AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #1 Skrevet 20. mai 2024 Spesielt barn i sen barneskolealder og ungdomsskole? Hvor ofte er de med venner (fysisk), utenom organiserte aktiviteter? Har de store vennekretser, og inviteres de ofte med på ting? Og er dere eventuelt bekymret der barnet er lite sosialt aktivt? Anonymkode: 3db28...c6e
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #2 Skrevet 20. mai 2024 De er ute å leker i nabolaget med andre barn/venner så og si hver dag - noe væravhengig.. De er med venner hjem/har venner med hjem 5-6 dager i mnd. Helt passe vennekrets. Anonymkode: 6763f...171 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #3 Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De er ute å leker i nabolaget med andre barn/venner så og si hver dag - noe væravhengig.. De er med venner hjem/har venner med hjem 5-6 dager i mnd. Helt passe vennekrets. Anonymkode: 6763f...171 Hvor gamle er barna dine? Anonymkode: 3db28...c6e
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #4 Skrevet 20. mai 2024 Barnet begynner i 7. klasse. Noen uker er barnet med venner om ettermiddager/ helg hver dag og andre uker ingen dager. I pinsen har ikke barnet vært sammen med andre barn. Jeg er ikke bekymret. Barnet har sosiale ferdigheter, men ikke alltid energi til å være sosial med venner. Anonymkode: 37294...b82
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #5 Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Spesielt barn i sen barneskolealder og ungdomsskole? Hvor ofte er de med venner (fysisk), utenom organiserte aktiviteter? Har de store vennekretser, og inviteres de ofte med på ting? Og er dere eventuelt bekymret der barnet er lite sosialt aktivt? Anonymkode: 3db28...c6e mine er veldig sosiale, veldig rart siden både jeg og far er lite sosiale og liker og være alene Anonymkode: b88bc...c2d
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #6 Skrevet 20. mai 2024 Har to veldig ulike barn (ungdommer). Den ene er aldri sosial fysisk utenom skole/fritidsaktivitet (hvor det ikke er andre fra hans skole som deltar). Og da mener jeg aldri. Har ikke skjedd en eneste gang i løpet av de tre årene på ungdomsskolen. Ja, jeg er bekymret. Men det er ikke han. Nå håper jeg at han finner seg en liten gjeng på vgs til høsten. Den andre er mer sosial. Er fysisk sammen med venner flere dager i uka. Mest når det er varme og lyse sommerkvelder. I tillegg går han på en sosial aktivitet fire ganger i uka. Anonymkode: 054f5...4bf
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #7 Skrevet 20. mai 2024 Har ei på 13 år. Hun er veldig sosial og er glad i å være fysisk sammen med venner. Hun har mange venner, men fire stk som er hennes nærmeste. Hvor ofte varierer ettersom det er en del treninger osv. Men, når de har fri, sånn som i helga, så dro hun bort på lørdag og kom hjem i dag. Da har hun overnatter sammen med tre andre venninner. Anonymkode: 13b66...16a
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #8 Skrevet 20. mai 2024 Vår 6 åring leker ikke med barna i gata, vil heller være sammen oss. Men han har noen venner som vi foreldre arrangerer playdates for. Han er egentlig ganske sosial av seg og likt, men synes nok det er koseligst og tryggest hjemme. Og der har han (dessverre) foreldre som har blitt med på all lek de siste årene😅 Anonymkode: c2eef...5ba
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #9 Skrevet 20. mai 2024 Har en gutt på 14 år. Han er lite sosial utenom skolen. Treffer venner fysisk 1-2 ganger i måneden. Gamer daglig med dem. Jeg har observert vennene hans sammen ute uten at sønnen min er med. Jeg er bekymret for om han velger seg ut eller om han blir valgt bort. Anonymkode: 79179...dc8 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #11 Skrevet 21. mai 2024 Fru Uperfekt skrev (11 timer siden): Det er forskjellige fra barn til barn Informativt svar😅 Anonymkode: 13b66...16a 2
Gjest jegerrinne Skrevet 21. mai 2024 #12 Skrevet 21. mai 2024 Han på 19. Har siden han startet på videregående vært med venner etter skolen nesten hver dag og i helger, skrudde biler og gikk på jakt. Nå når han er lærling treffes de 2 ganger i uka etter jobb, den ene jobber han med og ser hver dag. De andre treffer han stort sett I helger hvis han ikke jobber. Yngste da ho gikk på ungdomskolen var det 1 til 2 dager i uka. Vi må kjøre pga hvordan det er. Nå på videregående er det ei ho treffer 1 til 3 ganger i uka ut fra hvor mye ho orker etter skolen blir lange dager drar kl 06.15 og ikke hjemme før ved 17 tiden
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #13 Skrevet 21. mai 2024 De er sosiale fra skolen starter til den ee ferdig. Møter venner 2 til ganger i uken. Ellers vi de slappe av. Noe jeg har full forståelse for 😊 Anonymkode: c63e6...a5b
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #14 Skrevet 21. mai 2024 Har tre tette barn. Ene er helt asosial, elsker å kose seg inne i eget selskap, og virker i grunn harmonisk. Har venner på skolen, og lærerne sa hun var flink sosialt. Andre er ekstremt sosial, har unormalt mange venner og er så mye ute at jeg er nesten bekymret innimellom. Siste er helt ok, treffer venner innimellom mdn er også hjemmekjær Anonymkode: 7c025...122
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #15 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Spesielt barn i sen barneskolealder og ungdomsskole? Hvor ofte er de med venner (fysisk), utenom organiserte aktiviteter? Har de store vennekretser, og inviteres de ofte med på ting? Og er dere eventuelt bekymret der barnet er lite sosialt aktivt? Anonymkode: 3db28...c6e Min er ganske sosial, men er ikke så ofte samme. med venner utenom skole og organiserte aktiviteter rett og slett fordi det er så lite dødtid. Trener 5 ganger i uka, og ofte konkurranser annenhver helg. De fleste vennene driver med samme idrett eller går i klassen, så får mye tid sammen uansett. Anonymkode: e9588...6be
Arkana Skrevet 21. mai 2024 #16 Skrevet 21. mai 2024 11-åringen er den klart mest sosiale. Hun er med venner etter skolen flere ganger i uka og har/er på overnattingsbesøk rett som det er. 13-åringen er lite fysisk sosial utenom skole og fritidsaktiviteter. Han har en fin liten vennegruppe, men de gamer mest selv om det hender de besøker hverandre eller drar på sykkeltur e.l. Han er mer introvert og har større behov enn de andre for å slappe av etter skolen. 15-åringen har en stor vennegjeng. De gjør ofte ting sammen på fritiden. Alt fra fritidsaktiviteter til å trene, dra på klubben, dra på kino, bade om sommeren og innimellom har de "overnattingsbesøk" som vil si at alle samles (alltid hos oss siden vi har stor kjellerstue) og gamer og ser film utover natten. Jeg er ikke bekymret for noen av dem, men skulle nok ønske at mellomste var mer fysisk sammen med venner. Han begynner på ungdomsskolen til høsten og da håper jeg det kanskje endrer seg litt.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #17 Skrevet 21. mai 2024 Vi har tre barn, de er veldig forskjellige på det sosiale. En er veldig introvert. Vil helst være alene og drive på med egne ting. Når han har venner på besøk ser jeg på ham at han egentlig helst vil at de skal dra slik at han får hente energi. En er intenst sosial. Har han fem ledige minutter er han på vei til en kamerat. Godt likt og inviteres med på mye. En er mer balansert, er sosial fysisk flere ganger i uken men liker også å drive med egne ting for seg selv. Ser det er flere som har barn med ulike sosiale behov i kommentarene over. Anonymkode: 489d6...ebb
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #18 Skrevet 21. mai 2024 Om vi skal ta i ungdomsskolealder, så: Ene ungdommen mest sosial med den vennegjengen som var etablert i nærområdet. Ikke en pådriver, men en som ble med når det ble invitert. I tillegg til å være med på det som ble arrangert gjennom idrettslag og andre fritidsaktiviteter. Altså ganske lite sosial på fritiden, ut over det andre dro i gang. (Og mye sosialt gikk på PC og gaming.) Er supersosial som VGS elev, og finner på ting med flere vennegjenger, og har mye mer besøk. Andre ungdommen har stort sett ikke hatt så mange venner frem mot ungdomsskolen. Har blitt med på ting hvis noen inviterte og det hørtes gøy ut. Hatt litt sosialt via PC og gaming. Og har vært med på pålagt sosialt gjennom fritidsaktiviteter. Etter oppstart på ungdomsskolen, så er det blitt mer besøk hjemme, mer besøk borte, og mer ut og møte venner, i tillegg til å bruke mye tid til å prate og spille med venner på PC. Har ikke så mange venner på skolen. Det er mye de samme vennene som det har vært siden mellomtrinnet. Ikke veldig interessert i å være med på sosiale ting med andre enn de etablerte vennene heller. Vi har vært fornøyd så lenge barna har venner. (Som i minst EN, helst to.) Og har derfor ikke stresset noe med det så lenge det har vært noe sosialt på skolen og fritidsaktiviteter. Anonymkode: 71d2a...521
Fru Uperfekt Skrevet 21. mai 2024 #19 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Informativt svar😅 Anonymkode: 13b66...16a Vel det er sannheten, alle mine barn er forskjellige
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #20 Skrevet 21. mai 2024 Har to jenter, en på 14 og en på 11. Begge er veldig sosiale. Vi har ofte deres venner på middag, eller de spiser hos venner. De overnatter også ofte sammen med venner. Den ene rir og har venner i hestemiljøet, den andre spiller håndball og har venner der. Ellers har de venner i klassen selvfølgelig. Anonymkode: 364c5...243
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå