Snabeltann Skrevet 20. mai 2024 #61 Del Skrevet 20. mai 2024 (endret) 158/48 kg I dag har jeg spist en liten bolle havregryn med melk, sukker og en banan og noen jordbær (ca en håndfull havregryn) Et eple som mellommåltid Middag var 3 stykker hjemmelaga pizza med kjøttdeig og "Toromix" pizzafyll. Så pleier jeg å spise 2 brødskiver til kvelds med leverpostei, majones og agurk. Drikker et par kopper kaffe om dagen, vann, og snuser masse Løper stort sett hver dag, men skal ikke i dag. Da hiver jeg gjerne i meg ei skive når jeg kommer hjem. Vanligvis spiser jeg også godteri, men nå hadde vi ingenting i hus siden butikkene har vært stengt. Endret 20. mai 2024 av Snabeltann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #62 Del Skrevet 20. mai 2024 Er 161 og veier rundt 50 kg (+/- vannvekt som varierer). For å holde vekten her, spise jeg typisk dette: Frokost: 1 porsjonspakke med havregrøt + en banan, bær, 1 dl smoothie Lunsj: proteinpudding/et ferdigsmurt knekkebrød fra wasa/en banan/5-6 biter sushi/ingenting Middag: 200-400g rent kjøtt eller fisk/sushi/vegetar thairett + alltid masse grønnsaker Kvelds/mellommåltid: proteinpudding/bær/frukt/knekkebrød/spekeskinke Spiser en liten sjokolade eller en kanelbolle fra bakeren alt fra 1-7 ganger i uka i tillegg. Er moderat aktiv i hverdagen og trener 2-5 ganger i uka. Legger på meg med en gang hvis jeg spiser mer enn dette. Anonymkode: d1145...cf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #63 Del Skrevet 20. mai 2024 170 cm/54 kg. I dag har jeg spist: Havregrøt med sjokoladebiter + ett glass tropisk jus + en halv agurk To fiskeburgere + salat, sylteagurk, rød løk, rød paprika + ovnsbakte søtpotetbåter Anonymkode: 3c909...35b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Taiko Skrevet 20. mai 2024 #64 Del Skrevet 20. mai 2024 165, 52kg Kan ta i dag som eksempel: Frokost: Kaffi Lunsj: 1 pakke nudler med light philadelphia kremost Middag: Kyllinglår og stekte poteter Snacks: Sandwich is Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forumkonto Skrevet 20. mai 2024 #65 Del Skrevet 20. mai 2024 168/56 Typisk dag. Enten en Go morgen yoghurt eller ingenting til frokost. Kyllingsalat med feta, nøtter, spirer mm. til lunsj eller varm vegetarlunsj. Spiser relativt lavkarbo. Liten porsjon med litt fullkornsris/-pasta, mye grønnsaker og magert kjøtt eller fisk. Bit ost, neve mandler, gulrot eller lignende til kvelds. To-tre dager i uka en til to øl/glass vin på kvelden også, og kanskje litt potetgull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #66 Del Skrevet 20. mai 2024 Er 168 cm og 58 kg. Spiser som regel 2-3 hovedmåltid i løpet av en dag, avhengig av hvor fysisk aktiv jeg er. Frokost: kun kaffi og melk (utenom helger) Lunsj: 2-3 skiver med pålegg. Varierer med pålegg, men forsøker å få i meg litt proteiner. Middag: Typisk 1,5 kyllingfilet, 1-2 poteter og litt brokkoli (en full middagstallerken). Kveldsmat: Dette måltidet er kun ved behov, de dagene jeg er ekstra sulten. Typisk dager jeg har trent. Jeg trener 3-4 ganger i uken, etter trening tar jeg gjerne et mellommåltid. Typisk en yt milkshake, 2 Kokte egg eller lignende. Ingen restriksjoner for "utskeielser", er jeg ekstra sulten så spiser jeg ett måltid ekstra. Får jeg lyst på noen knekker sjokolade så unner jeg meg det. Anonymkode: 42916...6f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 20. mai 2024 #67 Del Skrevet 20. mai 2024 Jeg er 174 cm og 63 kg. Har ligget omtrent der i hele mitt voksne liv (minus graviditeter). Spiser stort sett tre ganger om dagen i hverdagen, to ganger i helgene (for da sover jeg så lenge at frokosten blir til lunsjtid). I hverdagene er frokosten stort sett havregrøt eller