Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gode nok og gode nok, fru Blom. Jeg synes feks ikke en halv prosent er noe å skryte av, men det er jo likevel bedre enn 0%. 

Anonymkode: 5787e...31f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Gode nok og gode nok, fru Blom. Jeg synes feks ikke en halv prosent er noe å skryte av, men det er jo likevel bedre enn 0%. 

Blir jo fort noen tusenlapper ut av ting. Om man får 2% på Kiwi, og bruker 100k i året på matvarer der er det 2000kr gratis lekepenger inn på konto hvert år. Sleng på litt blomster på MesterGrønn og litt legemidler på Apotek1 så har man enda mer bonus. 

Kjøper man TV på Power med DNB-kort sparer man fort 3-4-5000 på det kjøpet. Rabatt man ikke får ellers. 

Det er jo selvfølgelig helt opp til deg å bestemme om du gidder eller ikke, men for meg virker det absurd å ikke benytte seg av de mulighetene man har, og på toppen klage på at matvarene er så dyre i Norge, samtidig som man kjøper 3 bæreposer til matvarene 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, newman01 said:

Det er jo selvfølgelig helt opp til deg å bestemme om du gidder eller ikke, men for meg virker det absurd å ikke benytte seg av de mulighetene man har, og på toppen klage på at matvarene er så dyre i Norge, samtidig som man kjøper 3 bæreposer til matvarene 

Nå skriver du som om vi er uenige 😅 Jeg har flere ulike kort, og ville bare poengtere at selv om en halv prosent er lite, er det bedre enn null. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er dyrt å være dum. 

2% på dagligvarer, handler for ca 10 000 i måneden. Da sparer jeg 2 400 i året der alene. I praksis enda mer, da jeg kombinerer med trippeltrumf og andre kickbacks. 

På et år kjøper man gjerne en god del ting. Bestilte nettopp en gratis tur tur-retur london med Norwegian poeng. 

Legger du til 10% en rekke steder, supertilbud med 30-40% der alle gaver blir kjøpt før jul og slikt, så snakker du en besparelse på 10 000 - 20 000 i året tror jeg. 

Anonymkode: c14cf...ebe

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er dyrt å være dum. 

2% på dagligvarer, handler for ca 10 000 i måneden. Da sparer jeg 2 400 i året der alene. I praksis enda mer, da jeg kombinerer med trippeltrumf og andre kickbacks. 

På et år kjøper man gjerne en god del ting. Bestilte nettopp en gratis tur tur-retur london med Norwegian poeng. 

Legger du til 10% en rekke steder, supertilbud med 30-40% der alle gaver blir kjøpt før jul og slikt, så snakker du en besparelse på 10 000 - 20 000 i året tror jeg. 

Hvorfor siterer du meg her? Jeg gjør akkurat det samme. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikano Visa, får 2% rabatt på varer kjøpt i dagligvarebutikk. Hvis jeg handler på en butikk som har Trumf (vanligvis ikke), bruker jeg Trumf-kortet i tillegg for å få Trumf. 
Bank Norwegian, cashback eller cashpoints. Dessuten får man mer cashpoints hvis man betaler Norwegian-billetter med kortet. 
Jeg har vurdert kredittkort tilknyttet Eurobonus (det er flere), men jeg har valgt å droppe det fordi det er årsavgift på mange av kortene, jeg flyr lite med SAS, og den ekstreme planleggingen som kan kreves for å bruke bonuspoengene ikke passer meg.

Anonymkode: 23b9e...141

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor siterer du meg her? Jeg gjør akkurat det samme. 

Det var et svar til at 0,5% ikke er noe å skryte av.

Og så svarer jeg at det har gitt meg 1-2 gratis helgeturer (fly) i året. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det var et svar til at 0,5% ikke er noe å skryte av.

Og så svarer jeg at det har gitt meg 1-2 gratis helgeturer (fly) i året. 

Jeg også. Trodde du mente det var jeg som var dum, siden du svarte meg 😛 

AnonymBruker
Skrevet
Jdz skrev (6 timer siden):

Men du kan kanskje begrunne påstanden om at ingen kredittkort har gode nok fordeler? 

Jeg syns ikke de er gode nok til å styre med det.

Anonymkode: 0cbec...f3b

AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (6 timer siden):

Det var du som kom med påstanden om at kredittkort ikke har gode nok fordeler. 1200kr i året spart på strømmetjenester er sånn ca. 1200 gode grunner til å ha det kortet. BankNorwegiankortet gir masse flybonuspoeng så man slipper å betale for flyturene. 

Kortene er gratis å bruke, koster ingenting i renter og beskytter brukeren mot misbruk ved at ingen får tømt brukskontoen det vanlige bankkortet er koblet til. På toppen av det hele er det VISA/MasterCard sitt problem om et flyselskap eller reiseoperatør går konkurs. 

Det er egentlig ingen god grunn til å bruke vanlig bankkort

Ja, en påstand som stemmer 100%.

For meg.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, en påstand som stemmer 100%.

For meg.

Helt grei avgjørelse det. Jeg må innrømme at jeg ikke helt ser den store utfordringen med det. Om man trekker debetkortet eller kredittkortet er jo ikke spesielt utfordrende eller annerledes. 
Men igjen så har man dem som kjøper 3 stk 1,5liters flaske med Pepsi Max på Meny til 35kr/stk og en bærepose fremfor å kjøpe en 4pk til 69 og et medbrakt handlenett… 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg syns ikke de er gode nok til å styre med det.

Styre med det?

Oi, ikano er bra, 2% på alle dagligvarer, ja.... 

Tre minutter senere er kortet bestilt. Og du har satt opp automatisk trekk for godkjenning via vipps hver måned. 

Derfra og ut er det jo ikke mer "styrete" enn å ta opp ikano på dagligvaren, bank norwegian på alt annet. 

Lønner seg mye mer enn å bruke 3-5 minutter på å delta i denne tråden i alle fall. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Ikano (matbutikker i kombinasjon med Æ, Trumf og Coop-medlemsskap), Santander Flexi Visa (til diesel/bilvask/kjøp på bensinstasjoner - 4%), Morrow (alt annet - 1%, 2% på nett, 4% hos Komplett). Disse tre bruker jeg altså til alt i hverdagen. I tillegg har jeg YXVisa der jeg har valgt 100 kr rabatt i måneden på strømmetjenester og Bank Norwegian til flybilletter og bruk i utlandet (lavere valutapåslag). 

Jeg har Trumf Visa og et par andre også, men bruker dem sjelden/aldri. 

Anonymkode: 02c63...c62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...