Gå til innhold

Hodepute og nakkesmerter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid slitt med nakkesmerter. Helt siden jeg var barn. Har prøvd hundrevis av puter, men får alltid vondt i nakken og mellom skulderbladene, og noen ganger lenger ned i ryggen. Uansett om puten er høy, lav eller om jeg sover uten pute. Veldig frustrerende. Fysio sier jeg bare må trene musklene enda mer, men jeg synes ikke det hjelper.

Er det noen som sliter med nakken som har klart å finne en pute som ikke gir smerter? 

Anonymkode: 005e3...06b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tempur sin millennium utgave bruker jeg, men ikke sikkert den passer deg.

Har du prøvd en dunpute som du kan balle sammen og forme slik du ønsker?

Anonymkode: 10eff...d96

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tempur sin millennium utgave bruker jeg, men ikke sikkert den passer deg.

Har du prøvd en dunpute som du kan balle sammen og forme slik du ønsker?

Anonymkode: 10eff...d96

Ja, har prøvd dunputer i alle høyder.

Har prøvd millenniumputen men den strakk nakken min mye når jeg lå på ryggen, og når jeg lå på siden ble det feil høyde så hodet og nakken lå helt skjevt. For tiden bruker jeg ombracio men har egentlig akkurat samme problemet med den som med millennium. For lav når jeg ligger på siden, og for høy på ryggen.

Anonymkode: 005e3...06b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker en wellpur-pute fra Jysk. Litt billigere enn tempur. Den hjelp meg og nakken min. 
den kan justeres, du kan ta ut skum hvis den er for høy. 

Anonymkode: bab31...d0f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker en pute fra høie, downfeel heter de, skal etterligne dun men er ikke det. Veldig formbar og myk, fås i flere størrelser/tykkelser. Veldig bra!

Anonymkode: 3f663...672

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd uten pute da? 
Og er du sikker på det er puten som er synderen, og ikke noe du ubevisst gjør utenfor senga? 

Anonymkode: 13ac5...136

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det slik. Jeg har veldig svak støttemusklatur i nakke og skuldre. Ved å styrke disse med sånne suuuperkjedelige øvelser som føles som de kkke gjør et pøkk, fysioøvelser, har det endrlig blitt bedre. Jeg gjorde feilen av å prøve å styrke skuldre og nakke på treningssenteret, men alt det gjoede, var at feil muskler overkompenserte for de svake musklene. Problemet ble da værende. Mulig det er samme greie hos deg?

I mellomtiden brukte jeg en rund avlang pute som jeg la i nakken. Altså at bakhodet lå uten pute, mens nakken ble støttet opp av puta. Det hjalp veldig for min del.

Anonymkode: bf2a0...614

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...