havregryn med melk eller yoghurt + nøtter og bær. I helgene spiser jeg gjerne et kokt egg og et par rundstykker til frokost. Lunsjen blir stort sett brødskiver, fra 2 til 4 ettersom hvor sulten jeg er. Spiser for det meste gulost og kokt skinke med grønnsaker, og så kanskje en "dessertskive" med brunost, syltetøy eller Nugatti. Middag er veldig mye forskjellig, i hovedsak hjemmelaget, i dag ble det pizza. Fredag og lørdag kveld spiser jeg litt godteri, som regel sjokolade. Kan også bli litt kake eller boller i helgene. Tror ikke hva man spiser er så viktig for vekta, men hvor mye. Mange spiser mye utenom måltider, selv om de ikke egentlig er sultne, det gjør aldri jeg. Når man spiser mye utenom måltider, blir totalmengden ofte stor uten at man merker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #68 Del Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 19.5.2024 den 19.01): 165 cm, 56 kg. Frokost: vann og kaffe Lunsj: frukt og 1-2 knekkebrød (ikke ultraprosessert) med smør, ost og paprika, gjerne melk og nøtter. Middag: Helst noe som er laget fra bunnen av. Normal mat med grønnsaker. Kveldsmat: ikke noe kveldsmat, evt. knekkebrød om jeg er sulten. Trener ikke regelmessig. Anonymkode: b9a8a...2dd Oi du spiser lite. Er det bevist for å hilde vekta eller har du bare behov for lite mat? Føler ikke på sult liksom? Anonymkode: 7f217...b46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disney Adult Skrevet 20. mai 2024 #69 Del Skrevet 20. mai 2024 (endret) . Endret 1. desember 2024 av Disney Adult 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 21. mai 2024 #70 Del Skrevet 21. mai 2024 Tråden er ryddet for innhold om spiseforstyrrelser. Husk at selv om man kanskje ikke beskriver tanker som gjelder akkurat nå, kan dette virke triggende på andre som også sliter. Vi anbefaler dere som ønsker å diskutere dette å ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser Alternativt ta kontakt med Mental helse på 116 123 eller benytte nettsiden deres Sidetmedord.no. Er du under 18 år kan du også kontakte Kors På Halsen. Med vennlig hilsen Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #71 Del Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 19.5.2024 den 13.25): Dere som veier rundt 10 kg under høyden. Hvordan ser en typisk matdag ut for deg, hvor ofte skeier du ut? Hvor mye trener du? Anonymkode: 839b7...6f1 Veier nøyaktig 10 kg under høyden. Frokost: kaffe Lunsj: 3 sps cottage cheese med bær, 5 mandler og en sps gresskarkjerner. Eller 2 kokte egg. Middag: hva som helst. Men dropper potet, ris, pasta, couscous, brød, bønner, linser. Altså carbs. Kvelds: Ingenting eller samme som til lunsj Skeier ut hver lørdag og søndag og spiser hva jeg vil. Samt ved anledninger hvor det serveres søtt. Anonymkode: 5efd9...17a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #72 Del Skrevet 21. mai 2024 162 og 51 kilo her. Det finnes ikke vanlige matdager, jeg spiser når jeg er sulten og ikke når jeg ikke er sulten. Noen dager 4000 kcal, noen dager 500 kcal. Trener ganske mye, og over en 4 ukers periode tilsvarer kaloriinntaket mitt ca det man skulle forvente ut i fra vekt og aktivitetsnivå. Spiser lite korn, sukker og kunstig søtning, og helt minimalt med ultraprosessert mat, det er kun om jeg får det servert og da tar jeg bare noen få biter for høflighets skyld. Anonymkode: 062b6...588 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 21. mai 2024 #73 Del Skrevet 21. mai 2024 Haha, jeg kan ikke følge det greiene der, da ser jeg sjuk ut. Veier 98 kg, og er fortsatt slank. