Gå til innhold

Tatovering av avdød eks


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er det, absolutt! Han er veldig flink til å vise verbalt og fysisk at han vil ha meg, det er masse fine følelser og opplevelser. Han er en veldig hensynsfull person, sånn jeg har blitt kjent med ham.

Anonymkode: dedc1...5fa

Men om var hensynsfull, så ville han jo i det minste vurdert en annen plassering av tatoveringen? Han er nok en veldig fin og hensynsfull mann (til vanlig) men akkurat nå virker det som at sorgen hans er første prioritering, og at det er det han ønsker å ta mest hensyn til. Om han hadde bearbeidet sorgen og var klar for å gå videre, så ville han nok vært mer åpen for dine følelser i denne situasjonen. 

Endret av Queen19
  • Liker 7
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde gått om en kjæreste skulle tatovere bilde av en tidligere kjæreste på kroppen. Spiller ingen rolle hvor den tatoveres på kroppen heller.

Du kan jo spørre om han kan tatovere navnet ditt i det minste, i samme slengen. Der tenker jeg du får ett klart og tydelig nei. Derfor er han ikke noe å samle på. Han dyrker jo sorgen og savnet ved å ta den tatoveringen. 

Det bør holde i lange baner å ha bilder av henne på mobil eller i album.

Anonymkode: e890b...ee0

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

TS her:

De var sammen når hun døde, ja, beklager feil bruk av ordet eks!

Da har ikke barn sammen, og var sammen i fire år. 

Jeg er enig i den over som sier at det jo er en fin påminnelse om hvor dypt mannen kan elske, da. Jeg skal jobbe mer med å hekte tak i den tanken. :)

Han har allerede en håndfull tatoveringer som hedrer henne med symboler og ord (kan ikke gå i detalj mtp gjenkjennelighet). De har jeg absolutt ingen problemer med. For min del er det bare tanken på å legge hodet mitt på ansiktet hennes hver dag som gjør noe med meg. Men jeg skal som sagt jobbe med saken!

Anonymkode: dedc1...5fa

Nei, dette er for mye rett og slett.

Anonymkode: 599dd...663

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sagt takk og farvel, blir for spesielt for min del. Han kunne fortsatt i forholdene med den avdøde uten meg. 

Anonymkode: e3498...3d1

  • Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

De var sammen da hun døde.

Anonymkode: beb63...247

Skulle de

Kjøpe hus

Planla barn

Gifte seg

Var forlovet

Var samboere?

Hvis de bare var kjærester er det et rødt flagg!

Anonymkode: a3dcf...a83

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jo du ha med deg et bilde av eksen du aldri kom over opp i senga og se hva han synes.

Anonymkode: cd361...060

  • Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

TS her: 

Ja, det er litt denne usikkerheten som gnager. At jeg blir en evig toer; en erstatning han forsåvidt er fornøyd med, men ingenting mer. 
 

Jeg har ingen problemer med bilder over alt, hennes kjoler i skapet osv. Jeg har ingen krav om at fortid skal utraderes. Virkelig ikke! Men denne tatoveringen gjør faktisk vondt, altså. Såpass må jeg si.

Anonymkode: dedc1...5fa

Nå må du slutte å krype rundt og plukke opp smuler. 

Han er langt fra ferdig med henne, og du utsletter deg selv. 

Ditt valg.

Anonymkode: cd361...060

  • Liker 19
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er sammen med en ny og synes likevel det er naturlig å tatoverte et bilde av en tidligere kjæreste på et godt synlig sted, flere år etter at hun døde. Jeg tror jeg ville sagt takk for meg - her er det a)mye sorg som ikke er ferdig bearbeidet, b) manglende evne til konsekvenstenkning og/eller c)lite forståelse for andres følelser. Ingen av delene noe å trakte etter i en partner...

Eventuelt ville jeg foreslått at han snakket med noen profesjonelle om sorgarbeid før han tatoverte seg, og sett om han endret syn på noe.

  • Liker 21
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde ikke akseptert at kjæresten tok ett portrett av eksen sin på brystet, men tatovering av symboler eller lignende som er til minne kunne ha vært greit. 
Men jeg har absolutt ikke tenkt å se på portrettet av eksen hans mens vi har sex, nope, no way, skjer ikke... Eneste som hadde vært mer turnoff var ett portrett av henne hengende over senga. 
 

Anonymkode: 346b7...c5f

Det er jo ikke eksen. Det er hans avdøde partner. Som er noe 100% annet enn en eks. Jeg var sammen med en mann som fremdeles feirer høytider sammen med sine svigerforeldre og barn, som besøker graven og som har bilde av henne på veggen. At han alltid ville elske henne og hedret minnet hennes var fullt forståelig. Hun var barnas mor og en han elsker høyt. Hun forlot ham ikke, frivillige hun døde fra dem. Hun var overhode ikke konkurranse for meg. Det var ikke hun som var årsaken til at vi gikk fra hverandre. 
 

Det hadde vært noe annet om det var snakk om hun som forlot ham for en annen.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, HSV50 said:

Det er jo ikke eksen. Det er hans avdøde partner. Som er noe 100% annet enn en eks. Jeg var sammen med en mann som fremdeles feirer høytider sammen med sine svigerforeldre og barn, som besøker graven og som har bilde av henne på veggen. At han alltid ville elske henne og hedret minnet hennes var fullt forståelig. Hun var barnas mor og en han elsker høyt. Hun forlot ham ikke, frivillige hun døde fra dem. Hun var overhode ikke konkurranse for meg. Det var ikke hun som var årsaken til at vi gikk fra hverandre. 
 

Det hadde vært noe annet om det var snakk om hun som forlot ham for en annen.

TS her: Jeg har full forståelse for at han inviterer hennes familie hjem for å markere årsdag for dødsfall, hennes bursdag osv. Selvfølgelig skal han hedre henne, ha bildene fremme osv. Som sagt er minnetatoveringer også helt ok, alt dette er problemfritt. Jeg blir bare så overveldet av tanken på ansiktet hennes i synsfeltet hver gang mannen jeg er sammen med kler av seg på overkroppen …

Anonymkode: dedc1...5fa

  • Liker 3
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS her: Jeg har full forståelse for at han inviterer hennes familie hjem for å markere årsdag for dødsfall, hennes bursdag osv. Selvfølgelig skal han hedre henne, ha bildene fremme osv. Som sagt er minnetatoveringer også helt ok, alt dette er problemfritt. Jeg blir bare så overveldet av tanken på ansiktet hennes i synsfeltet hver gang mannen jeg er sammen med kler av seg på overkroppen …

Anonymkode: dedc1...5fa

Men du velger da dette selv. 

Hvorfor er dette bra nok for deg? 

Anonymkode: cd361...060

  • Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har større problemer med dem som tatoverer navn eller bilder av kjærester/samboere/koner som er i live. Med dagens bruddprosent er det relativt stor sjanse for at en partner å forholde seg til en eks eller to på kroppen. En død partner er er kjært minne, et symbol. En tatovering av nåværende partner er mer en markering av eiendom. 
 

Men ja. Om det virkelig plager deg så kan det  jo fort bli et problem i forholdet deres. Men jeg forstod det som om han fortalte om denne planen tidlig i forholdet, så da er det jo litt sent å protestere nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

TS her: Jeg har full forståelse for at han inviterer hennes familie hjem for å markere årsdag for dødsfall, hennes bursdag osv. Selvfølgelig skal han hedre henne, ha bildene fremme osv. Som sagt er minnetatoveringer også helt ok, alt dette er problemfritt. Jeg blir bare så overveldet av tanken på ansiktet hennes i synsfeltet hver gang mannen jeg er sammen med kler av seg på overkroppen …

Anonymkode: dedc1...5fa

Jeg forstår at bilde av henne på brystet ikke er veldig kult altså. Absolutt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er ikke en eks. En eks er en som man har gjort det slutt med. En avdød kjæreste/ektefelle er ikke en eks. 

Anonymkode: 3e4ca...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her:

De var sammen når hun døde, ja, beklager feil bruk av ordet eks!

Da har ikke barn sammen, og var sammen i fire år. 

Jeg er enig i den over som sier at det jo er en fin påminnelse om hvor dypt mannen kan elske, da. Jeg skal jobbe mer med å hekte tak i den tanken. :)

Han har allerede en håndfull tatoveringer som hedrer henne med symboler og ord (kan ikke gå i detalj mtp gjenkjennelighet). De har jeg absolutt ingen problemer med. For min del er det bare tanken på å legge hodet mitt på ansiktet hennes hver dag som gjør noe med meg. Men jeg skal som sagt jobbe med saken!

Anonymkode: dedc1...5fa

Jeg skjønner deg godt, og lurer litt på hvorfor du skal jobbe med deg selv for å godta det? Ikke utslett deg selv, dine egne følelser og tanker rundt dette for en du har møtt ganske nylig. Når han allerede har flere symboler og ord som hedrer henne, så virker det i overkant å skulle ha et bilde av henne tatovert også.

Jeg lurer veldig på hva han svarte da du fortalte han at det vil oppleves veldig rart å legge seg på ansiktet hennes hver dag. Han må da ha forståelse for det? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde jeg gitt han det ultimatumet er forholdet garantert over, såpass tydelig er han. Det ville drepe hans følelser for meg tvert. Noe jeg forstår. Så er risikoen også at det at han gjør dette dreper mine følelser for han, fordi min usikkerhet rundt min plass i hans hjerte blir såpass stor…. Men som sagt: Jeg skal gjøre alt hva jeg kan for at det ikke skjer.

Anonymkode: dedc1...5fa

Han velger altså en tatovering fremfor deg når du har sagt tydelig at dette blir vanskelig for deg? Det er ikke noe jeg kunne levet med. 

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så når han evnt ligger oppå deg i misjonærstillingen, så skal du ha ansiktet hennes 20 cm fra ditt.........?

 

Anonymkode: cd361...060

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke sett på død kjæreste hver gang vi skal ha sex👀

Kjæresten min mistet kona og mor til barna. Det holder med bilder 🙏

Anonymkode: 1b4e1...ed2

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når du blir pult er det trynet på eksen du ser? Thats going to be a no, og han segler den skjebnen med alle andre kvinner han møter og. 

Anonymkode: 2619b...23a

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Så når han evnt ligger oppå deg i misjonærstillingen, så skal du ha ansiktet hennes 20 cm fra ditt.........?

 

Anonymkode: cd361...060

Og når han legger seg over henne blir det kinn mot kinn med hans avdøde kjæreste. Koselig… hvem trenger vel en trekant når man har døde partnere med seg hele veien 🫣

Anonymkode: cbf10...a4a

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...