Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har nylig blitt sammen med en mann som mistet sin kjæreste brått og uventet i en tragisk hendelse for to år siden. Vi begynte å date rett før jul, og ble enige om å kalle oss kjærester rundt påsketider.

Allerede når vi datet var han åpen om at han ønsket en tattovering av sin avdøde eks på brystet. Han hadde ikke orket å gjøre dette umiddelbart etter hennes død, men nå følte han seg klar, og dette var han helt tydelig på at han kom til å gjøre i løpet av året. Jeg viste forståelse for at han ønsket dette, og synes jo i utgangspunktet at dette er en fin ting av ham å gjøre.

For et par uker siden fortalte han meg at han hadde bestilt timen for tatoveringen. Jeg ble ikke veldig overrasket, siden jeg var klar over at dette kom. Men selvfølgelig - som hans kjæreste vekker det jo også en del smerte/ubehag i meg å vite at jeg kommer til å se hennes ansikt på en del av hans kropp som jeg elsker, og som jeg har et nært forhold til. 

Nå er jo dette en ganske snever problemstilling - men er det noen der ute som har noen tips til hvordan jeg kan håndtere disse såre følelsene? Han er kjempeforståelsesfull når jeg har forklart at dette gjør vondt for meg, og jeg føler jeg kan snakke godt med han om det meste. Men jeg ønsker ikke å legge mine vonde tanker og følelser rundt dette over på han. Jeg har forklart hva jeg føler på en måte som jeg tror opplevdes fin og tydelig for begge - nå ønsker jeg rett og slett å få håndtert det jeg kjenner på på egenhånd.

Det er selvfølgelig ikke et option å be han revurdere å gjøre dette, bare så det er sagt. :)

Anonymkode: dedc1...5fa

• Liker 2
  • Hjerte 12
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke så mye å gjøre enn å godta det? Man er aldri nr 1 alene, når de har mistet noen de elsket

Anonymkode: 13012...150

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Hva er det som vekker vonde følelser i deg rundt dette?

I utgangspunktet så gjøres jo dette ut av kjærlighet til en person som har betydd mye for han, som nå betyr mye for deg. Hva er det som er vondt her?

Obs, jeg sier ikke at du ikke har lov til å ha følelser rundt det, men tenker du må identifisere hvorfor dette gjør vondt og se om dette er noe du kan jobbe med eller ikke.

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Håper du tuller, kan forstå det å ha bilder/ting/minner av en avdød eks. Men å brennmerke seg på brystet? Men then again, så forstår jeg meg ikke på hvorfor alle på død og liv skal tatovere seg i det hele tatt.

Anonymkode: c386b...8be

• Liker 24
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hei!

Jeg har nylig blitt sammen med en mann som mistet sin kjæreste brått og uventet i en tragisk hendelse for to år siden. Vi begynte å date rett før jul, og ble enige om å kalle oss kjærester rundt påsketider.

Allerede når vi datet var han åpen om at han ønsket en tattovering av sin avdøde eks på brystet. Han hadde ikke orket å gjøre dette umiddelbart etter hennes død, men nå følte han seg klar, og dette var han helt tydelig på at han kom til å gjøre i løpet av året. Jeg viste forståelse for at han ønsket dette, og synes jo i utgangspunktet at dette er en fin ting av ham å gjøre.

For et par uker siden fortalte han meg at han hadde bestilt timen for tatoveringen. Jeg ble ikke veldig overrasket, siden jeg var klar over at dette kom. Men selvfølgelig - som hans kjæreste vekker det jo også en del smerte/ubehag i meg å vite at jeg kommer til å se hennes ansikt på en del av hans kropp som jeg elsker, og som jeg har et nært forhold til. 

Nå er jo dette en ganske snever problemstilling - men er det noen der ute som har noen tips til hvordan jeg kan håndtere disse såre følelsene? Han er kjempeforståelsesfull når jeg har forklart at dette gjør vondt for meg, og jeg føler jeg kan snakke godt med han om det meste. Men jeg ønsker ikke å legge mine vonde tanker og følelser rundt dette over på han. Jeg har forklart hva jeg føler på en måte som jeg tror opplevdes fin og tydelig for begge - nå ønsker jeg rett og slett å få håndtert det jeg kjenner på på egenhånd.

Det er selvfølgelig ikke et option å be han revurdere å gjøre dette, bare så det er sagt. :)

Var personen avdød eks eller en avdød kjæreste? Det er to forskjellige ting. Om hun døde når de var kjærester så blir det aldri en avdød eks, men en avdød kjæreste. Jeg har full forståelse for at han vil gjøre det. Jeg har også tatovert minner om folk jeg er glad i som døde, ikke bilder riktig nok. Men har også full forståelse for at du synes det er litt trist. Kanskje du må jobbe med deg selv på hvorfor det er trist?  Dette er en person som alltid vil være linket til din kjæreste å det å benekte at hun fantes er ikke rett vei å gå 

Anonymkode: c89b3...40e

• Liker 4
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Kan det hjelpe deg å tenke at han evner å elske så dypt, at han for alltid vil bære med seg, noen han mistet brått og uventet? Tenker jo at dette vitner om hvor mye han elsker deg/kan elske deg. 

Anonymkode: bcb2e...cdf

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har de barn sammen? Eller bare en eks?

Anonymkode: cbf2e...9ed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde ikke akseptert at kjæresten tok ett portrett av eksen sin på brystet, men tatovering av symboler eller lignende som er til minne kunne ha vært greit. 
Men jeg har absolutt ikke tenkt å se på portrettet av eksen hans mens vi har sex, nope, no way, skjer ikke... Eneste som hadde vært mer turnoff var ett portrett av henne hengende over senga. 

Anonymkode: 346b7...c5f

Dette er ikke en eks, dette er en kjæreste som døde, det er to vidt forskjellige ting. 

Anonymkode: bcb2e...cdf

• Liker 15
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

En minnetatovering er ok, men portrett er bare creapy når man har gått videre og har ny kjæreste.

Anonymkode: aafde...884

• Liker 38
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde ikke akseptert at kjæresten tok ett portrett av eksen sin på brystet, men tatovering av symboler eller lignende som er til minne kunne ha vært greit. 
Men jeg har absolutt ikke tenkt å se på portrettet av eksen hans mens vi har sex, nope, no way, skjer ikke... Eneste som hadde vært mer turnoff var ett portrett av henne hengende over senga. 

Anonymkode: 346b7...c5f

Hun er ikke eksen hans. De var sammen da hun døde.

Jeg synes det er fint med et bilde av sin kjære på kroppen. Jeg fatter ikke hvorfor vi kvinner skal slite med sjalusi. Det er det som får partneren til å trekke seg utav hele forholdet.

Anonymkode: beb63...247

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har de barn sammen? Eller bare en eks?

Anonymkode: cbf2e...9ed

Hun var ingen eks.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å gi noen råd her, jeg kunne ikke hatt sex med en som hadde ansiktet til en annen kvinne på brystet, det hadde vært en deal-breaker for meg. Du har bestemt deg for å akseptere dette, selv om *jeg* ikke forstår at han vil deg så vondt. Han hadde neppe digget det om du troppet opp med et portrett av eksen på puppen.

Anonymkode: dc75d...fcd

• Liker 16
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Min kjæreste gjennom mange år døde i fjor av kreft. Han likte ikke tatoveringer men jeg liker tatoveringer og har en fra før av. 

Fikk nå en ide om jeg skal tatovere bokstaven hans på et ikke så synlig sted på kroppen

Anonymkode: cd9ac...66b

• Hjerte 8
Skrevet

Herregud, kan han ikke ha et bilde i skuffen/albumet da, hvorfor drasse rundt på henne?? Er d mulig

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun var ingen eks.

Får man liksom høyere kjæresterang om man har fått barn med noen?

Anonymkode: e5f1b...06a

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Får man liksom høyere kjæresterang om man har fått barn med noen?

Anonymkode: e5f1b...06a

De var sammen da hun døde.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her:

De var sammen når hun døde, ja, beklager feil bruk av ordet eks!

Da har ikke barn sammen, og var sammen i fire år. 

Jeg er enig i den over som sier at det jo er en fin påminnelse om hvor dypt mannen kan elske, da. Jeg skal jobbe mer med å hekte tak i den tanken. :)

Han har allerede en håndfull tatoveringer som hedrer henne med symboler og ord (kan ikke gå i detalj mtp gjenkjennelighet). De har jeg absolutt ingen problemer med. For min del er det bare tanken på å legge hodet mitt på ansiktet hennes hver dag som gjør noe med meg. Men jeg skal som sagt jobbe med saken!

• Liker 2
  • Hjerte 6
Skrevet

Utrolig spesielt å tatovere ansiktet hennes på kroppen sin. Kunne skjønt det hvis han fremdeles var alene. Men det er han ikke. Jeg hadde ikke likt det, rett og slett. 

• Liker 20
  • Nyttig 22
AnonymBruker
Skrevet

Synes du skal gå fra han. Han fortjener noe bedre enn en sjalu og usikker kjæreste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...