Gå til innhold

Den fulle vennen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er det ingen av dine venner som sier til deg rett ut at du drikker for mye?

Anonymkode: d3bee...731

Nei. Aldri. 

Anonymkode: 3e092...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei. Aldri. 

Men de viser det ved å ekskludere deg, og de burde være såpass tøff at de turde å si det til deg.

Hva gjør du den dagen du får barn? Fortsetter å drikke like mye?

Hva sier kjæreste, hvis du har?

Får et inntrykk av at drikkingen ikke plager deg, men at du har begynt å tenke over den nå fordi du merker du ikke blir invitert lenger. Stemmer det?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eg tenker ikke at jeg er slitsomt dersom jeg er masete på jente kveld der alle snakker om løst og fast. Syns ikke det er plagsom om noen blir for fulle nei, syntes igrunn det bare er gøy så lenge de ikke er ufin. 

Jeg lover deg, du er slitsom. Og som du åpenbart har nok selvinnsikt til å innse selv: det er derfor du blir utestengt. På tide å bli voksen

Anonymkode: 74161...4e0

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja og nei. Inviterer til fester der det er rølp, men hadde nok eksludert deg fra vinkvelder og middager etc. Rett og slett fordi jeg synes det er harry og umodent, og føler meg for gammel til dette, og det er ikke slik jeg vil tilbringe vinkvelder og tid med venner. Hadde også syntes det hadde vært flaut om det var andre der som ikke kjenner deg. En tur på byen eller fest-fest er noe annet.

Blir vel halshugd nå, men dette er et ærlig svar. 

Anonymkode: 8c899...ea6

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men de viser det ved å ekskludere deg, og de burde være såpass tøff at de turde å si det til deg.

Hva gjør du den dagen du får barn? Fortsetter å drikke like mye?

Hva sier kjæreste, hvis du har?

Får et inntrykk av at drikkingen ikke plager deg, men at du har begynt å tenke over den nå fordi du merker du ikke blir invitert lenger. Stemmer det?

Jeg har jo antatt at det er grunnen til at jeg ofte blir utelatt. 

Jeg har barn. Og kjæresten sier ikke så mye. Det er jo sjelden jeg er på vift, åpenlyst. 

Nei, det plager meg ikke, har ikke tenkt over det. Som nevnt så har jeg vokst opp i et usunt miljø vedrørende alkohol, og har derfor opplevelsen av at det er "normalt". Har jo begynt å reflektere virkelig den siste tiden da dette selvsagt er sårt for meg, og jeg skjønner jo at jeg bare på se alvoret i det dersom jeg ønsker å bli inkludert i fremtiden :)

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har jo antatt at det er grunnen til at jeg ofte blir utelatt. 

Jeg har barn. Og kjæresten sier ikke så mye. Det er jo sjelden jeg er på vift, åpenlyst. 

Nei, det plager meg ikke, har ikke tenkt over det. Som nevnt så har jeg vokst opp i et usunt miljø vedrørende alkohol, og har derfor opplevelsen av at det er "normalt". Har jo begynt å reflektere virkelig den siste tiden da dette selvsagt er sårt for meg, og jeg skjønner jo at jeg bare på se alvoret i det dersom jeg ønsker å bli inkludert i fremtiden :)

Det plager deg jo åpenbart at de har sluttet å invitere deg, du lager jo en tråd om det her inne. Og du sier du ikke er plagsom, hvorfor inviterer de deg ikke da?

Kan du være du må innse en ting eller to?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tenker at mange har levd med usunne drikkevaner rundt oss, og noen av oss uteblir i  de sammenhenger folk blir overstadig. 

Jeg ville verken invitert deg eller blitt utover middagen på samme sted som noen jeg visste ville bli slik..

Anonymkode: 7c13c...97b

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men det er håp ts, ikke tenk at du ikke skal bli med på noe eller at du ikke kan bli akseptert. En god samtale og noen justeringer kan endre dette 😊

Anonymkode: 0d4ee...b83

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
BobbySocks skrev (29 minutter siden):

Det plager deg jo åpenbart at de har sluttet å invitere deg, du lager jo en tråd om det her inne. Og du sier du ikke er plagsom, hvorfor inviterer de deg ikke da?

Kan du være du må innse en ting eller to?

Ja det har jeg jo skrevet det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men det er håp ts, ikke tenk at du ikke skal bli med på noe eller at du ikke kan bli akseptert. En god samtale og noen justeringer kan endre dette 😊

Anonymkode: 0d4ee...b83

Takk❤️ Ja, har aldri før sett på det som et reelt problem. Ikke en ting jeg spør om heller, for eg har jo selvsagt mye angst etterpå. At det ikke er så vanlig blir jo mer og mer åpenlyst så er vel bare å endre tankesettet og jobbe med det :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk❤️ Ja, har aldri før sett på det som et reelt problem. Ikke en ting jeg spør om heller, for eg har jo selvsagt mye angst etterpå. At det ikke er så vanlig blir jo mer og mer åpenlyst så er vel bare å endre tankesettet og jobbe med det :)

Klarer du å være sosial uten å drikke alkohol, eller er det sånn at hver gang du drikker alkohol så må du drikke deg fra sans og samling?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Klarer du å være sosial uten å drikke alkohol, eller er det sånn at hver gang du drikker alkohol så må du drikke deg fra sans og samling?

Ingen problem med å gå ut edru. Det varierer og kommer an på setting. Jentekveld med juleverksted så er det rolig stemning, og derav rolig drikking. Er mer når det er i lufta at det er fri flyt for drikke og mindre rammer rundt at det sklir ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Ingen problem med å gå ut edru. Det varierer og kommer an på setting. Jentekveld med juleverksted så er det rolig stemning, og derav rolig drikking. Er mer når det er i lufta at det er fri flyt for drikke og mindre rammer rundt at det sklir ut.

Men, hvilke settinger er det fri flyt da? Og hvordan drikker de andre? De blir vel sikkert fulle de også ? 

Anonymkode: b888a...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du er den som ikke ble invitert tilbake etter noen fester i min vennegjeng. For folk som drikker seg fra sans og samling på den måten er ikke interessant å ha med på fest. Lær deg å kontrollere drikkingen din og så snakk med venner og BEVIS du har fått kontroll på det, så inviteres du tilbake. Få mennesker er så kule og morsomme i fylla som de innbiller seg… Særlig når de blir overstadig beruset. 

Anonymkode: e3256...ddf

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg digger den fulle vennen. Så lenge det ikke er slibrig er fyll jævlig artig. Jeg har en mannlig kompis som blir mer og mer nerdete om flagg, fotball, historie og mindre og mindre seksuelt interessert jo fullere han blir. Det er fantastisk moro. 

Anonymkode: d94b9...8ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sjelden gang har jeg vært den som er fullere enn de andre, men jeg har likevell alltid klart å ta vare på meg selv og er ganske sikker på at jeg ikke gjør noe verre enn å være litt fjern og si litt kleine ting. Den vennen som alltid blir full har jeg ikke lengre. Med årene er vennene som gjenstår de som aldri har drever med, eller som har vokst av seg grøftefylla.

Har dog kollegaer som stort sett alltid drikker for mye og oppfører deretter på festligheter. Det finnes ikke sjarmerende. Opplever man å ikke bli invitert på fester fordi man drikker for mye må det da gå ann å ta seg litt i nakkeskinnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg unngår festing og alkohol med de som alltid blir slitsomme og ufordragelige i fylla. Drar gjerne litt tidligere for å slippe å ta følge med dem på veien hjem. Jeg har uheldigvis vært den fulle et par ganger selv, men jeg blir ikke spesielt utagerende.
Priser meg alltid lykkelig når "den fulle" har bestemt seg for å ikke drikke. Godt valg.

Anonymkode: 1a302...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hailly

Det er ganske egoistisk å drikke seg drita på vinkveld eller middag. At du oppfører deg som en tosk er en ting, men at du kan være trigger er en annen. 

Mange er oppvokst med svært dårlige opplevelser med rusa omsorgspersoner. 

Når du ikke forstår hvor ekskluderende du er, må du ekskluderes. 

Det er trist at du tenker at dette handler om deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sluttet å invitere de som alltid gikk tidlig hjem. Da ble det mer avslappet stemning. 

Anonymkode: 7139a...cf6

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hailly skrev (3 timer siden):

Det er ganske egoistisk å drikke seg drita på vinkveld eller middag. At du oppfører deg som en tosk er en ting, men at du kan være trigger er en annen. 

Mange er oppvokst med svært dårlige opplevelser med rusa omsorgspersoner. 

Når du ikke forstår hvor ekskluderende du er, må du ekskluderes. 

Det er trist at du tenker at dette handler om deg. 

Jeg syns det er egoistisk å spise å gå hjem.

Anonymkode: 7139a...cf6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...