Gå til innhold

Fra hvilken alder .. Ferie

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fra hvilken alder bestemmer du ferie utifra barna vil? Jeg tenker som å reise på syden. Spørr du barn ned i barnehagen alder om de vil før du bestiller tur? Eller campingferie osv ?

Anonymkode: 8e32d...0a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fra hvilken alder bestemmer du ferie utifra barna vil? Jeg tenker som å reise på syden. Spørr du barn ned i barnehagen alder om de vil før du bestiller tur? Eller campingferie osv ?

Tror de var rundt 12? Minst 😇

Men, vi har som regel vært på barnevennlige ferier. Dyreparken, Danmark M/legoland, Hellas m/ Lollo & Bernie osv.

Gjest Bromance
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så små barn har ikke forutsetning for å ta slike vurderinger,  spesielt ikke om de ikke har vært der tidligere.

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Aldri? :P Her har vi alltid bestemt hvor vi drar i feriene, og det er jeg vant til hjemmefra også, at de voksne bestemmer hvor vi reiser. Men vi, som foreldrene mine, planlegger og gjennomfører jo ferien på barnas premisser. 

Helt meningsløst å spørre barnehagebarn om hvor de vil på ferie. De har null forutsetninger for å svare på noen sånt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Aldri. Barna bestemmer ikke ferien vår. De kan gjerne komme med sine ønsker - men det betyr ikke at det blir tatt høyde for. 

Barna får beskjed om hva feriepengene er - og sånn blir det. 

Anonymkode: 1346c...f00

AnonymBruker
Skrevet

Har bare ett barn, og etter at han var gammel nok til å ha vært flere steder - og huske det, så begynte jeg å spørre ham hva han ønsket. Vi er bare på én ferie i året, så det var vel kanskje rundt 8-10 års alder. Men presiserer hver gang at det ikke er sikkert det blir det han ønsker aller mest, selv om det som oftest blir ett av reisemålene øverst på listen. Men kan tenke meg at det blir vanskeligere dersom man har flere barn med forskjellige ønsker.

Anonymkode: 36ace...5b9

Skrevet

Da barna var små (barnehagealder) var det vi som bestemte hvor vi dro. Nå som de er større får de også ta del i den avgjørelsen, selv om det er vi voksne som har siste ord. Hva vi skal gjøre der vi er på ferie er det derimot noe vi alle er med på å avgjøre uansett alder. For oss er det en selvfølge at ferien foregår på alles premisser og at det ikke bare er de voksne som bestemmer alt. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har familiemøter. Siden det er så stor aldersforskjell mellom ungene, så har de yngste vært med fra de var ganske små. De bestemmer ikke destinasjon, men får lov til å komme med ønsker og steder de vil se eller opplevelser, så prøver vi å sy sammen noe for alle. Fungerer fint for oss. 

Anonymkode: f4d37...c64

AnonymBruker
Skrevet

Fra bhg alder ble de spurt om hva de ønsket på ferie, det klarte de selvsagt helt fint å svare åå. Alle her har medbestemmelsesrett når det gjelder ferie og det er helt selvsagt for oss

Anonymkode: b591f...1f6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har spurt min 4 åring i fjor om han ville til dyreparken i Kristiansand og se på kaptein Sabeltann,  Hakkebakkeskogen og Kardemomme by. Tror alle kan tenke seg gleden. Men det er jo jeg som i utgangspunktet bestemte meg for det.... hadde ikke spurt om jeg ikke var klar for det selv

Anonymkode: a7235...11d

Skrevet

Aldri

AnonymBruker
Skrevet

Bestemmer ferie utfra hva som er alderstilpasset barn, men barna får ikke bestemme eller bli tatt med på råd. Jeg kjenner dem godt og vet hva de liker, og bestiller ferie utfra det. De er glade og fornøyde uansett :)

Anonymkode: ce1bb...5f9

AnonymBruker
Skrevet

Når eldste blir tenåring neste år. Da får yngste på 11 også være med. Men vi er en ganske reiseglad familie, så de vet «reglene» for hva man kan ønske seg.. 

Anonymkode: 2aefd...761

Skrevet

Her bestemmer vi voksne hvor vi skal reise på ferie. Barna kan gjerne ønske seg en destinasjon, men vi reiser ikke et sted som ikke passer for familien. 

AnonymBruker
Skrevet

Siden skolealder har vi sammen funnet ut hvor vi skal dra. Er kun meg og et barn. I år blir vi hjemme, blir dagsturer i fylket samt sverige-turer.

Anonymkode: 42c9d...ece

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...