Gå til innhold

Fine lekeplasser for barn under 3 i Oslo?

Little Tomato

Anbefalte innlegg

Ser mange lekeplasser i byen men de er aldri egnet for de minste, og mitt inntrykk at det er mer for 4+, altså litt større barn. Fins det noe for 1-2 åringer? 

I området vi bor det er det samme, kun super kjedelig liten sklie og kanskje et tre hus for de minste. Ville gjerne ta turen til en litt finere lekeplass i det fine været men som er egnet for barn under 3. 

Noen forslag? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Frognerborgen i Frognerparken har fortsatt bare et lekehus og en sandkasse for de minste...

Uansett, når vi skal på lekeplass med de minste i Oslo så drar vi på barnehagehopping. Finn et område tett av barnehager og beveg dere mellom dem. De aller beste lekeplassene for de minste finner du der 😊

Anonymkode: e2be9...ee8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå har er det vel få lekeplasser som utelukkende passer til barn fra 1-3 år. Det kryr av barnehager i Oslo og de har lekeapparater for aldre opp til 6 år. Ellers kan jeg anbefale Sofienbergparken, evnt. barnehagene ved siden av (forbi kirka) som har flotte lekeområder. 

Anonymkode: 3096a...701

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er en supersøt lekeplass rett ved t-banestoppet til Tøyen (gå retning gamle Munch-museet). Min 2-åring elsket den plassen. Noe for store og små, og nå er det herlig med de vakre trærne i full blomst 😍

Anonymkode: 43fb5...b78

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wilma89 skrev (1 time siden):

Drømmeslottet i Frognerparken😊 

Min (snart) 2-åring hater frognerborgen. Han vil ikke gå inn der en gang. Altfor mye, altfor stort, altfor kaotisk og altfor lite som passer de minste.

Vi pleier å gå å leke i barnehagen. Der er han trygg og kjent, og det er masse som passer de minste :) 

Endret av Anononyma
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anononyma skrev (1 time siden):

Min (snart) 2-åring hater frognerborgen. Han vil ikke gå inn der en gang. Altfor mye, altfor stort, altfor kaotisk og altfor lite som passer de minste.

Vi pleier å gå å leke i barnehagen. Der er han trygg og kjent, og det er masse som passer de minste :) 

Barn er jo forskjellige😊 Min på 2.5 elsker Frognerborgen😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mine barn elsker den lille lekeplassen ved Grünerløkka studenhus. Vi bor ikke i Oslo, men når vi er der, pleier vi å gå tur langs Akerselva litt fordi vi voksne syns det er koselig og mest fordi barna liker så godt å stoppe ved denne lekeplassen. Det er laget en liten bekk som renner gjennom den, og den ser ut til å være svært populær blant veldig mange av de små. Denne lekeplassen er ikke stor, altså. Men så kan en jo få en fin rusletur på kjøpet.  

Anonymkode: b23fc...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig med barnehager. Mange av de har veldig fine uteområder og ungen kan leke kontrollert og uforstyrret.
Min 4-åring synes frognerborgen er for kaotisk, og han er stor og sterk og kan hevde seg overfor de andre barna. Ville sett an 2-åringen før jeg tok hen med dit. 

Anonymkode: 46f00...3a2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer jo litt an på hvor du bor, men stemmer i at det beste er å finne et område med flere barnehager. 

Syntes også det var kaotisk med 2-åring i Frognerborgen, hun ville bare høyere og høyere, men alt for høyt for en så liten. Mulig det er bedre der midt i en ukedag når det ikke er så mye viltre barn og det er lettere å passe på. 

På Universitetet på Blindern er det i alle fall 3 barnehager nærme hverandre, store grøntområder, og nå før eksamenstiden tror jeg det er en café eller to åpen i helgen. Også litt fontener og sånt å se på, og lett å parkere på helg 🙂

Anonymkode: e7a3d...8fe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kommer jo litt an på hvor du bor, men stemmer i at det beste er å finne et område med flere barnehager. 

Syntes også det var kaotisk med 2-åring i Frognerborgen, hun ville bare høyere og høyere, men alt for høyt for en så liten. Mulig det er bedre der midt i en ukedag når det ikke er så mye viltre barn og det er lettere å passe på. 

På Universitetet på Blindern er det i alle fall 3 barnehager nærme hverandre, store grøntområder, og nå før eksamenstiden tror jeg det er en café eller to åpen i helgen. Også litt fontener og sånt å se på, og lett å parkere på helg 🙂

Men det er 2 (kanskje flere) barnehager i Frognerparken, da! Og fine omgivelser, så kan være verdt å ta turen, selv om man dropper borgen 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sofienbergparken! Min unge på 2,5 år digger den lekeplassen. Er husker og sklier for både små og større barn. Er et stort stativ med flere sklier og klatremuligheter. Ble satt opp for ca 1,5 år siden, så ganske nytt opplegg

Anonymkode: 77dc8...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Wilma89 skrev (1 time siden):

Barn er jo forskjellige😊 Min på 2.5 elsker Frognerborgen😊 

Men så er det også ganske stor forskjell på et barn som nettopp har fylt 2 og et som er 2,5 år, det skjer mye mellom der😊

Anonymkode: 4f117...f43

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Barnehager er som regel det beste i den alderen. Jeg har testet de aller fleste lekeplassene som er i gåavstand fra Løkka, og vi endte alltid opp i barnehager når min var 1-2år. 

Anonymkode: cadc1...74d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lekeplassen i Stensparken liker vår 2 åring, men det er ikke store greiene da😊

Anonymkode: 678ca...d24

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Støtter barnehager, Sofienbergparken og Stensparken. Syns også det er fint å være i Iladalen med toåringen min. Der er det barn i alle aldre, god stemning og noen fine apparater for de små. 

Anonymkode: a50e7...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og den lekeplassen foran Oslo s (formet som et isfjell) er bra for de minste. Er alltid en del 1-3 åringer der.

Anonymkode: 43fb5...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vålerenga skole er det mye moro, trampoliner og klatrestativ og sklier. 

Botsparken. 

Noen barnehager i nærheten av ensjø t-bane. 

Anonymkode: ede52...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...