Gå til innhold

Mor som alltid sitter alene

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det kunne vært med.

jeg er innflytter til byen, og den er fylt med klikker. Når jeg går forbi sitter de å snakke, eller  hvis jeg er så gal at jeg sier noe til de, himler de med øynene.

Når de skal samle hele mammagrupper til laget, snakker de om de foran meg og alle. Men jeg blir aldri invitert. De kaller seg selv ett lag med høy moral.. 

Og jeg er egentlig en ganske ok person. Jeg har mange venner ( bare ikke her enda) , er etter min mening ganske morsom. Og jeg vet jeg er en god lytter, og samtale partner. Men de har bare ikke bruk for meg.

Så da er jeg dømt til ett liv utenfor. Fordi dere grense er lukket. 
Personlig er jeg glad mine venner ikke er sånn. 

Råd, sett deg med henne/ nær henne, og få mere flere. Minn resten på at dette er en arena der alle skal føle de er en del.

Dra henne med i samtaler. Og oppfordre flere til å gjøre det.

Anonymkode: 22ebd...203

• Hjerte 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kunne ha vært meg. Er alenemor, ingen er interesserte i å prate eller si hei. Sitter alltid alene, og piner meg gjennom hvert foreldremøte, sammenkomst, avslutning osv. 

Barnet er veldig sosial og omgjengelig da. Selv aner jeg ikke hvorfor ingen vil prate med meg til tross for at jeg har prøvd. Man gir litt opp etterhvert. 

Anonymkode: e3c35...605

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hver gang på foreldremøter, sammenkomster eller skole arrangementer så er det en mor som jeg vet hvem er. Hun sitter alltid alene og ingen setter seg ved ho. 

Har satt meg ved ho flere ganger og prøvd å snakke, men hun virker litt flau.

Ho ser ensom ut, og jeg har pratet med flere mødre. De sier ho solerer seg mye, og med barna og. Mulig sosial angst? Barna er ikke så ofte aktiv med.

Noe vi kan gjøre for å inkludere henne mer? Ho trekker seg ofte ut litt som redd ❤️🥹

Anonymkode: d51e9...a92

Man trenger ikke si noe/eller si så mye, det kan ofte være nok å være medmenneske sette seg ved siden av og vise at man bryr seg. Det å bare være passelig fysisk nær kan ofte være nok. 
Spør om dete r ok at du setter deg ved siden av henne, og vis at du er «trofast» så skjer ting på hennes premisser. Etterhvert som hun blir trygg på deg så kan ting løsne for henne. 
Å sky unna er gjerne den enkel løsningen for dem rundt. At du skriver her og spør er flott gjort av deg. Det viser at du er et ekte medmenneske og nettopp du kan gjøre en forskjell for et annet menneske. .du er raus! 

Anonymkode: 786ed...25f

• Liker 4
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Det der var meg engang.  Hadde prøvd å ta plass og passe inn, men kom aldri inn i varmen med de andre. Det er fortsatt noe jeg ikke har koll på sosialt. Alle andre bruker to sekunder på å finne et eller  annet  felles,  er plutselig på chatgrupper osv, jeg skjønner det ikke.

Jeg vokste meg tøffere med årene. Jobber med å stå foran mennesker og snakke til publikum. I dag er jeg vant til å ta ordet og mingle, men fortsatt har jeg ikke helt den evnen som mange andre har til å bli sånn pang, integrert med en gang. 

Anonymkode: c3535...f04

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Trolig sosial angst. Be henne på kaffe. Vær grei. 

Anonymkode: 51344...86b

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for brukerangrep.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Neida, jeg var den moren, min datter er nesten stikk motsatt. Hun er voksen nå og har aldri noensinne vært sjenert eller beskjeden som det ble kalt før, nå er jo alt sosial angst. 

