Frauken Skrevet 19. mai 2024 #1 Skrevet 19. mai 2024 Hei! Jeg trenger litt inspirasjon til "småmåltider". Spesielt i hverdagen. Jeg fungerer best med å spise mange små måltider om dagen, og da trenger jeg noen go to oppskrifter å variere mellom. Vil gjerne ha oppskrifter på ting som er lette å ha med på jobb, da jeg spiser både frokost og to mellommåltider der. Har tilgang på kjøeskap. Det jeg har på lista fra før er naturell yoghurt med bær, honning og litt frø/nøtter. Eventuelt noe granola eller havregryn som variasjon. En helg med god tid lager jeg gjerne havregrøt med varierende topping. Liker egentlig overnightoats, men syntes det er vanskelig å finne en bra oppskrift som funker hver gang. Må være lett å lage. Er ikke glad i brød eller knekkebrød. Lager fylte horn noen ganger om jeg har tid, men har små tvillinger så det er ikke så ofte😅 Har du et bra tips til meg?
A-mamma Skrevet 19. mai 2024 #3 Skrevet 19. mai 2024 Omelett, spekeskinke og melon, pizzasnurre (lag mange og frys ned), lompe med pålegg, salat.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #4 Skrevet 20. mai 2024 Jeg bruker 40 g havregryn, 14 g chiafrø, litt kanel, 100 g naturell yoghurt og 100 g melk til min kjøleskapsgrøt. Jeg synes det har vært litt befriende å tenke at et måltid ikke nødvendigvis trenger å være en rett. F.eks. kan jeg spise et par kokte egg, en neve nøtter og noe grønt. Andre tips: - Lomper med fyll, f.eks. kremost, spekeskinke og ruccula - Omelettwrap - steker en omelett som en pannekake, fyller med det som måtte friste - Egg i alle slags former - Bananpannekaker - Noen biter ost, skinke, pølser etc. - Grove vafler - Frukt og grønt - jeg pleier å skjære opp, så blir det enklere å spise Anonymkode: 551ae...d2d 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #5 Skrevet 21. mai 2024 11 hours ago, AnonymBruker said: Jeg bruker 40 g havregryn, 14 g chiafrø, litt kanel, 100 g naturell yoghurt og 100 g melk til min kjøleskapsgrøt. Jeg synes det har vært litt befriende å tenke at et måltid ikke nødvendigvis trenger å være en rett. F.eks. kan jeg spise et par kokte egg, en neve nøtter og noe grønt. Andre tips: - Lomper med fyll, f.eks. kremost, spekeskinke og ruccula - Omelettwrap - steker en omelett som en pannekake, fyller med det som måtte friste - Egg i alle slags former - Bananpannekaker - Noen biter ost, skinke, pølser etc. - Grove vafler - Frukt og grønt - jeg pleier å skjære opp, så blir det enklere å spise Anonymkode: 551ae...d2d Av ren nysgjerrighet, hvorfor nøyaktig 14g chiafrø? Og hvordan kom du frem til at 14 var det riktige og ikke 12 eller 13 eller 15? Anonymkode: 5d824...0c7 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #6 Skrevet 21. mai 2024 18 hours ago, AnonymBruker said: Av ren nysgjerrighet, hvorfor nøyaktig 14g chiafrø? Og hvordan kom du frem til at 14 var det riktige og ikke 12 eller 13 eller 15? Anonymkode: 5d824...0c7 Jeg målte opp 2 ss og det ble 14 g (med mine skjeer, hvertfall), det bare er enklere å veie. Gjør ingenting om det blir litt mer eller litt mindre, innenfor et par gram - chiafrø suger til seg en del væske. Anonymkode: 551ae...d2d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå