Gå til innhold

Barn som ødelegger andres tings


Queen94

Anbefalte innlegg

Mitt barn har en sparkesykkel, en helt ny en. Som han tar veldig godt vare på.

En i klassen tok sykkelen, og ødela den. Den trenger nå reparasjon ellers virker ikke bremsene og sånn. Mitt barn sa nei flere ganger når barnet tok sparkesykkelen. 

Sendte melding til foresatte og fortalte hva som hadde blitt gjort. Men foreldrene nekter å ta ansvar, og sier deres barn lånte den bare så de kan ikke gjøre noe.

 

Er dette riktig?

hadde mitt barn ødelagt noen andres ting hadde jeg erstattet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja sånne saker er vanskelige, var su der da det skjedde? 

Anonymkode: e0ba9...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tja sånne saker er vanskelige, var su der da det skjedde? 

Anonymkode: e0ba9...08a

Nei, men de innrømmer at barnet deres lånte sykkelen, men sønnen min er bestemt på at han sa nei flere ganger.

det andre barne er et stort problem i guttemiljøet for tiden. 

Anonymkode: b8329...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, men de innrømmer at barnet deres lånte sykkelen, men sønnen min er bestemt på at han sa nei flere ganger.

det andre barne er et stort problem i guttemiljøet for tiden. 

Anonymkode: b8329...89e

Hvorfor skriver du anonymt? 
dermed lett å skylde på det barnet da! 
 

Anonymkode: e0ba9...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skriver du anonymt? 
dermed lett å skylde på det barnet da! 
 

Anonymkode: e0ba9...08a

Oii, ble vist anonymt. 
 

mitt barn sparte 2 år for å kunne ha råd til sykkelen. Han låner den kun vekk til 1 venn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier du til foreldrene at dem ikke ble lånt bort, men deres barn faktisk tok sykkelen selvom han fikk flere beskjeder om å ikke gjøre det. 

Klar tale 

Anonymkode: 37460...0dd

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Queen94 skrev (19 minutter siden):

Oii, ble vist anonymt. 
 

mitt barn sparte 2 år for å kunne ha råd til sykkelen. Han låner den kun vekk til 1 venn.

Om du er sikker på barnet dott forteller sannheten så må dere bare be de erstatte da

Anonymkode: e0ba9...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Da sier du til foreldrene at dem ikke ble lånt bort, men deres barn faktisk tok sykkelen selvom han fikk flere beskjeder om å ikke gjøre det. 

Klar tale 

Anonymkode: 37460...0dd

Jeg gjorde det. Hu ble ufin og sa ok: da finner vi billigst mulige deler til den. Jeg sa jeg ønsker jo gjerne å levere den inn også få reparert den billigst mulig, men den må jo være trygg. Men De svarte ikke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To alen av samme stykke det der, altså. Nei, man får ikke gjort så mye når man må omgås slike mennesker.

Anonymkode: 34bf5...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Queen94 skrev (29 minutter siden):

Jeg gjorde det. Hu ble ufin og sa ok: da finner vi billigst mulige deler til den. Jeg sa jeg ønsker jo gjerne å levere den inn også få reparert den billigst mulig, men den må jo være trygg. Men De svarte ikke 

Jeg ville latt de finne deler og levert disse med inn på reprasjon.  

De blir nok ikke å gidde for det er styrete og lete f4am og bestille fra forskjellige forhandlere vente på posten osv. 

Så si du ønsker bekreftelse på at delene er bestilt iløpet av helgen. Og tilby å levere den inn på tirsdag for deres regning om de ikke ønsker å få delene via post. 

Anonymkode: 37460...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg ville latt de finne deler og levert disse med inn på reprasjon.  

De blir nok ikke å gidde for det er styrete og lete f4am og bestille fra forskjellige forhandlere vente på posten osv. 

Så si du ønsker bekreftelse på at delene er bestilt iløpet av helgen. Og tilby å levere den inn på tirsdag for deres regning om de ikke ønsker å få delene via post. 

Anonymkode: 37460...0dd

Jeg sendte melding og skrev: jeg skal reparere den selv, men fra nå av be deres barn ikke røre mitt barn sine ting uten samtykke. Dette er ikke greit, da jeg har en kjempe skuffet gutt hjemme. 
Jeg ordner den selv og gidder ikke dette mer.

 

Samme foreldre krevde at noen av guttene i klassen kjøpte ny drikkeflaske til sitt barn for 89kr da de mistet den og den knuste. 
 

Men selv tar de ikke ansvar.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn lærer av sine foreldre. Denne vanskelige gutten har tydeligvis vanskelige foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre er økonomisk ansvarlige for skader opp til 5.000 kr som barn gjør, denne summen er forresten fastsatt for lenge siden og den holder ikke i dagens økonomi.

Anonymkode: 18aab...32a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Foreldre er økonomisk ansvarlige for skader opp til 5.000 kr som barn gjør, denne summen er forresten fastsatt for lenge siden og den holder ikke i dagens økonomi.

Anonymkode: 18aab...32a

Jeg hadde erstattet den selv uten å nevne det for hans foreldre, men problemet er jo at vi også har trang økonomi, og når deres barn ødelegger noe og sier ja, jeg lånte sykkelen når den ble ødelagt så må jo foreldrene ta ansvar. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...