Gå til innhold

Mor som alltid sitter alene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hver gang på foreldremøter, sammenkomster eller skole arrangementer så er det en mor som jeg vet hvem er. Hun sitter alltid alene og ingen setter seg ved ho. 

Har satt meg ved ho flere ganger og prøvd å snakke, men hun virker litt flau.

Ho ser ensom ut, og jeg har pratet med flere mødre. De sier ho solerer seg mye, og med barna og. Mulig sosial angst? Barna er ikke så ofte aktiv med.

Noe vi kan gjøre for å inkludere henne mer? Ho trekker seg ofte ut litt som redd ❤️🥹

Anonymkode: d51e9...a92

• Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje hun ikke vil bli snakket til. Vi alle er forskjellige.

• Liker 8
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hver gang på foreldremøter, sammenkomster eller skole arrangementer så er det en mor som jeg vet hvem er. Hun sitter alltid alene og ingen setter seg ved ho. 

Ho ser ensom ut, og jeg har pratet med flere mødre. De sier ho solerer seg mye, og med barna og. Mulig sosial angst? Barna er ikke så ofte aktiv med.

Noe vi kan gjøre for å inkludere henne mer? Ho trekker seg ofte ut litt som redd ❤️🥹

Soler seg mye? Hva har det med noe å gjøre?

• Liker 1
Skrevet

Be henne på kaffe og kake hos deg. Ikke aller er like sosiale, men syns det er ille hvis hun drar barna inn i samme mønster.

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Nutz said:

Isolerer

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Nutz skrev (3 minutter siden):

Isolerer sannsynligvis 🙄

Anonymkode: a11ae...7e4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hun er nok introvert. Man er ikke automatisk ensom om man sitter alene, og det virker jo heller ikke som hun ønsker kontakt. 

Anonymkode: 62648...fd8

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, mommyaka said:

Kanskje hun ikke vil bli snakket til. Vi alle er forskjellige.

Men barna, ikke bra for de 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje dere kan inkludere barna hennes mer, så etterhvert blir hun mer tryggere på dere? 

Anonymkode: e4f3c...550

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Send en melding og spør om hun og ungene blir med på en aktivitet.

Jeg er også alltid alene, ingen som er interessert i snakke med meg. Ble foreldrekontakt i håp om å komme i kontakt, men har sannelig blitt utestengt derfra også... De andre kjenner hverandre, jeg er innflytter. Vet de planlegger noe nå. De skulle legge meg til meg, men skjer ikke noe. Har til og med minnet de på å legge meg til, men nei. Nå gidder jeg ikke å prøve mere.

Anonymkode: a505a...596

• Liker 3
  • Hjerte 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er ikke så mye mer dere kan gjøre enn dere gjør nå. Fortsett å sett deg ved siden av henne og initier samtale. Hold deg til lette tema. Kanskje hun varmer opp etterhvert når dere er blitt bedre kjent.

Har hun sosial angst så må dere respektere det. Så lenge barna blir fulgt opp som de skal. Og det virker jo sånn, mor møter opp på arrangementer og møter.

Anonymkode: 5e593...057

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Barna kommer til å vokse opp til å bli nervøse asosiale mennesker 

Anonymkode: 854d3...6ac

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er den moren...har prøvd å prate, men alle virker uiintresserte, de andre kjenner hverandre fra før, og er kun interessert i å prate med hverandre.. Så hvorfor skal jeg gidde å trenge meg på?

Anonymkode: 5b702...6b7

• Liker 2
  • Hjerte 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Neida, jeg var den moren, min datter er nesten stikk motsatt. Hun er voksen nå og har aldri noensinne vært sjenert eller beskjeden som det ble kalt før, nå er jo alt sosial angst. 

Anonymkode: 43a63...2b4

• Liker 12
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja, for alle vokser opp til det samme som moren sin?

Anonymkode: 09c66...c4a

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, for alle vokser opp til det samme som moren sin?

Anonymkode: 09c66...c4a

Barna virker veldig nervøse og usosial av seg..

• Hjerte 1
Skrevet

1. slutt å spekulere og utlevere henne her.

2. inviter henne på ting. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (2 minutter siden):

1. slutt å spekulere og utlevere henne her.

2. inviter henne på ting. 

Utlevere???? Dette kan være HVEM som helst 😅

Anonymkode: 735a3...7c6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hun er nok introvert. Man er ikke automatisk ensom om man sitter alene, og det virker jo heller ikke som hun ønsker kontakt. 

Anonymkode: 62648...fd8

Introvert, betyr ikke sjenert, antisosial eller sosial angst. Man kan være veldig utadvendt og introvert. Introverte trenger tid alene for å få energi. Det betyr ikke at de ikke liker å være blant folk. 

Det høres ut som ts beskriver en mor som er veldig sjenert, eller/og har sosial angst.

Anonymkode: a6cc1...7d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette kunne ha vært meg også. Innflyttere pga jobb, kommer ikke inn i miljøet, de fleste er hyggelig og slår av en prat, men dette er bare overflatisk. Vii blir aldri innviert med på noe viss det ikke innebærer dugnader og annet arbeid som må gjøres i lag og foreninger. Nytter ikke å invitere noe på besøk eller på en kopp kaffe på cafen. Nei da er alle utrolig opptatte.

Prøvde med også som klassekontakt bare for å oppdage at det finnes to foreldregrupper for klassen, 1 gruppe for alle der det ikke blir store responsen og en uoffisiell for alle utenom meg meg og 3 til foresatte. Og inne i den gruppa legges det ut alt fra bursdager,  klassetur, loddsalg, gilm kveld treff, baseng trefff osv. 

Anonymkode: b5ef7...2b3

• Hjerte 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...