Gå til innhold

Air condition med lavt volum (nattmodus)?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei Jeg ser etter en air condition, som man kan ha på om natta. Det er en fordel at airconditionen produserer så lite støy, som mulig. Soverommet som jeg skal bruke air conditionen på er på omtrentlig 8 kvadratmeter. Ha en trivelig kveld folkens og gratulerer med dagen. 🙂

Anonymkode: baea3...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får ofte ikke sove når jeg er på hotell eller institusjoner pga air condition/ balansert ventilasjon.

Blir så stresset av at det hele tiden durer 

Anonymkode: 6530c...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å sove med vår Mitsubishi Gussuri på soverommet, hverken noe den varmer eller kjøler. (Jeg sover rett under den)

Anonymkode: 6dd30...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å kjøle ned 8 kvm ville kjøpt en mini split AC, den fungerer på samme måte som en tradisjonell varmepumpe med innerdel og ytterdel.

Fordelen med en slike er at den sirkulerer og kjøler ned luften inne og den tilfører ikke varm luft utenfra, vanlige portable AC er veldig lite effektive siden de sender noe av den varme luften i rommet ut. Det betyr at det vil oppstå undertrykk i rommet og det vil komme varm luft inn fra alle kriker og kroker.

https://www.proshop.no/Varme-Kjoeleapparat/Qlima-MS-AC-5002-Mini-Split-Aircondition-Wi-Fi/3173322

Anonymkode: dc073...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke noe problem å sove med vår Mitsubishi Gussuri på soverommet, hverken noe den varmer eller kjøler. (Jeg sover rett under den)

Anonymkode: 6dd30...7e7

Takk for innspillene folkens. 🙂 Mitsubishi Gussur ser ut til å være en varmepumpe og ikke en air condition. 

Anonymkode: baea3...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for innspillene folkens. 🙂 Mitsubishi Gussur ser ut til å være en varmepumpe og ikke en air condition. 

Anonymkode: baea3...d6b

Det stemmer, det er en varmepumpe. Og de fleste varmepumpene i Norge fungerer også som air-condition.  

Anonymkode: 6dd30...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, AnonymBruker said:

For å kjøle ned 8 kvm ville kjøpt en mini split AC, den fungerer på samme måte som en tradisjonell varmepumpe med innerdel og ytterdel.

Fordelen med en slike er at den sirkulerer og kjøler ned luften inne og den tilfører ikke varm luft utenfra, vanlige portable AC er veldig lite effektive siden de sender noe av den varme luften i rommet ut. Det betyr at det vil oppstå undertrykk i rommet og det vil komme varm luft inn fra alle kriker og kroker.

https://www.proshop.no/Varme-Kjoeleapparat/Qlima-MS-AC-5002-Mini-Split-Aircondition-Wi-Fi/3173322

Anonymkode: dc073...e5a

Takk for tipset og for forklaringen. 🙂 Jeg får inntrykk av at mini split air conditionen, som du referer til her produserer mer støy enn 34 desibel. Jeg ser etter en mini split ac, eller air condition, som produserer mindre 34 desibel. Så langt har jeg kun funnet dette produktet: Qlima PES7325, Aircondition Link: https://www.skousen.no/hus-hage/klima-vifte/aircondition/product/qlima-pes7325/                                                 Dette produktet produserer 33 desibel på det laveste nivået. 

Anonymkode: baea3...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...