AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #1 Skrevet 17. mai 2024 Hei. Eg bor på landet, eg har gjort det hele livet. Eg forstår ikke hvorfor folk bor i byer? eg har besøkt noen byer i livet, men eg har alltid rota meg bort. også liker eg ikke helt byer alt er så kaos, eg velger ALTID å bo for meg selv i ødemarka enn å flytte til en by eg skal overta gården eg bor på. Men om det ikke går økonomisk bra (Som er 99% sjanse for) så skal eg flytte til ødemarka i enten USA eller Canada ett sted. Men er andre her enige att det er bedre å bo i ødemarka LANGT unna nærmeste nabo? Anonymkode: 6d62d...2cc 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #2 Skrevet 17. mai 2024 Hva lurer du på egentlig? Om det er du som har fasiten på det gode liv? Jeg trives midt i Oslo, og kunne ikke tenkt meg å bo noe annet sted i Norge enn innenfor ring 3, alternativt storby i utlandet. Trives veldig godt på lengre turer eller å ha hytte øde steder, men livet mitt - det vil jeg leve i storbyen. Så.. Smaken er som baken og det er vel greit? Anonymkode: a0e3e...921 10
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #3 Skrevet 17. mai 2024 Jeg er opptatt av mat og ville slitt med å bo et sted med elendig utvalg i matbutikkene. Selv i Norges største byer (x Oslo) er det skralt, men i småbyer er det elendig og på bygda katastrofalt. Et du av typen som irriterer deg over folk, men gleder deg over sjølberging må det jo være ideelt å bo usentralt. Anonymkode: 2697a...4bd 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #4 Skrevet 17. mai 2024 Det er mye bra med å bo i by, og jeg har bodd mange år innenfor ring 2 i Oslo. Veldig fornøyd med å bo på en liten øy i nord nå. Savner ikke noe i hverdagen, bortsett fra kanskje det å gå på konsert med band jeg liker. Heldigvis er det ikke noe problem for meg å ta en bytur i ny og ne, enten innenlands eller utenlands. Føler ikke at jeg bor i en ødemark da, selv om andre sikkert tenker det. Anonymkode: be069...f8e 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #5 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Eg bor på landet, eg har gjort det hele livet. Eg forstår ikke hvorfor folk bor i byer? eg har besøkt noen byer i livet, men eg har alltid rota meg bort. også liker eg ikke helt byer alt er så kaos, eg velger ALTID å bo for meg selv i ødemarka enn å flytte til en by eg skal overta gården eg bor på. Men om det ikke går økonomisk bra (Som er 99% sjanse for) så skal eg flytte til ødemarka i enten USA eller Canada ett sted. Men er andre her enige att det er bedre å bo i ødemarka LANGT unna nærmeste nabo? Anonymkode: 6d62d...2cc Bor selv på landet langt unna nærmeste nabo, og kunne ikke tenkt meg noe annet. Men hva man foretrekker er jo forskjellig, heldigvis. Er veldig glad for at mange velger å bo i byen også. Hvis ikke hadde det blitt folksomt på landet. Anonymkode: 70688...90c 3
Mezzosoprena Skrevet 17. mai 2024 #6 Skrevet 17. mai 2024 Hvorfor skjønner du ikke at det bare er forskjell på folk? 5 1
Mardina Skrevet 17. mai 2024 #7 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Eg bor på landet, eg har gjort det hele livet. Eg forstår ikke hvorfor folk bor i byer? eg har besøkt noen byer i livet, men eg har alltid rota meg bort. også liker eg ikke helt byer alt er så kaos, eg velger ALTID å bo for meg selv i ødemarka enn å flytte til en by eg skal overta gården eg bor på. Men om det ikke går økonomisk bra (Som er 99% sjanse for) så skal eg flytte til ødemarka i enten USA eller Canada ett sted. Men er andre her enige att det er bedre å bo i ødemarka LANGT unna nærmeste nabo? Anonymkode: 6d62d...2cc Er vokst opp i by og bor i by nå. Jeg bodde en periode på landet, men kommer aldri til å gjøre det igjen 😊 Jeg stortrives med å bo sentralt og ha alt jeg trenger i gangavstand 😊 Folk er jo forskjellige 😊 Noen trives landlig, andre gjør ikke det 😊 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #8 Skrevet 17. mai 2024 Liker best å by i by og at alt er sentralt. Anonymkode: 5148c...c82 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #9 Skrevet 17. mai 2024 Bor i en bygdeby nå, med bare 24000 innnbyggere og mistrives veldig med hvor smått det er. Er ingenting som skjer, bygdedyret lever i beste velgående, og jeg skulle virkelig heller ønske jeg bodde i Oslo. Anonymkode: bb035...e5b 7
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #10 Skrevet 17. mai 2024 Jeg er født og oppvokst i by, og det er her jeg vil bo selv om jeg ikke har prøvd alternativet. Ser ikke behov for å gjøre det, så lenge jeg trives godt nå. Det er ikke alt som er ideelt med by (kan være et stykke til natur, man bor gjerne tett på folk og det er mye folk og køer til tider), men det er ikke alt som er ideelt med bygda heller (få folk, få interessante jobber, få kulturtilbud o.l., lite eller ingen kollektivtrafikk, sneversynte folk, lange avstander). For meg vinner helt klart byen! Anonymkode: 02844...abb 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #11 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er født og oppvokst i by, og det er her jeg vil bo selv om jeg ikke har prøvd alternativet. Ser ikke behov for å gjøre det, så lenge jeg trives godt nå. Det er ikke alt som er ideelt med by (kan være et stykke til natur, man bor gjerne tett på folk og det er mye folk og køer til tider), men det er ikke alt som er ideelt med bygda heller (få folk, få interessante jobber, få kulturtilbud o.l., lite eller ingen kollektivtrafikk, sneversynte folk, lange avstander). For meg vinner helt klart byen! Anonymkode: 02844...abb Heldigvis ingen automatikk i det. :P Anonymkode: ea6c4...4af 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #12 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Bor i en bygdeby nå, med bare 24000 innnbyggere og mistrives veldig med hvor smått det er. Er ingenting som skjer, bygdedyret lever i beste velgående, og jeg skulle virkelig heller ønske jeg bodde i Oslo. Anonymkode: bb035...e5b Enig. Sånn er det her også. Bygdedyret og baksnakking. Alle vet hva alle gjør og liker anonymiteten byer gir. Anonymkode: 5148c...c82 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #13 Skrevet 17. mai 2024 Født og oppvokst i bygd. Flyttet til Oslo og det er ingen føkkings vei jeg skal tilbake til trangsyntheten, jantementaliteten og den generelle driten det er å bo på landet. Anonymkode: ff67a...669 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #14 Skrevet 17. mai 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: Hei. Eg bor på landet, eg har gjort det hele livet. Eg forstår ikke hvorfor folk bor i byer? eg har besøkt noen byer i livet, men eg har alltid rota meg bort. også liker eg ikke helt byer alt er så kaos, eg velger ALTID å bo for meg selv i ødemarka enn å flytte til en by eg skal overta gården eg bor på. Men om det ikke går økonomisk bra (Som er 99% sjanse for) så skal eg flytte til ødemarka i enten USA eller Canada ett sted. Men er andre her enige att det er bedre å bo i ødemarka LANGT unna nærmeste nabo? Anonymkode: 6d62d...2cc Sånn av interesse, om du skal overta gård og alltid har bodd på landet. Hvilke kvalifikasjoner har du som oppfyller kravene til opphold og arbeidstillatelse i USA eller Canada? Anonymkode: ff67a...669 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #15 Skrevet 18. mai 2024 84% av nordmenn bor i urbane områder https://www.statista.com/statistics/455906/urbanization-in-norway/ Anonymkode: 4e6a3...edf 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #16 Skrevet 18. mai 2024 Kommer til å dø her i storbyen jeg ble født i. Gøy å besøke landet av og til, men nei takk. Jeg foretrekker mangfoldet i folk, mat etc og kunne ikke tenkt meg annet enn turer ut i ødemarken. 👌 Anonymkode: dba69...f32
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #17 Skrevet 18. mai 2024 Begge deler har sin sjarm. Jeg har bodd på bygda og bodd i byer (Oslo og i større byer som London og Berlin). Jeg trives med begge deler. Jeg elsker alt byen har å by på. Puls, tilbud, lyder, mennesker, utvalg av konserter, teater, cafèer, luktene osv. Jeg elsker også hvilepulsen på bygda, roligheten, naturen, at tiden går litt saktere og mindre press. Nå bor jeg på bygda utenfor en by. Det passer meg fint. Akkurat nå Anonymkode: c2ba5...ab8 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #18 Skrevet 18. mai 2024 Er fra bygda, vil aldri flytte fra byen. Godt betalte og sikre jobber. Vi har 10 minutter til jobb. 2 minutter til nærmeste butikk. Treningsstudio, eller en kort t-bane tur til marka. Mange venner relativt kort unna. Mulighet til å bestille variert take-away, eller gå ut og spise god mat. Kort vei til flyplass og mulighet for rimelige ferier og helgeturer. Har aldri rotet meg bort. Ikke en gang i New York, Tokyo, Bangkok.... Anonymkode: a7348...631 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #19 Skrevet 18. mai 2024 Gøy på landet gøy på landet Sånt no hak'ke vi i by'n Nei det har vi ikke Gøy på landet gøy på landet Sånt no hak'ke vi i by'n Anonymkode: 8ce83...40c 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #20 Skrevet 18. mai 2024 Jeg skjønner heller ikke at folk vil bytte bort det frie livet på landet med byen. Jeg elsker at jeg har mange som kjenner meg, at uansett hvor jeg går så treffer jeg folk som vet hvem jeg er. Det får meg til å føle meg trygg! Og så spiser vi god mat på bygda, ikke noe er så bra som fersk mat rett fra bonden! Ikke trenger vi å lure på om vi kan klippe gresset en søndag for naboen er så langt unna at han hører det ikke. Ikke hører vi naboen som tramper kl 05 om morgenen heller! Vi kan gå ut i skogen og nyte roen. Hvem er så rar at de ikke liker slik? Anonymkode: 3b982...590 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå