Gå til innhold

Poliklinisk time krasjer med nattevakt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bare dratt fra nattevakt og til den timen. 

Anonymkode: 4882a...b1e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bør være mulig å snakke med leder og få fri. Nå vet jeg ikke hvor omfattende det er, eller om du trenger sykemelding i etterkant, men tror selv jeg bare ville dratt etter natt. Har selv hatt oralkirurgisk inngrep etter nattevakt for så å dra på natt kommende natt også, og det gikk helt greit. Timen hadde jeg vel og merke på morgenen kl 08, så sånn sett litt mer praktisk enn å måtte vente til kl 11.

Anonymkode: e2212...60d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gått direkte til leder, sagt at jeg har fått time til operasjon og derfor ikke kan gjennomføre vakta mi. Sjansen er stor for at du får velferdspermisjon (permisjon med lønn) for den dagen, og leder kan ta på seg ansvaret for å ordne vikar.
Hvis dette er en svært viktig operasjon som haster litt eller som du ikke kan vente med, så kan du også til nød be lege om sykemelding. Men snakk med leder først om velferdspermisjon, eller til nød permisjon uten lønn.

Anonymkode: 45976...d58

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg hadde bare dratt fra nattevakt og til den timen. 

Anonymkode: 4882a...b1e

Nei det klarer jeg ikke når jeg har vært på 10 timer nattevakt mellom kl 22-08 og skal på sykehuset kl 11…ta meg av barn på ettermiddagen og så på natt igjen..

Anonymkode: 7336c...5a5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Bør være mulig å snakke med leder og få fri. Nå vet jeg ikke hvor omfattende det er, eller om du trenger sykemelding i etterkant, men tror selv jeg bare ville dratt etter natt. Har selv hatt oralkirurgisk inngrep etter nattevakt for så å dra på natt kommende natt også, og det gikk helt greit. Timen hadde jeg vel og merke på morgenen kl 08, så sånn sett litt mer praktisk enn å måtte vente til kl 11.

Anonymkode: e2212...60d

Det er et problem som har vedvart i snart 2 år men som har forverret seg og siste månedene har jeg har hatt mye smerter og plager. Måtte ha en akutt legetime for 1 mnd siden og fikk brannslukket plagen der og da, hvorpå det nle sendt henvisning til sykehuset. Så fikk jeg altså innkalling først nå og time om nesten 2 mnd. Tross fortsatt daglige plager.

Problemet er at jeg ikke vet nøyaktig hva de finner ut og hva de vil gjøre på poliklinikken i denne omgang. Det kan kanskje bli en bitte liten operasjon poliklinisk, men det trenger ikke å være løsningen i denne omgang. Kan også være at de feks de nøyer seg med utredning nå og jeg får ny time igjen for operasjon. Så dette er med andre ord veldig uklart. Og dermed også vanskelig å gå til leder og be om noe når jeg ikke vet helt hva jeg skal🙈 Det er også en litt ‘pinlig sykdom’ som jeg knapt har klart å finne noe om på nett en gang🙈 Så har ikke lyst å legge ut om dette for sjefen, noe jeg føler jeg må gjøre om jeg skal be om permisjon. Hadde vært enkelt om jeg bare skulle operert mandlene o.l, men dette er altså ikke like enkelt.

Skal gå innpå helsenorge nå og se om det er mulig for meg å sende en melding og få råd der. Evt få råd på en e-konsultasjon.  Per telefon kommer jeg ihvertfall ingen vei er min erfaring.

AnonymBruker
Skrevet
AlternativX skrev (På 19.5.2024 den 9.39):

Den som opererer skal vel kunne skrive sykemelding. Har du blitt forespeilet hvor mange dager du trenger det? 

Kun en natt. Natten før poliklinikken. Kan gå på jobb neste natten så lenge jeg ikke var på natten før. Om det blir en liten operasjon som jeg tror, så gjøres det med lokalbedøvelse som går ut etter ett par timer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nei det klarer jeg ikke når jeg har vært på 10 timer nattevakt mellom kl 22-08 og skal på sykehuset kl 11…ta meg av barn på ettermiddagen og så på natt igjen..

Hvorfor får du ikke bare sykemelding natta etter inngrepet?

Anonymkode: 4a579...a28

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kun en natt. Natten før poliklinikken. Kan gå på jobb neste natten så lenge jeg ikke var på natten før. Om det blir en liten operasjon som jeg tror, så gjøres det med lokalbedøvelse som går ut etter ett par timer.

Pussig operasjon, som krever at du er uthvilt til den, men er absolutt smertefri etterpå?

Ekstremt sjelden, svært pinlig, plagsom sykdom som krever bitteliten operasjon som mirakuløst fjerner alle plager umiddelbart?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor får du ikke bare sykemelding natta etter inngrepet?

Natta før er best, klarer ikke å døgne med ansvar for to små barnehagebarn etter nattevakt og en sånn ubehagelig undersøkelse/inngrep. Inngrepet krever ikke sykemelding. Tror jeg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2024 den 0.38):

Bytte vakt med en annen eller søke om permisjon med lønn. Tror de aller fleste ville forstå at du må ta den operasjonen, det er ikke bare en liten legetime på 20 minutter heller, akkurat. 

Anonymkode: b8bd2...d31

Har forsøkt å bytte vakten uten hell, det står i hi. Har kun to stykk å kunne bytte med og de har ferie. Er vanskelig å få tak i vikarer også i sommerferien😣

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pussig operasjon, som krever at du er uthvilt til den, men er absolutt smertefri etterpå?

Ekstremt sjelden, svært pinlig, plagsom sykdom som krever bitteliten operasjon som mirakuløst fjerner alle plager umiddelbart?

Det en type smertefull abscess/verkebyll. Har punktert den flere ganger med tykt puss og gått på antibiotika kur. Den forsvinner likevel ikke og plagene vedvarer, kommer og går. Noen ganger uutholdelige smerter. Problemet vil antagelig ikke forsvinne helt uten at noe av området skjæres bort og sys igjen. Men vet ikke om denne timen bare blir en vurdering av dette og ny time for operasjon eller de gjør det spontant ifm undersøkelsen. Har lest at det kan skje.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det en type smertefull abscess/verkebyll. Har punktert den flere ganger med tykt puss og gått på antibiotika kur. Den forsvinner likevel ikke og plagene vedvarer, kommer og går. Noen ganger uutholdelige smerter. Problemet vil antagelig ikke forsvinne helt uten at noe av området skjæres bort og sys igjen. Men vet ikke om denne timen bare blir en vurdering av dette og ny time for operasjon eller de gjør det spontant ifm undersøkelsen. Har lest at det kan skje.

Dette gjøres da antagelig bare i lokalbedøvelse av det jeg har skjønt og skal kunne gå an å gå på jobb med Ibux og Paracet.

Det blir neppe vondere enn nattevakt med smertefull verkebyll som jeg har erfart noen netter nå😣

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har forsøkt å bytte vakten uten hell, det står i hi. Har kun to stykk å kunne bytte med og de har ferie. Er vanskelig å få tak i vikarer også i sommerferien😣

Hvordan blir det lettere å få vikar om du får sykemelding da? Og hvorfor er det et problem å snakke med sjefen om en verkebyll? Hva er pinlig med det?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg løste det med sykemelding fra fastlegen, da de på poliklinikken ikke ga sykemelding for denne type inngrep. Jeg kunne allikevel ikke være på jobb på et par dager i etterkant. Hadde jeg ikke fått sykemelding, hadde jeg kunnet bruke egenmelding, da jeg snakket med leder om problemstillingen i forkant.

Anonymkode: 77e3f...ceb

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det første du bør gjøre er å ringe sykehuset for å finne ut av akkurat hva som skal skje den dagen du har time. Fortell at du trenger å vite om det bare blir en undersøkelse, eller et inngrep, grunnet jobbsituasjonen. Så tar du det derfra. Ingen grunn til sykemelding/fri fra jobb om du bare skal undersøkes. 

Anonymkode: 4b134...ae5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Dette gjøres da antagelig bare i lokalbedøvelse av det jeg har skjønt og skal kunne gå an å gå på jobb med Ibux og Paracet.

Det blir neppe vondere enn nattevakt med smertefull verkebyll som jeg har erfart noen netter nå😣

Du ber om sykemelding for den ene nattten, enten via fastlege eller fra lege på poliklinikk. Mye alternative forslag her, jeg selv hadde ikke vært i tvil å ordnet meg sykemelding. Jeg hadde definitivt ikke latt meg trekke i lønn.

Anonymkode: 763aa...4fa

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo en stund til denne timen, ta det opp med sjefen og se om det er mulighet for å ordne dette.

Eller som andre sier: få tak i en sykemelding. 

Anonymkode: e9c2d...1c1

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det første du bør gjøre er å ringe sykehuset for å finne ut av akkurat hva som skal skje den dagen du har time. Fortell at du trenger å vite om det bare blir en undersøkelse, eller et inngrep, grunnet jobbsituasjonen. Så tar du det derfra. Ingen grunn til sykemelding/fri fra jobb om du bare skal undersøkes. 

Anonymkode: 4b134...ae5

Helt sant. Har sendt dem en melding i helsenorge nå, så tar det der i fra🙂 Om det blir fjerning/operasjon poliklinisk får jeg nok sykemelding av fastlegen. Men har også luftet for poliklinikken om det kan være aktuelt å få ny time innen rimlig tid, så slipper jeg alt styret. Det må bare ikke bli langt ut på høsten.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle gode råd❤️

AnonymBruker
Skrevet

Folk overvurderer alltid egne evne. Ts gå til fastlegen og be om sykmld natten før og etter, du skal ivareta deg selv og barn, du kan ha smerter eller føle deg uvel etterpå. Bare å si til leder at du skal ha et inngrep og har fått sykmeld 2 vakter.

Anonymkode: e626f...6d0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...