AnonymBruker Skrevet 21. mai #1 Del Skrevet 21. mai Hei. Jeg trenger tips om gode løpesko, jeg løper i hovedsak på grusvei, mølle om vinteren. Jeg har brukt hoka tidligere, men der ble det mye gnagsår på hæl. Bruker nå Sauchony ute, men tar gjerne i mot tips om sko både ute og på mølle☺️ Samt tips om sko på vinterføre med snø/is. Anonymkode: 167e4...f3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai #2 Del Skrevet 22. mai Jeg bruker disse for løping på grusvei og asfalt LEVITY Levitate (S02) White - Tights.no Aldri fått gnagsår av de! Og Terrex Agravic Flow terrengsko fra XXL. Anonymkode: c37d6...3e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai #3 Del Skrevet 22. mai Gode løpesko kan være elendige for akkurat deg. Hjelper ikke med såkalte "nøytrale" sko hvis du trenger stabile sko mot overpronasjon. Tilsvarende kan middels gode sko være fanatiske for deg avhengig av bruk og behov. Kan være lurt å gå innom Løplabbet e.l. som kan gi en skikkelig skoanalyse med videokamera. I alle fall for det første paret eller to, så vet du litt mer om hva du skal se etter neste gang mtp. stabilitet/demping/drop osv. Når alt det er sagt er jeg veldig glad i både Mizuno Wave Inspire 19 og Saucony Guide 15 for tida. Begge er stabilitetssko, men med ulik type stabilisering og ulik drop, for å variere belastningen på muskulaturen. Fort gjort å kjøpe seg et problem når man kjøper løpesko, men man kommer langt med litt kunnskap. Anonymkode: 339fb...629 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai #4 Del Skrevet 22. mai Jeg er godt fornøyd med Topo Ultrafly 4 til løping på mølle og grus, og Topo Mtn Racer 2 til sti og fjell. Kjøpte dem for å få bedre plass til tærne mine (de har tåboks formet som foten din). Relativt lav drop på dem da (5 mm), så hvis du er vant til høy drop på løpeskoene dine, trengs det kanskje tilvenning. Anonymkode: 7b7ae...543 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai #5 Del Skrevet 22. mai Asics novablast 4, veldig gode og lette sko, som faktisk er billigere enn f.eks Hoka. Prøv de, elsker dem -og jeg løper mye, og har prøvd mange. På salg nå til 1600 på getinspired f.eks. Anonymkode: dae84...da7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai #6 Del Skrevet 22. mai Noen du synes sitter godt på din fot, enkelt og greit. Skal du løpe mye på grus, er det fint med en robust yttersåle. Jeg bytter på å løpe med saucony endorphin Speed, saucony peregrine, adidas Boston 12 og puma nitro foreverrun. På vinteren løper jeg noen gamle piggede sko hvis det er mye is eller terrengsko. Asics er et merke jeg ikke synes er gode å løpe på, men det er åpenbart en god sko som mange liker, den passer bare ikke så godt for meg. Deilig å kjøpe et sted hvor det er mølle og man kan teste skoen på mølla før man kjøper. Anonymkode: 29fe4...3a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #7 Del Skrevet 23. mai Jeg sverger til Nike Air Zoom Pegasus, har hatt mange par, og de funker veldig bra for meg. De er ikke veldig dyre. Liker også Asics Novablast som ble nevnt tidligere her. Anonymkode: 59778...75a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #8 Del Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg sverger til Nike Air Zoom Pegasus, har hatt mange par, og de funker veldig bra for meg. De er ikke veldig dyre. Liker også Asics Novablast som ble nevnt tidligere her. Anonymkode: 59778...75a Støtter denne, dersom du er kvinne med en fot som ikke er brei vel og merke. Disse funker til nesten alle. Ellers så elsker jeg Brooks sine løpesko, f eks ghost-modellen eller adrenaline. Og, på Brooks sine nettsider så kan du gå inn på en sine med såkalt «Shoe Finder», og finne rette skoen. Og med en fin liten guide på hvordan du kan finne ut om du overpronerer eller ikke. (Søk på «Brooks shoe Finder») Det er kjempenyttig å finne ut uansett om du velger Brooks eller går for et annet merke. Alle løpesko-merker har modeller som er tilpasset overpronasjon. (Sko som er tilpasset overpronasjon kalles gjerne for stabile løpesko, og de for normalpronasjon omtales gjerne som nøytrale løpesko) Det beste å gjøre er egentlig å dra i en butikk og prøve sko, for de rette skoene for deg skal føles gode å ha på med en gang du tar dem på. Du kan f eks dra på Intersport og prøve sko, finne ut hvilken sko som er best (ta bilde av etiketten og størrelsen) og så sjekke pris på nett😇😇😇 Ofte kan man finne samme sko til halve prisen nesten av det de koster på f eks Intersport. Andre løpeskomerker jeg kan anbefale er: Asics, Mizuno, Nike, New Balance. «Vanlige» løpesko til daglig bruk kalles gjerne mengdetreningssko. Da er det somregel god demping og solide løpesko for pengene. De nyeste modellene er somregel alltid de dyreste, og ofte er modellen fra året før like god men fås billigere 😇😇 (f eks var Brooks adrenaline 22 like god som adrenaline 23 etter min mening. Nike pegasus 39 var like god som Nike Pegasus 40 osv) Og størrelsene varierer mellom merkene! Så lurt å prøve som sagt. Bruker du 38,5 i Nike så er tilsvarer det gjerne 39 i Asics for eksempel. Anonymkode: 4ed5a...0b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #9 Del Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg sverger til Nike Air Zoom Pegasus, har hatt mange par, og de funker veldig bra for meg. De er ikke veldig dyre. Liker også Asics Novablast som ble nevnt tidligere her. Anonymkode: 59778...75a Asics Novablast er fantastiske både til rolige lengre turer og til å løpe fort👏🏻 Anonymkode: 4ed5a...0b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #10 Del Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (På 21.5.2024 den 22.49): Hei. Jeg trenger tips om gode løpesko, jeg løper i hovedsak på grusvei, mølle om vinteren. Jeg har brukt hoka tidligere, men der ble det mye gnagsår på hæl. Bruker nå Sauchony ute, men tar gjerne i mot tips om sko både ute og på mølle☺️ Samt tips om sko på vinterføre med snø/is. Anonymkode: 167e4...f3f Jeg brukte mye tid og styret mye i vinter for å finne gode løpesko med pigger. Og de var dyre. Ble mye bestilling av sko som ble sendt tilbake fordi de ikke satt så bra. Til slutt tok jeg et par løpesko som var sånn halvgamle (fortsatt gode nok til å brukes, men gamle nok til å avse) som var i en modell som satt knallbra på foten og gode å løpe i, og tok dem med på XXL og fikk dem pigget. Koster 299,- Så for 299, fikk jeg egentlig perfekte løpesko til vinterføre, funket superbra å å løpe i på is og snødekte veier. Anonymkode: 4ed5a...0b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai #11 Del Skrevet 24. mai Ta deg en tur på Løplabbet eller annen sportsbutikk og be om analyse av din fot og ditt steg. Det er helt individuelt hvilke sko som passer til hvem. Anonymkode: d8a06...ab0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai #12 Del Skrevet 25. mai Jeg liker Topo sine sko. De er romslige i forfoten sånn at tærne ikke blir klemt sammen, og så er de holdbare. Jeg bruker Topo Ultraventure 3 til grusveier, og Topo Mtn Racer 2 til skogsstier og terreng. Anonymkode: cefc0...1ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai #13 Del Skrevet 28. mai Jeg får gnagesår av veldig mange modeller (jeg har en kort og brei fot), men ulike varianter fra New Balance sitter veldig godt på foten og jeg får ingen gnagesår. Anonymkode: fb21a...e77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå