Gå til innhold

Vonde knær og yoga

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg liker å gjøre yoga hjemme til youtube, og noen ganger på treningssenter. Men etter at jeg fikk problemer med knærne for litt under et år siden, har det nesten ikke blitt noe av. (Har sjekket knærne, er slitt menisk. Har får øvelser fra fysio, og holder jevnlig på med øvelser for knær.) Men i yoga står man ofte på knærne, i tillegg til at cat/cow som er veldig bra for korsryggen min, er på knærne. Av og til er det vondt å stå på knærne, selv om jeg har myk matta. Utrolig kjipt hvis jeg ikke kan fortsette med dette. Noen andre med erfaring?

Anonymkode: 30df0...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har du prøvd å søke spesifikt etter det på youtube? Jeg søkte på "yoga bad knees" og det kom opp en del alternativer.

Anonymkode: 1bf95...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.5.2024 den 15.03):

Jeg liker å gjøre yoga hjemme til youtube, og noen ganger på treningssenter. Men etter at jeg fikk problemer med knærne for litt under et år siden, har det nesten ikke blitt noe av. (Har sjekket knærne, er slitt menisk. Har får øvelser fra fysio, og holder jevnlig på med øvelser for knær.) Men i yoga står man ofte på knærne, i tillegg til at cat/cow som er veldig bra for korsryggen min, er på knærne. Av og til er det vondt å stå på knærne, selv om jeg har myk matta. Utrolig kjipt hvis jeg ikke kan fortsette med dette. Noen andre med erfaring?

Anonymkode: 30df0...23f

Jeg bruker rett og slett en tykk pute under knærne på disse øvelsene. Eneste man må være obs på, er at man står på litt mer ustabilt underlag, så pass på at man tar det rolig og ikke risikerer andre skader av det. 

Ellers kan det jo hende noe sånt kan fungere til en del øvelser. https://www.fjellsport.no/merker/abilica/abilica-balancepad-large-dark-grey?channable=01384b6964003133362d303130374e&variantId=136-0107&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw6auyBhDzARIsALIo6v_j8HiyIRPssS1a8I0lOJ35asZkp0uRoLVMjdF7Xbht2YEGL_pzDiEaAr85EALw_wcB

Anonymkode: 14e7e...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...