Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har sett så mange tips på tiktok om at man burde unngå håndkle i bomull til å tørke håret med og bytte til microfiber for mindre slitasje. Kjøpte en pakke med to stk på normal men det var jo helt grusomt mot håret? Hårstråene filtrerte seg inn i og satte seg fast i stoffet, noe som førte til at jeg slet av håret når jeg prøvde å ta av meg microfiberturbanen. Er det så dårlig?

Anonymkode: fe9c6...5b6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt fra makeup mekka! Passe stor og ikke noe filtrering av hår inni stoffet på den i hvertfall 

Anonymkode: d86fe...c93

AnonymBruker
Skrevet

Mikrofiber har små mothaker. Om man gnir et stykke mikrofiber mot håret vil det naturligvis floke seg. Du trenger ikke gni for at mikrofiberen trekker til seg væten. 

Anonymkode: e8358...7b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Har sett så mange tips på tiktok om at man burde unngå håndkle i bomull til å tørke håret med og bytte til microfiber for mindre slitasje. Kjøpte en pakke med to stk på normal men det var jo helt grusomt mot håret? Hårstråene filtrerte seg inn i og satte seg fast i stoffet, noe som førte til at jeg slet av håret når jeg prøvde å ta av meg microfiberturbanen. Er det så dårlig?

Anonymkode: fe9c6...5b6

Det kan bli sånn hvis håret er slitt, f.eks bleket hår kan gi litt sånn borrelåseffekt i våt tilstand. Jeg har microfiberturbaner fra forskjellige merker, og merker forskjell på dem. De jeg har fra Normal trekker nesten ikke til seg vann og er de jeg liker minst, selv om de ikke setter seg fast i mitt hår.

Anonymkode: 2b137...e1d

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke opplevd noe floking når jeg bruker der. 

Anonymkode: c1aec...e74

AnonymBruker
Skrevet

Har samme opplevelse som deg TS. Kjøpte microfiber turban og det ble veldig flokete  ved bruk. Så ble til pussefiller i stedet. Jeg drev ikke og gnikket eller lagde noen som helst friksjon.  Men har ekstremt fine hårstrå, lurer på om det er grunnen. Det er faktisk bedre med et vanlig frottehåndkle.

Anonymkode: cf10b...c4a

AnonymBruker
Skrevet

jeg bruker en gammel, myk bomulls T-skjorte, bare kniper av vannet uten å gni. 

Har fine hårstrå, føler dette sliter minst 😊

Anonymkode: 6ac41...d82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...