AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #1 Skrevet 22. mai 2024 Har noen av dere vokst opp med narsissistiske mor og/eller søsken. Hvordan har dette på orket dere senere i livet? Min mor har alltid vært flink til å si stygge ting om meg og min kropp. Hun kritiserer meg lett, og finner lett feil i alt jeg gjør. Jeg har aldri fått så stygge kommentarer av noen andre i hele mitt liv enn de jeg får av hun. Min søster ønsker meg aldri noe godt. Når jeg var yngre og hadde eksamener prøvde hun ofte å sabotere slik at jeg ikke rakk å øve, ikke kom til tide osv. En annen merkelig ting hun gjør er at hun prøver å bli meg. Jeg har lagt merke til at hun ofte prøver å snakke som jeg gjør, kle seg som meg, og hvis jeg feks starter med ny hobby vil hun først latterliggjøre det, for så å prøve på det samme og liksom ta over. Hun er 10 år eldre så det er rart dynamikk, føler også at dette med alder plager henne. Hun kan ofte si «kvinner på vår alder» når jeg er i 20 årene og hun i 30 årene(dette har hun gjort siden jeg var 12-15) Eller hvis hun får noe tegn på aldring vil hun også se om jeg har fått det samme. Eller vil hun kommentere rare ting i latterliggjørende tone som feks «du har ellers hengende øyelokk jeg gleder meg til å se hvor mye verre de blir» Jeg har ingen venninner og jeg tror kanskje at det kommer av at jeg ikke stoler på kvinner når de to nærmeste kvinnene i mitt liv oppfører seg som de gjør. Har dere opplevd noe lignende og hvordan har livene deres vært i ettertid? Anonymkode: 01132...562 5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #2 Skrevet 22. mai 2024 Jeg synes at man bør kutte ut slike folk. Det har jeg gjort. Anonymkode: 23c89...f0b 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #3 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes at man bør kutte ut slike folk. Det har jeg gjort. Anonymkode: 23c89...f0b Har ikke noe særlig kontakt med de nå, og har kuttet ut mye av kontakten. Men må ta det stegvis. Prøver å reflektere nå på hvordan jeg er som person og om det jeg har gått gjennom har noen påvirkninger i min hverdag, tanker, relasjoner Anonymkode: 01132...562
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #4 Skrevet 22. mai 2024 Støtter deg i å minimere kontakten med disse. Masse lykke til videre og håper du finner ei snill dame som kan være vennen din❤️ Jeg er helt sikker på at det er mange som ville vært venn med deg❤️ Anonymkode: 86e8a...2d3 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #5 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Støtter deg i å minimere kontakten med disse. Masse lykke til videre og håper du finner ei snill dame som kan være vennen din❤️ Jeg er helt sikker på at det er mange som ville vært venn med deg❤️ Anonymkode: 86e8a...2d3 Takk for gode ord❤️ Anonymkode: 01132...562
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #6 Skrevet 22. mai 2024 Fy faen kjenner der koker inni meg. Veldig vond lesing. Sender deg masse varme tanker. Forstår det er vanskelig å forholde seg til kvinner, når de to kvinnene som har vært deg nærest oppfører seg så hårreisende. Men det er heldigvis mange flotte, snille og omsorgsfulle kvinner der ute også! Jeg håper du får oppleve dette i et vennskap en dag 🩷 Selv om det er tøft ville jeg rådet deg til å kutte ut disse fra livet litt, evt bare minimere kontakt dersom null kontakt er for tøft. Du fortjener så mye bedre enn dette. Ver hvor vanskelig det er å bryte, har selv gjort dette med min mor. Vanskelig å komme med råd, ord blir tomme. 💔 Anonymkode: 58fea...689 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #7 Skrevet 22. mai 2024 Kutt kutt kutt. Jeg har faktisk også narsissistisk mor og søster. De er gifte, negative, kritiske og lever konstant i offerrollen. Feks søsteren min unner meg ingenting og mener jeg har hatt det så enkelt bare fordi jeg har en mann (økonomisk blandt annet). At jeg har jobbet overtid i åresvis inkludert helger overser hun. Uansett hva jeg forteller henne så vrir og vender hun på alt og blir sur og anklager meg for ting som ikke er sant. Og moren min har konstant vært sjalu siden jeg ble voksen og fikk kjæreste . Alt hun misliker skylder hun på mannen min. Det var faktisk på slutten slik at hun aldri hadde noe godt å si i det hele tatt. Nå har jeg knapt kontakt med noen av de og livet er bedre. Mamma forsøker desperat å få bilder og info for å vise vennene sine for at de skal tro vi har kontakt. Hun er patetisk. Anonymkode: ab63e...d70 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #8 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kutt kutt kutt. Jeg har faktisk også narsissistisk mor og søster. De er gifte, negative, kritiske og lever konstant i offerrollen. Feks søsteren min unner meg ingenting og mener jeg har hatt det så enkelt bare fordi jeg har en mann (økonomisk blandt annet). At jeg har jobbet overtid i åresvis inkludert helger overser hun. Uansett hva jeg forteller henne så vrir og vender hun på alt og blir sur og anklager meg for ting som ikke er sant. Og moren min har konstant vært sjalu siden jeg ble voksen og fikk kjæreste . Alt hun misliker skylder hun på mannen min. Det var faktisk på slutten slik at hun aldri hadde noe godt å si i det hele tatt. Nå har jeg knapt kontakt med noen av de og livet er bedre. Mamma forsøker desperat å få bilder og info for å vise vennene sine for at de skal tro vi har kontakt. Hun er patetisk. Anonymkode: ab63e...d70 Har opplevd lignende situasjon med moren min. Hun snakker negativ om mannen min, altså det er ikke direkte dritt snakking men hun kan feks komme med små stikk som «han ringer meg aldri», «menn fra hans familie er ofte utro» osv. Søstera mi er selv gift men er i en forhold med en mann som ikke bryr seg om henne. Hun er også veldig på og interessert i mannen min og i vårt forhold. Skal kutte de ut, men må gjøre det smått. Tror det vil bare føre med seg mer drama hvis jeg bare kutter dem fullstendig ut Anonymkode: 01132...562 1
NewStart87 Skrevet 22. mai 2024 #9 Skrevet 22. mai 2024 Dette kunne jeg skrevet bok om TS og jeg håper på en dag å gjøre akkurat det. Anbefaler deg å søke opp dysfunksjonell familie på YouTube, en advokat med navn Erik Mørch har et fantastisk foredrag om akkurat det du beskriver. Jeg har skrevet flere tråder om min egen erfaring med dette her inne, en av dem er disse: Søsteren min også har denne «fantastiske» nedlatende humoren. Hun spurte meg nylig om jeg er klar over at hunden min er gammel og kan daue når som helst.. 🙄 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #10 Skrevet 22. mai 2024 NewStart87 skrev (3 timer siden): Dette kunne jeg skrevet bok om TS og jeg håper på en dag å gjøre akkurat det. Anbefaler deg å søke opp dysfunksjonell familie på YouTube, en advokat med navn Erik Mørch har et fantastisk foredrag om akkurat det du beskriver. Jeg har skrevet flere tråder om min egen erfaring med dette her inne, en av dem er disse: Søsteren min også har denne «fantastiske» nedlatende humoren. Hun spurte meg nylig om jeg er klar over at hunden min er gammel og kan daue når som helst.. 🙄 TS her Det var utrolig utrolig vondt å lese det du har gått gjennom. Håper du har har det bedre nå og er i bedre sted i livet. Har selv opplevd spiseforstyrrelse. Husker moren min pleide å komme inn i badet imens jeg dusjet og si at jeg har kropp som en 40 åring når jeg var 12. Har også måtte oppleve at de tok meg på magen, haken, nederst i ryggen for å kommentere at jeg var feit eller for tynn. Kjenner meg så godt i det du beskriver. Jeg er fast bestemt på å få meg en god utdannelse og god liv. Men det er tungt når det er mye som foregår inni i hode. Har søkt om hjelp og håper på å finne en god psykolog som kan hjelpe og veilede meg med alle disse tankene. Jeg ønsker meg barn, jeg ønsker å skape et bedre fremtid for mine barn og gi dem all kjærligheten som jeg har inni meg som jeg aldri fikk. Håper ting blir bedre for oss, og for alle som går gjennom dette❤️ Anonymkode: 01132...562 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #11 Skrevet 22. mai 2024 Min mann har narsissist mor. Her kutta vi henne ut. Han hadde ikke så mye kontakt med henne etter han flytta ut. Men sporadisk kontakt. Men oppførsel som hun hadde når barna var små og slik gjorde at vi ikke gidda noe mer. Jeg sa at han måtte bare ha kontakt men jeg makter ikke mer. Han ville heller ikke ha kontakt. Så er flere år siden no. Det hender hun ringer og kjefter om noe men han bryr seg ikke og legger bare på. Anonymkode: 13a1f...227 1
Daisy-love Skrevet 22. mai 2024 #12 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): TS her Det var utrolig utrolig vondt å lese det du har gått gjennom. Håper du har har det bedre nå og er i bedre sted i livet. Har selv opplevd spiseforstyrrelse. Husker moren min pleide å komme inn i badet imens jeg dusjet og si at jeg har kropp som en 40 åring når jeg var 12. Har også måtte oppleve at de tok meg på magen, haken, nederst i ryggen for å kommentere at jeg var feit eller for tynn. Kjenner meg så godt i det du beskriver. Jeg er fast bestemt på å få meg en god utdannelse og god liv. Men det er tungt når det er mye som foregår inni i hode. Har søkt om hjelp og håper på å finne en god psykolog som kan hjelpe og veilede meg med alle disse tankene. Jeg ønsker meg barn, jeg ønsker å skape et bedre fremtid for mine barn og gi dem all kjærligheten som jeg har inni meg som jeg aldri fikk. Håper ting blir bedre for oss, og for alle som går gjennom dette❤️ Anonymkode: 01132...562 For det det er verdt fra en fremmed, så heier jeg på deg, og det tipper jeg mange andre gjør også 💪🏻🥰 Håper du får den hjelpen du trenger, og klarer å sette grenser, samt når de ønskene du har for livet ditt 🙏🏼💚 Ønsker deg og @NewStart87 alt godt 💚 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #13 Skrevet 22. mai 2024 Har en narsissistisk far og eldre søster. Har kuttet kontakten med de begge to, men det har preget mye av livet mitt. Gjort meg usikker på mange områder, men jeg har det bedre nå. Det var ikke lett å bryte ut, det skjedde ikke fredelig på noe vis og jeg fikk jammen høre hva jeg var for noe og at jeg var komplett ubrukelig på alle måter. Kjenner meg godt igjen i det som du skriver om først å bli brutt ned/hånet og deretter så kopierer dem deg. Anonymkode: 22981...213
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #14 Skrevet 22. mai 2024 Kuttet ut min mor for flere år siden. Angrer ikke ett sekund. Vi bor i forskjellige byer, og takk høyere makter for det. Hadde snudd på flekken om jeg så henne. Om jeg er i byen hun bor i, så har jeg konstant angst, og får av og til panikkanfall av å gå rundt i byen. Anonymkode: a74f9...12a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå