Gå til innhold

Hva er "betalt ferie"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, mannen har vært på jobbintervju, og der ble det sagt at bedriften har "betalt ferie", og dette ble fremstilt som et gode. Mannen har ikke bodd så mange år i Norge så han er ikke helt kjent med systemet her. Jeg er student, så kan lite om slikt ennå. 

Er det ikke sånn at man normalt får trekt feriedager fra lønn, og så har man feriepengene for å kompensere for dette? Hva menes med "betalt ferie"? Får man da lønn som vanlig i tillegg til feriepenger? Er dette vanlig? 

Anonymkode: 300bc...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må han jo nesten spørre arbeidsgiver om.

Anonymkode: 0d39f...bb6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får han kanskje ikke trekk da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok bare en klønete måte å fortelle at han opptjener feriepenger. 

Anonymkode: 4db20...61b

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det må han jo nesten spørre arbeidsgiver om.

Anonymkode: 0d39f...bb6

Han spurte, men forsto ikke svaret. Derfor jeg spør her. Han forsto det som at han fikk "betalt ferie", altså ikke trekk i lønn. Men når vi googler, finner vi ikke noe særlig med info på dette. Siden det er et ganske standard firma, virker det lite trolig at de har avtaler som ikke er normale for bransjen. Ts

Anonymkode: 300bc...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er nok bare en klønete måte å fortelle at han opptjener feriepenger. 

Anonymkode: 4db20...61b

Virker veldig rart, da mannen min påpekte dette, men intervjueren mente at dette (betalt ferie) var noe annet. Ts

Anonymkode: 300bc...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfume skrev (1 time siden):

Da får han kanskje ikke trekk da?