Gjest kolega Skrevet 10. februar 2006 #1 Skrevet 10. februar 2006 hei... jeg jobber i en klessbutikk, trives egentlig veldig godt,så lenge jeg er så ung så kommer jeg til å jobbe der ihvertfall et år til.. men problemet er at vi er bare damer på jobb, og desvære/ heldigvis så er vi veldig forskjellige.. det går desvære ikke ann å stole på noen i det hele tat,hverken avd leder eller noen av de andre ansatte... det er sps blitt et stort problemt etter som en av damene bakksnakker alle. jeg vil ikke høre på det hun har å si, for alt er så styggt,ekkelt,dumt,barnslig.. vi har faste kunder i butikken,og hun baksnakker de hele tiden, hun er slem også med de andre ansatte, det er ei til som er lik som henne men de to er så å si fiender..og hun andre da er nå sykelmeldt,blir borte til sammen minst 2mnd. eks,nå snakker jeg om M*****, en time så er hun blid, glad, fornøyd, snakker, smiller og alt det der neste time er hun slem,hun snakker kun til meg feks når jeg ler av det hun sier,altså når jeg syns det er "morsomt" det hun forteller meg, men jeg er så lei av at hun er så negativ,lyver,er slem, krangler med mange kunder,liker diskosjoner,snakker i tlf hver dag opp til en time av ganga,og det er alltid vennen hennes hun snakker med,de er der ofte også, jeg tenker sånnt at når hun baksnakker de andre ansatte og kundan så kan hun like gjerne baksnakke meg også i det jeg forsvinner da??? hun kjenner lissom alle,det er så vondt og jeg får så vondt av de folkan hun snakker om, men heldigvis så har ikek jeg tenkt at de kan være noe som hun sier hun mistenker folk for stjeling, noe de overhodet ikke gjør..noen gjør det men ikke alle..sant?? hva skal jeg gjør, jeg vil ta opp en dag også jobbe mye med henne,å kanskje ta det med opp til sjefen sånn at han innser at hun er ei heks han ikke kan stole på.. desvære så er sjefen veldig trofast iforhold til henne.. jeg syns det er et stort problem, av og til gråter jeg faktisk når jeg vet at vi må jobbe sammen... jeg er der for å hjelpe folk/kunder, være høflig,snill,respektere mine kolegaer / kunder og ikke minst sjefen.. pliss, noen som vet hvor jeg kan henvende meg til, jeg vil ikkemiste jobben, jeg vil ikke ødlege noe for noen av de andre, selv om mange har vurdert å slutte / slutta pga henne... håper på svar...
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2006 #2 Skrevet 11. februar 2006 Har hatt det nesten lignendes selv. jobbet også på et sted med bare kvinnfolk. Der følte jeg jeg måtte være på to sider avhengig av hvem ejg jobbet sammen med de og de dagene. Det fordi jeg ville ikke være uvenner med noen, enkelte var skikkelig hakkete, de gikk å komenterte alt du gjorde, det er slitsomt, og gir så dårlig arbeidsmiljø. Problemet mitt løste seg delvis da vi var flere som tok opp dette med lederene, pluss at en av de verste sluttet kort tid etter hun ble 'gal'.. hehe. herskesyk. Det er ingen annen måte å løse dette opp på en å gå til ledelsen, eller til den som har personalansvaret. Men dere bør gå flere sammen, så du også vet du har flere med deg på dette problemet. Det er lettere å være 2 enn 1 når man skal ta opp problemer, når det gjelder flere så blir det lettere tatt på alvor også. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2006 #3 Skrevet 11. februar 2006 Tror du skriver for veldig mange som jobber på små, kvinnedominerte arbeidsplasser... Høres nesten ut som om du jobber med ei meggebitche i Oslo, der er det så utrolig mange i overgangsalderen som lar alt sinne og frustrasjon (og bitterhet) gå utpover de yngre og mer pene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå