Gå til innhold

Overvektig - blind på egen kropp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Rem skrev (8 timer siden):

Du bruker ikke engang xl, og definerer seg som overvektig?

Hun er overvektig.

BMI er et mye bedre mål enn størrelse. På steder som Lindex kan jeg fint finne plagg i størrelse S-M som passer fint. Går jeg imidlertid på Zara er det L-XL.  På Bik Bok tror jeg ikke de har størrelser som passer meg en gang. 

Anonymkode: f6fbe...5f1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er 157 og veier 39 kilo. Stort sett tenker jeg på kroppen min som "helt vanlig". Men så kan jeg plutselig få sånne glimt i speilet, eller se på bilder, at jeg er ganske tynn. Andre kommenterer det også, så jeg skjønner jo at jeg må se "annerledes" ut på et vis, men er nok ganske blind også. 

Anonymkode: c944a...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (15 timer siden):

Hun er jo overvektig med en BMI på 28. 

Klesstørrelsene kan man ikke relatere til. Da jeg hadde BMI på 20, så brukte jeg størrelse M. Nå har jeg BMI på 24 og bruker størrelse S. Mange klesbutikker har forandret klesstørrelsene for at folk skal føle seg slankere enn de er.  Verden vil bedras.

Det er en trist verden vi lever i. Som skal sette alle i bås 🥲

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jepp, man kan absolutt se seg blind. Jeg bikka over 30 i bmi og var 30 kg tyngre enn jeg hadde vært i flere år. Trodde ikke jeg var så overvektig eller så overvektig ut. 

Så begynte jeg å ta noen bilder av meg selv og kikket på de sammen med bilder fra når jeg var 30 kg lettere. DA så jeg forskjell. Så jeg begynte å slanke meg. Etter bare nesten 10 kg ned så var klærne blitt digre og jeg kunne se faktisk se at ansiktet mitt ble tynnere, mer tydelige kjevelinje og kragebeina mine ble synlige.

Anonymkode: 79a3b...a3d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...