Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 11. februar 2006 #1 Skrevet 11. februar 2006 Hei!! Jeg er ei jente på 24 år. Fødte et barn i 04. Da var jeg ikke plaget med dette i det heletatt. Men nå så (sorry detaljene) har det lagt seg en slags klump foran rumpehullet, den dekker jo ikke hele, men jeg meker det er litt sårt på en måte. Jeg blør ikke eller noe men kan ikke skjønne hva annet dette kan være. Er det noen som vet hva jeg burde gjøre? Er det noen produkter jeg kan kjøpe på apoteket eller må jeg til lege?? Svar mottas med stooooooooooooor takk!
Gjest Rødtoppen Skrevet 11. februar 2006 #2 Skrevet 11. februar 2006 Hei! Kan jo svare litt jeg da, siden ingen andre har gjort det! Hemorrider kan du få både "utenpå" og inni endetarmen, utpostninger på blodårer. Hvis du kjenner at det er sårt osv, kan du kjøpe en krem som heter AlcosAnal på apoteket, den skal trekke sammen blodårene slik at hemorriden blir mindre eller borte. Men hvis du blir plaget av det, får mye vondt osv bør du ta en tur til legen for å sjekke om det er noen inni endetarmen, og for om det eventuelt bør gjøres noe med kirurgisk! Håper dette hjalp LITT I hvert fall
Gjest Gjest_Lena_* Skrevet 11. februar 2006 #3 Skrevet 11. februar 2006 Om den kremen du får på apoteket ikke virker, kan du få stikkpiller(i tillegg til kremen) som skal virke bedre. Men da må du til legen-får stikkpillene er reseptbelagt. Om de enda ikke er bort; og det er smertefult kan du fjerne de kirurgisk som Trinemor skrev!
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2006 #4 Skrevet 12. februar 2006 Takk for svar! Da kjøper jeg den kremen på apoteket på mandag og prøver den først. Jeg merker ikke så mye til det, og jeg ser bare en slik klump. Jeg skjønner bare ikke hvordan jeg kan ha fått det, jeg sliter ikke med treg avføring eller dårlig fordøyelse. :klø: men men, er vel ikke alt man skal forstå seg på. Håper det trekker seg tilbake av seg selv med hjelp av kremen.
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2006 #5 Skrevet 12. februar 2006 Jeg har også hemoroider. Som du sier: en klump akkurat ved åpningen. Den er stort sett ikke smertefull, men et par ganger i året fyller den seg med blod og svulmer opp, og blir veldig smertefull. Da bruker jeg Sheriproct salve (reseptfri) og den går tilbake til normalen etter noen dager. Det går an å fjerne hemorider kirurgisk, men det er ikke å anbefale dersom den ikke er plagsom/smertefull, da den sitter på et sted som gjør inngrep litt kronglete, og det er relativt stor fare for infeksjon og plager etter operasjon.
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2006 #6 Skrevet 12. februar 2006 Ja nettopp, nå vet ikke jeg hvordan den utarter seg så veldig for den har kommet i løpet av den siste uken. Men kan jeg spørre deg gjest, hvor lenge er det du har hatt det da og vet du noe om den kan forsvinne?? Er den klumpen der når du har brukt salva eller er det slik at den klumpen er der til vanlig også blir den større et par ganger i året??? Hvis du skjønner meg, jeg forklarte meg litt klønete nå men si i fra hvis du ikke forstår. Takk for svar!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå