Gjest Jakterpåidioter1 Skrevet 20. mai 2024 #81 Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vet jeg vel, står jo i innlegget du siterte. Spørsmålet var om vedkommende skulle prøve å «ta» noen i en ordfelle. Anonymkode: 90f99...07a Det er merkelig å si at man får vanlig lønn alle 12 måneder når man ikke får det pga av ferietrekket. Jeg får vanlig lønn 11 måneder i året og feriepenger i juni siden ferietrekket gjør at lønnen blir kr. 0,-.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #82 Skrevet 21. mai 2024 Gjest Jakterpåidioter1 skrev (15 timer siden): Det er merkelig å si at man får vanlig lønn alle 12 måneder når man ikke får det pga av ferietrekket. Jeg får vanlig lønn 11 måneder i året og feriepenger i juni siden ferietrekket gjør at lønnen blir kr. 0,-. Er ikke uenig at det er merkelig å si, men det er merkelig å henge seg opp i all den tid det var et fullt forståelig innlegg. Som noen misforstår med vilje for å være vrang. Som var mitt poeng. Forøvrig er det merkelig å si at lønnen blir 0 når den for veldig mange blir minus når man trekker for ferie. Anonymkode: 90f99...07a 1
kaarebjarne Skrevet 21. mai 2024 #83 Skrevet 21. mai 2024 Nymerïa skrev (På 18.5.2024 den 14.03): Det er så mye misoppfatninger om feriepengesystemet at det hadde ikke overrasket meg om han som intervjuet bare slengte ut noe for å høres bra ut. Jeg gjetter på at dette er det korrekte svaret på hva som har skjedd i denne saken. Mange som sier "betalt ferie" om systemet vi har i Norge. Nei, det er bare jobben din som passer på at du har nok penger til dagene du har fri...
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #84 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ja, som er vanlig, bare ta en titt på egen lønnsslipp. Først: ordinær lønn. Deretter: ferietrekk. Tilslutt: feriepenger. Eller trodde du at du skulle «ta» vedkommende i en ordfelle her? Anonymkode: 90f99...07a Bare ta en titt på egen lønnsslipp 😅 ja, det er vanlig slik du beskriver, men det var jo ikke det den jeg siterte beskrev. vanlig gjelder jo ikke alle så hjelper ikke og ta en kikk på egen lønnsslipp for og vite hva som gjelder anonym på kg. Faktisk har vi ikke det « vanlige « du beskriver der jeg jobber nå, men hvis jeg tok en titt på en 7 år gammel lønnsslipp fra et annet arbeidsforhold ville det sett sånn ut. Anonymkode: 08ce9...ddb
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #85 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Vet jeg vel, står jo i innlegget du siterte. Spørsmålet var om vedkommende skulle prøve å «ta» noen i en ordfelle. Anonymkode: 90f99...07a ta noen i en ordfelle? Lønn i 12 måneder med trekk i juni er ikke betalt ferie , og det er heller ikke lønn i 12 måneder , men 11 + feriepenger. Lønn i 12 måneder uten trekk i juni + feriepenger er betalt ferie. Den jeg siterte kom jo med 2 ulike opplysninger, jeg lurte på hvem som gjaldt. Anonymkode: 08ce9...ddb
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #86 Skrevet 21. mai 2024 Her får vi feriepenger i Juni, samme måned trekkes 5 uker ferie fra lønn. når vi da tar ut ferien så kalles det for "betalt ferie". Er nok litt misvisende ordlegging men er nok det samme som menes her vil jeg tro, ialfall ikke hørt om noen som får "gratis feriepenger" Anonymkode: e558f...d62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå