Gå til innhold

Besøksforbud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har blitt ilagt besøksforbud av en eks. Har verken tenkt å kontakte personen eller oppsøke vedkommende i fremtiden, uavhengig av besøksforbudet

Hvordan kan politiet ha gått med på det når vedkommende også har kontaktet meg, ringt meg, dukket uanmeldt på døren min, truet med selvmord om jeg avslutter kontakt m.m. Jeg hadde forstått det om det var enveis kommunikasjon hvor det var bare jeg som har kontaktet h*n. 

Jeg ønsker å få det opphevet ettersom jeg er uenig. Hva er mulighetene mine? Skal selvsagt kontakte advokaten min, men ønsker å høre om noen har vært borti lignende. 

Anonymkode: 070bf...533

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har blitt ilagt besøksforbud av en eks. Har verken tenkt å kontakte personen eller oppsøke vedkommende i fremtiden, uavhengig av besøksforbudet

Hvordan kan politiet ha gått med på det når vedkommende også har kontaktet meg, ringt meg, dukket uanmeldt på døren min, truet med selvmord om jeg avslutter kontakt m.m. Jeg hadde forstått det om det var enveis kommunikasjon hvor det var bare jeg som har kontaktet h*n. 

Jeg ønsker å få det opphevet ettersom jeg er uenig. Hva er mulighetene mine? Skal selvsagt kontakte advokaten min, men ønsker å høre om noen har vært borti lignende. 

Anonymkode: 070bf...533

Merkelig. Skal en del beviser til før noen blir ilagt besøksforbud. Jeg fikk ikke medhold når jeg ønsket besøksforbud mot min eks. min erfaring er at det skal mye til.. 

Anonymkode: d559b...30d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Merkelig. Skal en del beviser til før noen blir ilagt besøksforbud. Jeg fikk ikke medhold når jeg ønsket besøksforbud mot min eks. min erfaring er at det skal mye til.. 

Anonymkode: d559b...30d

Det er så mye løgn i ts. Han fremstiller eksdama som gal også er det han som har fått besøksforbud. Han må ha truet henne skriftlig for at politiet skal gjennomføre det

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts du må huske på at besøksforbud får man hvis du har vært truende, her tror jeg du har vært den som har vært truende. Jeg tror ikke politiet opphever besøksforbudet,  med tanke på så mange partnerdrap, så er det greit at damer beskyttes. Det ser ut som at du ikke helt vil akspetere. Og hvorfor Ts vil du at dette besøksforbudet skal oppheves har det noe å si videre? 

Anonymkode: 89d13...7f2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Merkelig. Skal en del beviser til før noen blir ilagt besøksforbud. Jeg fikk ikke medhold når jeg ønsket besøksforbud mot min eks. min erfaring er at det skal mye til.. 

Anonymkode: d559b...30d

Det skal endel bevis for å få besøksforbud ja.

Anonymkode: 89d13...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har blitt ilagt besøksforbud av en eks. Har verken tenkt å kontakte personen eller oppsøke vedkommende i fremtiden, uavhengig av besøksforbudet

Hvordan kan politiet ha gått med på det når vedkommende også har kontaktet meg, ringt meg, dukket uanmeldt på døren min, truet med selvmord om jeg avslutter kontakt m.m. Jeg hadde forstått det om det var enveis kommunikasjon hvor det var bare jeg som har kontaktet h*n. 

Jeg ønsker å få det opphevet ettersom jeg er uenig. Hva er mulighetene mine? Skal selvsagt kontakte advokaten min, men ønsker å høre om noen har vært borti lignende. 

Anonymkode: 070bf...53

Ta til retten.

Det er FEIL at det er vanskelig få besøksforbud😅 En god venninne av meg fikk et forbud av enn annen dame. Hun var SYKELIG sjalu da hun var sammen med venninna mi sin eks. Hun hadde aldri møtt venninna mi en gang. Venninna mi tok det til retten og knuste henne med å få det opphevet på flekken

 

Tragisk når ustabile crazy folk gir besøksforbud mot noen fordi de er sjalu osv.

Anonymkode: bf334...230

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Luksusbia skrev (Akkurat nå):

Det er så mye løgn i ts. Han fremstiller eksdama som gal også er det han som har fått besøksforbud. Han må ha truet henne skriftlig for at politiet skal gjennomføre det

Ja, det er noe som ikke stemmer her. Jeg fikk ikke besøksforbud mot eksen. Selv om jeg opplevde det som ille. Det var for lite bevis 😖 Blitt bedre nå heldigvis, men er bare et par uker siden sist han "tilfeldigvis" var i nabolaget her igjen. 

Anonymkode: d559b...30d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts du må huske på at besøksforbud får man hvis du har vært truende, her tror jeg du har vært den som har vært truende. Jeg tror ikke politiet opphever besøksforbudet,  med tanke på så mange partnerdrap, så er det greit at damer beskyttes. Det ser ut som at du ikke helt vil akspetere. Og hvorfor Ts vil du at dette besøksforbudet skal oppheves har det noe å si videre? 

Anonymkode: 89d13...7f2

Har ikke vært truende. Derfor jeg ikke forstår hvorfor det ble besøksforbudt. I tillegg til at vedkommende også har ringt meg, besøkt meg, til tross for at jeg har sagt nei. 

Ønsker å få det opphevet av prinsippsak. Har blitt traumatisert av vedkommende og fikk dette slengt i trynet. 
 

Om vedkommende viser til bevis hvor det er bare fra meg, vil det nok virke som at jeg er den gale, men personen har svard meg, ringt meg og besøkt meg.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ta til retten.

Det er FEIL at det er vanskelig få besøksforbud😅 En god venninne av meg fikk et forbud av enn annen dame. Hun var SYKELIG sjalu da hun var sammen med venninna mi sin eks. Hun hadde aldri møtt venninna mi en gang. Venninna mi tok det til retten og knuste henne med å få det opphevet på flekken

 

Tragisk når ustabile crazy folk gir besøksforbud mot noen fordi de er sjalu osv.

Anonymkode: bf334...230

I de fleste tilfeller er det vanskelig å få. Det er min opplevelse i alle fall. Det skal være gode bevis. 

Anonymkode: d559b...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, det er noe som ikke stemmer her. Jeg fikk ikke besøksforbud mot eksen. Selv om jeg opplevde det som ille. Det var for lite bevis 😖 Blitt bedre nå heldigvis, men er bare et par uker siden sist han "tilfeldigvis" var i nabolaget her igjen. 

Anonymkode: d559b...30d

Hva er for lite bevis?

Må det være «Jeg dreper deg» for at noen skal få ilagt besøksforbudt?

Jeg har ikke sendt noe lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ringt eller sendt ekstremt mange meldinger som en stalker?

Anonymkode: 453fc...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym321222 skrev (Akkurat nå):

Hva er for lite bevis?

Må det være «Jeg dreper deg» for at noen skal få ilagt besøksforbudt?

Jeg har ikke sendt noe lignende.

Det må i alle fall kunne dokumenteres godt. Usikker på hvor alvorlig det må være før man får besøksforbud. Jeg fikk lapper/brev i postkassen, men det var ikke trusler. Men jeg visste veldig godt hvem de kom fra. Eksen var stadig vekk på parkeringsplassen her, men han kjørte så fort han så meg. I det han kjørte avgårde så jeg det ekle gislet som vitnet om at likte å plage meg. Fikk ikke bevist noen av de tingene 😣 hadde bare med de siste meldingene han sendte meg på telefon og på ulike sosiale mediene før jeg blokkerte han. Og han sluttet å kontakte meg digitalt. Det holdt ikke at jeg hadde oppservert han eller at visste at lappene og brevene var fra han. Det kunne ikke bevises og var ikke alvorlig nok 😑

Anonymkode: d559b...30d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

I de fleste tilfeller er det vanskelig å få. Det er min opplevelse i alle fall. Det skal være gode bevis. 

Anonymkode: d559b...30d

Ikke i dette tilfelle. Spore hvilken politi er på jobb visst🙈

Anonymkode: bf334...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange tråder har du tenkt til å lage om dette?

Anonymkode: 32af2...5e3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en prat med politiet da, så får du en forklaring på hvorfor du har fått forbudet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke i dette tilfelle. Spore hvilken politi er på jobb visst🙈

Anonymkode: bf334...230

Det er nok store forskjeller ja. Jec ble informert om at dersom det ble besøksforbud så var det tidsbegrenset. Nå står nok ikke livet mitt i fare, men det er så ubehagelig. Man skjønner ikke hvor ekkelt det er før man står i det selv. Jeg ser meg alltid rundt uansett hvor jeg går nå. 

Anonymkode: d559b...30d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Har du ringt eller sendt ekstremt mange meldinger som en stalker?

Anonymkode: 453fc...fc9

Ja, jeg kan vel si jeg har oppførd meg slik. Ikke uprovosert. Vedkommende har manipulert meg, lyvd til meg så det holder og gjort ting bak min rygg. Så jeg forstår det til en viss grad, det jeg ikke forstår er at vedkommende har ringt meg og tekstet med meg også. Sagt h*n elsker meg og vil være med meg - likevel får personen medhold på besøksforbudt. Er det som forbauser meg. Har snakket med flere som er like forbauset som meg.

Aldri vært innblandet med politiet eller gjort noe kriminelt i hele mitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har krav på å få det hørt i retten, så du kan jo bare be om at det blir opphevet. Da blir det en rettssak hvor du og motparten må legge det frem i retten og så er det dommeren som avgjør.

Anonymkode: 7cd9d...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et besøksforbud gjelder begge veier, så hvis det stemmer at det er du som blir plaget vil du kunne slippe det nå. Hva er poenget med å krangle om det?

Anonymkode: 39e01...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Et besøksforbud gjelder begge veier, så hvis det stemmer at det er du som blir plaget vil du kunne slippe det nå. Hva er poenget med å krangle om det?

Anonymkode: 39e01...473

Ja, jeg forstår det. Det sa politiet også.

Handler bare at h*n gjør dette mot meg, som om alt det andre forferdelige tingene h*n gjorde ikke var nok. Jeg burde ha søkt om besøksforbudt mot personen, men tenkte å legge alt bak meg og gå videre. Jeg ønsker ikke å dette hengende over meg i ett år.

Har uansett null planer om å kontakte vedkommende ettersom jeg har gått videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...