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #74 Del Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 20.5.2024 den 11.16): 163 cm og 61 kg frokost : kaffe med melk kl 11 skolebolle kl 12 pasta kl 17 burger king el Grandiosa kl 21 en pose potetskruer sykler til jobb, en mil hver vei, og lufter hunden. skulle gjerne vært 56 kg, men har ikke selvdisiplin. Anonymkode: 887e6...fff Er dette fast hver dag, eller en tilfeldig dag? Anonymkode: 89e0e...780 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #75 Del Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 20.5.2024 den 11.25): Jeg hadde blitt anorektisk hadde jeg spist så lite. Hvordan har du energi til å komme deg gjennom dagen? Anonymkode: 54fd2...063 Anorektisk med peanøttsmør, fløte og popcorn? Det her er jo er vanlig inntak? Kraftig frokost kompenserer for manglende lunsj. Anonymkode: 89e0e...780 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 21. mai 2024 #76 Del Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Anorektisk med peanøttsmør, fløte og popcorn? Det her er jo er vanlig inntak? Kraftig frokost kompenserer for manglende lunsj. Anonymkode: 89e0e...780 Sønnen min på 2.5 år kan spise en banan og to brødskiver til frokost.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #77 Del Skrevet 21. mai 2024 kaarebjarne skrev (21 minutter siden): Sønnen min på 2.5 år kan spise en banan og to brødskiver til frokost.... Og han er anorektisk? barn i den aldreren vokser , er veldig aktive, og spiser mye. 2 brødskiver med peanøttsmør og banan og kaffe med fløte er en kraftig frokost for de flests voksne, en toppidrettsutøver ville selvsagt trengt mer. Skjønner at vi sliter med overvekt i landet når en frokost på 600 kcal regnes som anorektisk. Anonymkode: 89e0e...780 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #78 Del Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 19.5.2024 den 14.14): Så jeg på 140 cm skal bare veie 30 kg?????? Anonymkode: 525b9...8cb Din normale bmi ligger mellom 37-48kg. Så for deg tilsvarer det ca 40kg da. Det med 10kg under passer best for dem med normal høyde. Anonymkode: 16a8a...2cc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 21. mai 2024 #79 Del Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Og han er anorektisk? barn i den aldreren vokser , er veldig aktive, og spiser mye. 2 brødskiver med peanøttsmør og banan og kaffe med fløte er en kraftig frokost for de flests voksne, en toppidrettsutøver ville selvsagt trengt mer. Skjønner at vi sliter med overvekt i landet når en frokost på 600 kcal regnes som anorektisk. Anonymkode: 89e0e...780 Selvfølgelig er ikke barnet mitt anorektisk. Hva for en idiotisk påstand er det å komme med? AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Din normale bmi ligger mellom 37-48kg. Så for deg tilsvarer det ca 40kg da. Det med 10kg under passer best for dem med normal høyde. Anonymkode: 16a8a...2cc BMI er ikke laget for enkeltindivider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #80 Del Skrevet 21. mai 2024 179 cm, 62 kg I løpet av formiddagen: 1 banan/1 skyr/2 kjeks («sunne» kjeks - totalt 100 kcal for begge). Sen lunsj: 1/2 beger yt yoghurt med 40 gram granola/frokostblanding/havregryn. Kanskje også resten av bananen fra isted om jeg bare tok halve da (sammen med en kjeks) eller et eple. Melk (sikkert 2 dl totalt) i kaffen og kanskje litt annen frukt i løpet av arbeidsdagen (melon, druer, blåbær). Stor middag. Kan være alt fra 150 g laks eller 200 gram kylling med en god porsjon ris/pommes frites og brokkolisalat til 2 fiskeburgere med avokado i totalt 1 hamburgerbrød, en stor burger med alt (men ingen potet til), en italiensk pizza, suppe med 3 egg og grovt rundstykke osv. Etter stor middag blir det ingen kvelds. Anonymkode: cda49...900 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå