Gå til innhold

Sove på ulike rom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor mange av gifte par som sover på hvert sitt rom? Vi gjør det, og lurer på om dette er mer vanlig enn man tror fordi det er tabu å snakke om. Og hvis dere gjør er det av og til eller er det alltid? Og årsak? Selv gjør vi/jeg det pga ulik sexbehov. Orker ikke avslag på avslag. 

Anonymkode: dfe0f...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres trist ut. Vi sover ofte på ulike rom, men det er pga unger som våkner og ikke finner ro alene. Sov også separat da jeg nattammet. Det gav oss alle best søvnkvalitet. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke gift, men i ukedagene sover vi på hvert vårt rom fordi jeg sover veldig lett og han snorker HØYT... blir lite overskudd til jobb og familie hvis jeg må ligge våken hele natten, pluss jeg blir liggende å vekke han hele tiden for å få han til å være stille. I helgene sover vi sammen

Anonymkode: 23786...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør det og har gjort det i flere år.

Årsaken var sterkt redusert søvnkvalitet for oss begge av å dele rom/seng. 
Begge var søvndeprivert med påfølgende dårlig humør, sky høyt blodtrykk og null overskudd, null intimitet og sex.

Redningen vår ble å ta separate soverom. Det snudde egentlig livet på hode i positiv forstand. Vi sover begge nå godt igjennom natten, er uthvilte, har bedre humør og er mye mer intime/aktive seksuelt. 
 

Jeg vet at flere kollegaer og venner også har separate soverom. Jeg har også venner som ikke har det, men skulle ønske de hadde mulighet til det.

Tiden der jeg deler soverom/seng med noen på fast basis, er over for godt.

Anonymkode: 9c010...d46

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS. Takk for svar. Det startet for oss også pga mangel på søvn grunnet små barn. De kommer fremdeles ofte opp i sengen om nettene og da blir det liten plass. Men helt ærlig dreier det seg om at jeg får såå lyst på sex, men alltid avslag. Å onanere er fullstendig ikke innenfor eller å få litt hjelp. Lurte på om det var flere med samme årsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg lurer på hvor mange av gifte par som sover på hvert sitt rom? Vi gjør det, og lurer på om dette er mer vanlig enn man tror fordi det er tabu å snakke om. Og hvis dere gjør er det av og til eller er det alltid? Og årsak? Selv gjør vi/jeg det pga ulik sexbehov. Orker ikke avslag på avslag. 

Anonymkode: dfe0f...a15

Kan du ikke skille deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, Irak said:

Kan du ikke skille deg? 

Et forhold handler om felles økonomi, logistikk og oppdragelse/ivaretakelse av barn. Man kan ikke drive å skille seg pga sex. Sex er en fysisk nytelsesaktivitet og bør ikke blandes med forhold i det hele tatt. Akkurat som trening og andre hobbyer.

Anonymkode: d8b92...9cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teller bare gifte par?

I så fall får du se bort ifra mitt svar 

Her soves det alene. Dette grunnet ulike søvnmønstre og søvnbehov. Noe som bidrar til en mye bedre hverdag i det store og det hele 👌

Anonymkode: 1447a...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen til min venninne valgte å sove på eget rom da babyen ble født og skulle ha sprinkelseng på foreldrenes rom.

De skilte seg 2 år senere.

 

Foreldre mine har alltid hatt to separate seng på samme rom. I alle fall de siste 40 årene som jeg husker. 

Anonymkode: a21d7...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Et forhold handler om felles økonomi, logistikk og oppdragelse/ivaretakelse av barn. Man kan ikke drive å skille seg pga sex. Sex er en fysisk nytelsesaktivitet og bør ikke blandes med forhold i det hele tatt. Akkurat som trening og andre hobbyer.

Anonymkode: d8b92...9cc

Kan da ikke være bra for barna at mamma og pappa ikke har det bra sammen....

Jo da er det faktisk bedre å skille seg...

Man kan bli syk av å være gift med feil person...

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg lurer på hvor mange av gifte par som sover på hvert sitt rom? Vi gjør det, og lurer på om dette er mer vanlig enn man tror fordi det er tabu å snakke om. Og hvis dere gjør er det av og til eller er det alltid? Og årsak? Selv gjør vi/jeg det pga ulik sexbehov. Orker ikke avslag på avslag. 

Anonymkode: dfe0f...a15

Jeg kan forstå det i noen tilfeller, men om det er for å bli avvist for sex så er det trist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Et forhold handler om felles økonomi, logistikk og oppdragelse/ivaretakelse av barn. Man kan ikke drive å skille seg pga sex. Sex er en fysisk nytelsesaktivitet og bør ikke blandes med forhold i det hele tatt. Akkurat som trening og andre hobbyer.

Anonymkode: d8b92...9cc

Sådan snakker enten en aseksuell eller en person som får tilfredsstilt sine behov.

Anonymkode: 315c4...5eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man sover bedre, trives bedre, og/eller har ulike sexbehov med å sove i ulike rom, så er det forståelig. Jeg kan ikke uttale meg, da jeg kun har hatt ett, kort forhold og aldri vært samboer. Men å sove ved siden av noen tror jeg kan føre til dårligere søvn hos meg som har insomni fra før, kjente hvertfall litt på det når jeg "sov" ved siden av min ex (hjalp kanskje ikke at han var litt psy**o).  Men vil helst sove sammen hvis jeg går inn i et forhold igjen.

Endret av Mayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilket samliv er det å sove hver for seg,hadde det blitt et tema her i huset hadde jeg funnet meg et annet sted å bo.

Anonymkode: 035f4...b25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sex er en fysisk nytelsesaktivitet og bør ikke blandes med forhold i det hele tatt. Akkurat som trening og andre hobbyer.

Hvordan kan du vite at sex er som en hobby for andre mennesker? Det at du opplever det slik, betyr jo ikke at det er slik for andre. Det betyr jo bare at du aldri har opplevd potensialet i sex. Kanskje skyldes det mangel på ferdigheter, mangel på fantasi og mangel på kreativitet? Eller et fattig følelsesliv? 

Endret av Topper og daler
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvilket samliv er det å sove hver for seg,hadde det blitt et tema her i huset hadde jeg funnet meg et annet sted å bo.

Anonymkode: 035f4...b25

På samme måte som at jeg ikke kunne bodd med en som insisterte på å sove sammen 😊.

Noen har et bedre samliv av å sove sammen, noen har et bedre samliv av å sove separat.

Anonymkode: 9c010...d46

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sover separat på arbeidsdager ja. Har ikke noe med sex å gjøre. Men det hadde nok blitt oftere sex hvis vi sov sammen. 
Det var en liten terskel å gå over (å ikke sove sammen) men det funker fint og vi har det fint 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det ikke finnes noen fasit på hva som er "riktig" i et forhold. Noen sover separat, noen bor separat, det får bli opp til dem som er i forholdet. Om avvisning på sex er grunnen, er det dog et annet underliggende problem som bør tas tak i.

Anonymkode: c3223...bc7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er forholdet over i det vi splitter soverom….

Anonymkode: bc791...e36

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

På samme måte som at jeg ikke kunne bodd med en som insisterte på å sove sammen 😊.

Noen har et bedre samliv av å sove sammen, noen har et bedre samliv av å sove separat.

Anonymkode: 9c010...d46

Da er vi enige da!

Anonymkode: 035f4...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...