. Han bør gå i terapi. Og det sier jeg som fremdeles sørger 14 år etter et tragisk dødsfall fra en viktig omsorgsperson i barndommen... Jeg forstår komplisert sorg, men å tatovere to bilder av samme menneske, nei, det finnes ikke normalt ! Endret 15. juni 2024 av Paneera 6 4
kaiturid Skrevet 22. mai 2024 #140 Skrevet 22. mai 2024 Om det blir til at han gjør det,får du sette over en gaffa mens dere.,.😏 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå