Gå til innhold

Tatovering av avdød eks


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er vel ikke så mye å gjøre enn å godta det? Man er aldri nr 1 alene, når de har mistet noen de elsket

Anonymkode: 13012...150

Det er forskjell på å vite at han hadde noen fra før, og å se kjerringa på brystet hans hver gang man har sex. 

Anonymkode: cfa26...db9

  • Liker 29
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Synes du skal gå fra han. Han fortjener noe bedre enn en sjalu og usikker kjæreste.

Anonymkode: beb63...247

At han fortjener bedre kan godt være - og ja, jeg er nok helt klart usikker, og skulle ønske jeg ikke hadde noen vonde følelser rundt dette. Jeg kan vel egentlig ikke gjøre annet enn å jobbe med meg selv og prøve å komme over det. :)

Anonymkode: dedc1...5fa

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg hadde ikke akseptert at kjæresten tok ett portrett av eksen sin på brystet, men tatovering av symboler eller lignende som er til minne kunne ha vært greit. 
Men jeg har absolutt ikke tenkt å se på portrettet av eksen hans mens vi har sex, nope, no way, skjer ikke... Eneste som hadde vært mer turnoff var ett portrett av henne hengende over senga. 
 

Anonymkode: 346b7...c5f

Ikke sant? Det blir som om man var tre stykker i senga - han, TS og eksen hans. Hvorfor ta et stort portrett av henne på BRYSTET? Hvordan blir det når disse to går rundt på stranda og han er toppløs? Flaut at bildet av dama på brystet ikke stemmer med hvordan kjæresten ser ut?

Anonymkode: cfa26...db9

  • Liker 15
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er forskjell på å vite at han hadde noen fra før, og å se kjerringa på brystet hans hver gang man har sex. 

Anonymkode: cfa26...db9

Du er ikke særlig snill når du kaller en avdød for kjerringa.

Anonymkode: beb63...247

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hun er ikke eksen hans. De var sammen da hun døde.

Jeg synes det er fint med et bilde av sin kjære på kroppen. Jeg fatter ikke hvorfor vi kvinner skal slite med sjalusi. Det er det som får partneren til å trekke seg utav hele forholdet.

Anonymkode: beb63...247

Det er ikke sjalusi å ikke ønske å se bilde av hans forrige dame hver gang de har sex.

Anonymkode: cfa26...db9

  • Liker 28
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er ikke særlig snill når du kaller en avdød for kjerringa.

Anonymkode: beb63...247

Kjerringa er begrep vi bruker her i landsdelen om damer generelt. Men du forsto poenget, gjorde du ikke? Å se i ansiktet på ei annen dame mens man har sex med kjæresten sin?

Anonymkode: cfa26...db9

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke sant? Det blir som om man var tre stykker i senga - han, TS og eksen hans. Hvorfor ta et stort portrett av henne på BRYSTET? Hvordan blir det når disse to går rundt på stranda og han er toppløs? Flaut at bildet av dama på brystet ikke stemmer med hvordan kjæresten ser ut?

Anonymkode: cfa26...db9

Det er ikke eksen hans, det er en avdød kjæreste, det er stor forskjell. Personen blir aldri eksen og vil alltid være en avdød kjæreste. 

Anonymkode: c89b3...40e

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

TS her:

De var sammen når hun døde, ja, beklager feil bruk av ordet eks!

Da har ikke barn sammen, og var sammen i fire år. 

Jeg er enig i den over som sier at det jo er en fin påminnelse om hvor dypt mannen kan elske, da. Jeg skal jobbe mer med å hekte tak i den tanken. :)

Han har allerede en håndfull tatoveringer som hedrer henne med symboler og ord (kan ikke gå i detalj mtp gjenkjennelighet). De har jeg absolutt ingen problemer med. For min del er det bare tanken på å legge hodet mitt på ansiktet hennes hver dag som gjør noe med meg. Men jeg skal som sagt jobbe med saken!

Anonymkode: dedc1...5fa

Hvorfor må du jobbe med saken? Du skal da ikke tvinge deg selv til å gjøre noe du ikke ønsker.

Anonymkode: cfa26...db9

  • Liker 12
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hei!

Jeg har nylig blitt sammen med en mann som mistet sin kjæreste brått og uventet i en tragisk hendelse for to år siden. Vi begynte å date rett før jul, og ble enige om å kalle oss kjærester rundt påsketider.

Allerede når vi datet var han åpen om at han ønsket en tattovering av sin avdøde eks på brystet. Han hadde ikke orket å gjøre dette umiddelbart etter hennes død, men nå følte han seg klar, og dette var han helt tydelig på at han kom til å gjøre i løpet av året. Jeg viste forståelse for at han ønsket dette, og synes jo i utgangspunktet at dette er en fin ting av ham å gjøre.

For et par uker siden fortalte han meg at han hadde bestilt timen for tatoveringen. Jeg ble ikke veldig overrasket, siden jeg var klar over at dette kom. Men selvfølgelig - som hans kjæreste vekker det jo også en del smerte/ubehag i meg å vite at jeg kommer til å se hennes ansikt på en del av hans kropp som jeg elsker, og som jeg har et nært forhold til. 

Nå er jo dette en ganske snever problemstilling - men er det noen der ute som har noen tips til hvordan jeg kan håndtere disse såre følelsene? Han er kjempeforståelsesfull når jeg har forklart at dette gjør vondt for meg, og jeg føler jeg kan snakke godt med han om det meste. Men jeg ønsker ikke å legge mine vonde tanker og følelser rundt dette over på han. Jeg har forklart hva jeg føler på en måte som jeg tror opplevdes fin og tydelig for begge - nå ønsker jeg rett og slett å få håndtert det jeg kjenner på på egenhånd.

Det er selvfølgelig ikke et option å be han revurdere å gjøre dette, bare så det er sagt. :)

 

 

Anonymkode: dedc1...5fa

Hehe, hvis dette er sant - så må du bare komme deg unna. Skal du se på henne hver gang han har bar overkropp......... Det går jo ikke. 

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig? Jeg hadde ikke godtatt det. Og du sier han har flere tatoveringer som "hedrer" henne, hvorfor i alle dager skal han ha et portrett (!!) av henne på brystet også? Hva om dere får felles barn, hvordan skal dere forklare den tatoveringen? "Pappa har en annen dame på kroppen sin som ikke er mamma", altså.. 

  • Liker 28
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Min kjæreste gjennom mange år døde i fjor av kreft. Han likte ikke tatoveringer men jeg liker tatoveringer og har en fra før av. 

Fikk nå en ide om jeg skal tatovere bokstaven hans på et ikke så synlig sted på kroppen

Anonymkode: cd9ac...66b

Det du vil er jo mye mer smakfullt enn at en ny kjæreste må se ansiktet til en du elsker som er død hver gang dere er intime.

Anonymkode: 69f78...a0c

  • Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde spurt om han kunne tenke seg å ha tatoveringen på ryggen eller et annet sted jeg ikke kom til å se .. under sex.

Kanskje noe annet enn ansiktet. Eller helst det, noe symbolsk. Liker ikke tatoveringer av ansikter.

Endret av svartkatt
  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde jeg ikke orket. Jeg vil ikke se ansiktet til min manns tidligere partnere når vi har sex, uansett hvor stor sorg og kjærlighet det måtte være. Det hadde vel endt opp med brudd til slutt for min del.

Anonymkode: 6f463...22a

  • Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det du vil er jo mye mer smakfullt enn at en ny kjæreste må se ansiktet til en du elsker som er død hver gang dere er intime.

Anonymkode: 69f78...a0c

TS her: Veldig enig. Kan røpe så mye som at han har bokstaver knyttet til henne på den ene minnetatoveringen, og den har jeg som sagt null problemer med.

Anonymkode: dedc1...5fa

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du respekterer hans følelser betyr ikke at han automatisk respekterer dine følelser.

Selvfølgelig kan du føle ubehag når han viser han har følelser for en annen dame (selv om hun er død). Det er også forskjell på ny tatovering og gammel tatovering før dere ble kjent.

Det at hennes ansikt skal blandes inn hver gang dere er intime…

Ta en ærlig prat før han tatoverer seg. Dette forholdet (ditt, ikke hennes) står i fare her.

Anonymkode: 69f78...a0c

  • Liker 13
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er ikke eksen hans, det er en avdød kjæreste, det er stor forskjell. Personen blir aldri eksen og vil alltid være en avdød kjæreste. 

Anonymkode: c89b3...40e

Definisjonen på eks kjæreste er tidligere kjæreste

Anonymkode: f7149...abc

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor må du jobbe med saken? Du skal da ikke tvinge deg selv til å gjøre noe du ikke ønsker.

Anonymkode: cfa26...db9

Fordi alternativet er å gjøre det slutt, og det er utrolig mye verre å tenke på for min del… jeg er fullstendig solgt på fyren, og han har vært fantastisk hengiven og kjærlig fra dag 1. Det er derfor jeg tror at det å se på denne tatoveringen som et tegn på kjærlighetskapasitet er det beste for meg å huke tak i .

Anonymkode: dedc1...5fa

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, svartkatt said:

Hadde spurt om han kunne tenke seg å ha tatoveringen på ryggen eller et annet sted jeg ikke kom til å se .. under sex.

Jeg vet, det hadde vært det beste, men han er fast bestemt her. 

Anonymkode: dedc1...5fa

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS her: Veldig enig. Kan røpe så mye som at han har bokstaver knyttet til henne på den ene minnetatoveringen, og den har jeg som sagt null problemer med.

Anonymkode: dedc1...5fa

Vet han noe om hvordan dette vil påvirke deg? Har du nevnt for han at du faktisk må se hennes ansikt hver gang han kler av seg?

Det er veldig vondt å være i et forhold hvor du vet at partneren din hadde valgt en annen hvis det hadde vært mulig (eks hun ikke var død). 
 

Er du sikker på at dette er et forhold du ikke tar skade av?

Anonymkode: 69f78...a0c

  • Liker 8
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...