Anonymkode: 43a63...2b4

Samme her. Jeg er den moren. Veldig introvert, og har ingen behov for noe kontakt på slike sammenkomster. Barna mine er verdens mest ekstroverte. Masse venner, Masse aktiviteter, spiller skuespill, synger offentlig ++ Så det bør virkelig ikke ha noen sammenheng. Jeg følger opp barna mine, selvom jeg ikke har behov for small talk med andre foreldre.. 

Anonymkode: e22f0...d23

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er som å høre om meg. Uansett hvir jeg satte meg da det var tilstedninger i barnehage og skole ble jeg dittende alene. Alle hadde sine som de satte seg sammen med. Kom jeg tidlig satte de andre seg andre steder. Kom jeg senere var andre bord fulle.

En gang var det kun to lange bord, det burde ikke gå feil. Jeg var først ute og satte meg ved det ene. Neste person satte seg ved det andre, og på det bordet fulgte resten på.

Hva som er galt eller anderledes med meg? Ingenting som jeg kan sette fingeren på selv. Jeg ser greit ut, er hyggelig, og prater med de rundt meg.

Anonymkode: 20140...666

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er som å høre om meg. Uansett hvir jeg satte meg da det var tilstedninger i barnehage og skole ble jeg dittende alene. Alle hadde sine som de satte seg sammen med. Kom jeg tidlig satte de andre seg andre steder. Kom jeg senere var andre bord fulle.

En gang var det kun to lange bord, det burde ikke gå feil. Jeg var først ute og satte meg ved det ene. Neste person satte seg ved det andre, og på det bordet fulgte resten på.

Hva som er galt eller anderledes med meg? Ingenting som jeg kan sette fingeren på selv. Jeg ser greit ut, er hyggelig, og prater med de rundt meg.

Anonymkode: 20140...666

Sett deg ned ved bordet deres neste gang. Hvis du kan se det på dem at de ikke liker det og holder deg utenfor veldig tydelig,  så kan det hende du ser for bra ut🤷🏼‍♀️

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (16 timer siden):

1. slutt å spekulere og utlevere henne her.

2. inviter henne på ting. 

Er da ingen utlevering her? Ingen navn, ingen stedsnavn, ingenting som sier noe om hvem dette kan være. Bare en dame - ett eller annet sted i landet...  ts spør jo bare om råd, ser ikke noe galt i det.

Anonymkode: 83a8c...eba

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er da ingen utlevering her? Ingen navn, ingen stedsnavn, ingenting som sier noe om hvem dette kan være. Bare en dame - ett eller annet sted i landet...  ts spør jo bare om råd, ser ikke noe galt i det.

Anonymkode: 83a8c...eba

Nei ok. Det kan kjapt bli en utlevering 

AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (1 time siden):

Nei ok. Det kan kjapt bli en utlevering 

Neida, det er jo plenty med folk i tråden her som sier det kunne vært dem

Anonymkode: 78fc5...e1b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Trolig sosial angst. Be henne på kaffe. Vær grei. 

Anonymkode: 51344...86b

Hun har definitivt ikke sosial angst. Foreldremøte er siste plassen du møter opp da.

Hun er sikker bare veldig introvert og trives best alene.

Anonymkode: 760f8...9f5

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hun har definitivt ikke sosial angst. Foreldremøte er siste plassen du møter opp da.

Hun er sikker bare veldig introvert og trives best alene.

Introvert betyr ikke at man trives best alene. Introvert betyr at man blir tappet for energi i sosiale settinger. Ikke at man ikke liker å være sosial.

Mener du innadvendt, asosial eller sjenert?

Kan godt være sosial angst også. Man må jo følge opp barna sine, selv om man har angst. 

Anonymkode: a6cc1...7d9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Introvert betyr ikke at man trives best alene. Introvert betyr at man blir tappet for energi i sosiale settinger. Ikke at man ikke liker å være sosial.

Mener du innadvendt, asosial eller sjenert?

Kan godt være sosial angst også. Man må jo følge opp barna sine, selv om man har angst. 

Anonymkode: a6cc1...7d9

Introverte foretrekke ofte å være alene jo. Du må ikke forveksle det med sjenert.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...