AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #1 Skrevet 21. mai 2024 Er det andre som har opplevd at ting blir stjålet når et postbud hat vært å levert pakke på døren din? Jeg synts det er så merkelig. Jeg fikk levert en pakke på morningen fra helthjem. Når jeg skulle ute på terrassen etterpå, så merket jeg plutselig at den ene tingen var borte. Og jeg vet den var der rett før. Har et vannspeil med fontene oppi, oppi der har jeg litt pynt og hadde 2 flytelys som går på solcelle. Så etter han hadde vært å levert pakken, så var det ene flytelyset borte. Det kostet jo ikke så mye, og er liksom ikke så viktig. Men synts det er veldig uhøflig å gjøre slik, men også veldig merkelig å bare stjele den lille tingen der. Jeg har fått levert mange pakker på døra, men aldri noen som har stjelt. Anonymkode: 2bb4b...eb6
mommyaka Skrevet 21. mai 2024 #2 Skrevet 21. mai 2024 Kan være andre som stjeler ..at de ser at du får pakker og venter 3 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #3 Skrevet 21. mai 2024 Vi fikk tom konvolutt fra Norsk Tipping levert til jobb. Ikke postbud, men annet bud 🙈 De Flaxloddene ble annullert, for å si det sånn. Anonymkode: 6d50b...1dc
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #4 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi fikk tom konvolutt fra Norsk Tipping levert til jobb. Ikke postbud, men annet bud 🙈 De Flaxloddene ble annullert, for å si det sånn. Anonymkode: 6d50b...1dc Så kjipt da!😑 Anonymkode: 2bb4b...eb6
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #5 Skrevet 21. mai 2024 mommyaka skrev (1 time siden): Kan være andre som stjeler ..at de ser at du får pakker og venter Det tviler jeg på. Var ute rett etter den kom, og isåfall så var det rart pakken min lå utfør, veldig synlig. Og folk rundt der jeg bor vet at jeg har vakthund som varsler. Derfor jeg gikk ut med en gang og hentet pakken på morningen når den kom. Men han eller hun reiste kjapt. Anonymkode: 2bb4b...eb6
Brunello Skrevet 21. mai 2024 #6 Skrevet 21. mai 2024 Det er laget en morsom norsk film om dette. Husker ikke hva den heter. Et dårlig tips er Postbudet. Var det Joner som spilte i den, mon tro?
Teardrop Skrevet 21. mai 2024 #7 Skrevet 21. mai 2024 Postbudene stjeler ikke, men noen idioter gjør seg til kjeltringer ved å følge etter å plukke opp pakker. Spesielt kjent problem med Helthjem, siden de leverer på natta/i mørket. 🤬 6
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #8 Skrevet 21. mai 2024 Hvorfor skulle budet stjele et billig flytelys? Anonymkode: 792a8...d65 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #9 Skrevet 21. mai 2024 Det nye førerkortet mitt kom aldri fram, det ble funnet av politiet i Oslo. Antagelig stjålet på posterminalen. Anonymkode: 23b0c...438
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #10 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det tviler jeg på. Var ute rett etter den kom, og isåfall så var det rart pakken min lå utfør, veldig synlig. Og folk rundt der jeg bor vet at jeg har vakthund som varsler. Derfor jeg gikk ut med en gang og hentet pakken på morningen når den kom. Men han eller hun reiste kjapt. Anonymkode: 2bb4b...eb6 Her leveref Helt hjem pakker på natten. Får tekstmelding flere timer etter levering. Anonymkode: a1d24...cbc 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #11 Skrevet 21. mai 2024 Hadde levert melding til arbeidsgiveren hans om dette. Får han mange varsler, skjønner de jo at det stemmer. Kjipt at vi har fått et samfunn hvor vi må ha ringeklokkekamera o.l. Anonymkode: 51fd4...e8c
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #12 Skrevet 21. mai 2024 Er det flytelys som er stjålet eller er det en pakke? Jeg forstår teksten som at det et flytelys, men ser at andre tolker at det er en pakke. Det er dessuten ikke postmannen som kommer med pakker fra Helthjem, men avisbudet, så her beskyldes feil person for tyveri. Anonymkode: db4b3...7a4 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #13 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Her leveref Helt hjem pakker på natten. Får tekstmelding flere timer etter levering. Anonymkode: a1d24...cbc Ja, pleier også å få den levert på natten. Men denne gangen kom den å morningen når jeg allerede var oppe, og hunden varslet selvfølgelig at noen var utfor. Så jeg gikk ut og hentet pakken, og så bilen kjørte. Samtidig gikk jeg ut med hunden i hagen og så at lyset manglet. Anonymkode: 2bb4b...eb6
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #14 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor skulle budet stjele et billig flytelys? Anonymkode: 792a8...d65 Det lurer jeg selv også på. Det var så mange andre ting han eller hun kunne tatt, men et lite flytelys. Men uansett, samme hva noen stjeler, så er det uhøflig og ikke slik det skal være. Anonymkode: 2bb4b...eb6
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #15 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er det flytelys som er stjålet eller er det en pakke? Jeg forstår teksten som at det et flytelys, men ser at andre tolker at det er en pakke. Det er dessuten ikke postmannen som kommer med pakker fra Helthjem, men avisbudet, så her beskyldes feil person for tyveri. Anonymkode: db4b3...7a4 Er flytelyset ja. Pakken min lå fint utfor døren. Her jeg bor er der ihvertfall egen helthjem bil som kjører ut med pakkene. Så selv bilen kjørte når jeg gikk ut for å hente pakken. Saken er bare det, samme hva som ble stjålet, det er trist det har blitt slil, at folk skal stjele alt mulig. Anonymkode: 2bb4b...eb6
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #16 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hadde levert melding til arbeidsgiveren hans om dette. Får han mange varsler, skjønner de jo at det stemmer. Kjipt at vi har fått et samfunn hvor vi må ha ringeklokkekamera o.l. Anonymkode: 51fd4...e8c Ja synts også det er trist det har blitt slik, folk skal stjele alt mulig Anonymkode: 2bb4b...eb6
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #17 Skrevet 22. mai 2024 Ville nok heller tenkt at det er en skjære eller en kråke som har stjålet flytelyset. Eller vinden eller et annet dyr. Dessuten er ike Helthjem postbud. Anonymkode: 171e1...137 1
mommyaka Skrevet 22. mai 2024 #18 Skrevet 22. mai 2024 Kan det være at det har blitt revet hull og den ene lyset har falt ut? Og det er ikke postmann som levere dette
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #19 Skrevet 22. mai 2024 Vil egentlig si at det bare er ufint å beskylde et bud for å gjøre noe sånt. Hva er motivet liksom? Å spekulere i slikt fører til hets, og som bud selv, så synes jeg ikke det er spesielt morsomt at folk går rundt å tror at jeg stjeler. Flytelys? Rett utenfor noen når det er lyst? Dette er bare en latterlig beskyldning, men det med at "vi" får skylden for stjålne pakker hele tiden, når det er naboene deres og andre som følger etter oss som stjeler (ekkelt å tenke på at jeg blir forfulgt). Synes man skal tenke litt over hva man beskylder/spekulere i. Det er sikkert tilfeller der bud stjeler, slik det er alle steder, men disse må være veldig få av. For det er for lite verdier i disse pakkene til at man risikerer jobben for noe sånt. Anonymkode: 768a0...a73
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #20 Skrevet 22. mai 2024 Er ikke det, da var det merkelig at det var der rett før og at det skulle forsvinne akkurat når pakken var levert. Helthjem er et bud som leverer post(pakker), derfor er det et slags postbud. Og jeg skriver det for å forklarer... Anonymkode: 2bb4b...eb6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå