Gå til innhold

Understekte pannekaker

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spiste pannekaker som var litt deigaktige og tydelig understekte, og er redd nå for å bli syk, feks e-coli. Noen som har erfaring med dette?

Anonymkode: 8d6be...377

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lite sansynlig . Man blir ikke uvel av å spise litt kake deig, og røra er ganske likt ang ingredienser. Så samt ikke røra var dårlig sa 

Anonymkode: 6e1b4...1d0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ok. Ble skremt da jeg leste at f.eks rå hvetemel kan gjøre deg alvorlig syk :( hvem kan vite sånt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok. Ble skremt da jeg leste at f.eks rå hvetemel kan gjøre deg alvorlig syk :( hvem kan vite sånt.

Er du seriøs? Hvorfor leste du på det? Alle spiste vel rå deig som liten og overlevde. Selvfølgelig blir du ikke syk. Kanskje litt luft i magen, men det er også det eneste. 

Anonymkode: 2baaa...f92

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dårlige nerver?

Anonymkode: 83404...796

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Er du seriøs? Hvorfor leste du på det? Alle spiste vel rå deig som liten og overlevde. Selvfølgelig blir du ikke syk. Kanskje litt luft i magen, men det er også det eneste. 

Jeg sliter mye med magesmerter og er redd for å få anfall, og googlet på engelsk; underkokte pannekaker, og da kom det opp mange relaterte artikler der det deriblant sto dette. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg sliter mye med magesmerter og er redd for å få anfall, og googlet på engelsk; underkokte pannekaker, og da kom det opp mange relaterte artikler der det deriblant sto dette. 

Man koker ikke pannekaker

Anonymkode: d1a6f...920

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kildekritikk er greit å kunne

Anonymkode: 46246...6f2

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kildekritikk er greit å kunne

Anonymkode: 46246...6f2

Har hatt internett siden 1996.

AnonymBruker
Skrevet

Litt vondt i magen er å leve med.

Anonymkode: ca589...c03

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Litt vondt i magen er å leve med.

Anonymkode: ca589...c03

Hehe joa. Men pleier til tider å få sterke smerter i magen som også går til siden av ryggen og høyre skulder. Er håpløst å få sove den natta, + oppkast. Noe av det verste jeg har opplevd av smerter, så vil for al del unngå det. Men ja, håper det går greit i natt:)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette overlever du nok ikke 🙃

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Når det gjelder slike ting bør du google på norsk. I f.eks USA har de veldig mye mer ecoli og salmonella i matvarer. I Norge har vi strengere regler og bedre kontroll.

Anonymkode: 8b301...865

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

En del av det å lære seg kildekritikk er å ha en viss formening om hvilken type informasjon som gjelder på tvers av landegrenser, og hvilken som er ubrukelig som kilde fordi norske forhold er helt annerledes. Som f.eks. ting som har med matsikkerhet å gjøre, spesielt angående egg. 

Anonymkode: 99be7...e33

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Og da burde du vite at alt som står på det store internettet ikke nødvendigvis er sant! 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Når det gjelder slike ting bør du google på norsk. I f.eks USA har de veldig mye mer ecoli og salmonella i matvarer. I Norge har vi strengere regler og bedre kontroll.

Anonymkode: 8b301...865

Googlet etterpå på norsk, dog lite info, sto det akkurat det samme.

AnonymBruker
Skrevet

En del av det å lære seg kildekritikk er å ha en viss formening om hvilken type informasjon som gjelder på tvers av landegrenser, og hvilken som er ubrukelig som kilde fordi norske forhold er helt annerledes. Som f.eks. ting som har med matsikkerhet å gjøre, spesielt angående egg. 

Anonymkode: 99be7...e33

Slutt å prøve å belære meg. Du vet ikke hva jeg har lest. Dessuten leste jeg også på norsk. Dette gjelder hvetemel, ikke egg.

AnonymBruker
Skrevet

Og da burde du vite at alt som står på det store internettet ikke nødvendigvis er sant! 

Å jøye meg 🤣

ts

Skrevet

Litt rå deig er ikke farlig i Norge. Vi får da endog kjøpt iskrem med cookie dough ;)

(Sørlandsis sin er veldig god, anbefales!)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...