Gå til innhold

Dere med foreldre som er alkoholikere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor gammel var du da skjønte dette ? Og hva pekte seg ut? 
 

Jeg var 13 år gammel da jeg hørte mamma falle flere ganger på kveldene. Også klemte hun rart og lenge på kveldene 

Anonymkode: 97af1...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke. Har ikke opplevd omsorgssvikt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg la merke til det før men har glemt det, men det jeg husker nå er at faren min var veldig sint og knuste ting og drakk samtidig. Jeg var vel rundt 13 år. 

Anonymkode: 4fa13...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte det da jeg var 10-11 år. Brukte MYE energi på å dekke over, hjelpe til og tilpasse meg. Alle andre syntes at mamma var så snill, grei, kul og morsom. De mørke hemmelighetene visste ingen. 

Anonymkode: 0bf5f...958

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det var noe galt med dama forsto jeg lenge før skolealder. Hadde "vett' til å holde kjeft fra jeg var 4-5. Var ikke bare alkohol som var problemet hennes det var mye mer.

Anonymkode: 66604...fa5

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forumkonto skrev (18 timer siden):

10 år. 

Hva så du da?

Anonymkode: 97af1...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Skjønte det da jeg var 10-11 år. Brukte MYE energi på å dekke over, hjelpe til og tilpasse meg. Alle andre syntes at mamma var så snill, grei, kul og morsom. De mørke hemmelighetene visste ingen. 

Anonymkode: 0bf5f...958

Same😭 Alle venninnene mine syns hun er såååå kul. 

Anonymkode: 97af1...a28

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Skjønte det da jeg var 10-11 år. Brukte MYE energi på å dekke over, hjelpe til og tilpasse meg. Alle andre syntes at mamma var så snill, grei, kul og morsom. De mørke hemmelighetene visste ingen. 

Anonymkode: 0bf5f...958

To be continued… 

Anonymkode: 604cc...2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble informert om det i voksen alder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (1 time siden):

Jeg ble informert om det i voksen alder.

Av den forelderen ?

Anonymkode: 97af1...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I wish mine drakk istedenfor være totalt fraværende og dømmende emosjonellt. Fy fy hele barndommen. Og SKAM deg. SKAM deg ,se hvor flink naboen er å sykle" Skulle ønske de heller drakk seg til døde. Null kontakt.

Anonymkode: 528fd...75d

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra barnehagealder. Var noen ganger de ble sanseløst fulle, og jeg måtte legge meg selv på kvelden. De sovna gjerne da bare i sofaen. Da jeg ble litt eldre, så datt moren min en del, og jeg måtte hjelpe henne i seng. 

Anonymkode: 5e13f...a22

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var 4-5 år når redselen kom når de brune og blanke flaskene kom på bordet. Da var den redselen godt innarbeidet og jeg viste hva resten av kvelden innebar. 

Anonymkode: f8076...f0b

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det var da jeg var rundt 7-8 år. Skjønte nok ikke at han var alkoholiker, men jeg skjønte at han var "psyk"/svak og jeg syntes synd på han. Jeg var veldig utrygg på han, men veldig overbeskyttende også, så skjulte hvor ille det var. Sa ingenting til min mor om hvor redd jeg var når jeg var hos han eller om alkoholinntaket, fyllekjøringene og dramaet han havnet i. Jeg var også bekymret for han når jeg ikke var hos han. Han var alene, og jeg følte at han trengte meg. Var redd for at han skulle skade seg, eller sovne med røyken i hånden som han ofte gjorde. Han sa ofte til meg at om det ikke var for meg, så ville han ikke levd...

Anonymkode: bee3d...bb2

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagealder, alltid øl til hver anledning

Anonymkode: cc00c...ff8

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Fra barnehagealder. Var noen ganger de ble sanseløst fulle, og jeg måtte legge meg selv på kvelden. De sovna gjerne da bare i sofaen. Da jeg ble litt eldre, så datt moren min en del, og jeg måtte hjelpe henne i seng. 

Anonymkode: 5e13f...a22

Mormor døde av et fall. Hun var alkoholiker. Alltid synlig full i alle settinger og skjulte ikke at hun drakk 

Anonymkode: 97af1...a28

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rusbrukere her - inkl alkohol:

Skjønte det i barnehagealder. Lærte tidlig hva hull i papp, svidde skjeer og aluminiumsfolie ble brukt til. 

Ikke så mye ølflasker i hus igrunnen. 
 

Var med til ene forelder for å kjøpe narkotika (hasj tror jeg siden det var min far), kom hjem fra barneskolen til ambulanse utenfor og at noen hadde tatt overdose på badet. 

Ene forelder (aleneomsorg for oss da) havnet i fyllearresten i noen dager, men sa jo ikke til politiet at ungene var alene hjemme tror jeg. For vi ble gående uten mat, og min lillebror var tom for bleier. Så da gikk han med full bleie lenge. 
 

Mulig hun sa ifra, men 🤷‍♀️ Fant piller/sprøyter i skap innimellom. En periode var det alkohol på en pub, forelderen satt der og «ring puben om det skjer noe farlig». 
 

Ikke sånn året rundt, men jevnlig i rykk og napp. Høytider var rusfrie såvidt jeg husker. 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke helt. Mem begynte å grue meg til pappa kom hjem fra pendler jobben når jeg var ca 8år. Da begynte jeg å huske at det ikke var så hyggelig å ha han hjemme. Alkis begynte jeg vel å lalle han tidlig i tenårene 

Anonymkode: 2c7fe...30a

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (4 minutter siden):

Rusbrukere her - inkl alkohol:

Skjønte det i barnehagealder. Lærte tidlig hva hull i papp, svidde skjeer og aluminiumsfolie ble brukt til. 

Ikke så mye ølflasker i hus igrunnen. 
 

Var med til ene forelder for å kjøpe narkotika (hasj tror jeg siden det var min far), kom hjem fra barneskolen til ambulanse utenfor og at noen hadde tatt overdose på badet. 

Ene forelder (aleneomsorg for oss da) havnet i fyllearresten i noen dager, men sa jo ikke til politiet at ungene var alene hjemme tror jeg. For vi ble gående uten mat, og min lillebror var tom for bleier. Så da gikk han med full bleie lenge. 
 

Mulig hun sa ifra, men 🤷‍♀️ Fant piller/sprøyter i skap innimellom. En periode var det alkohol på en pub, forelderen satt der og «ring puben om det skjer noe farlig». 
 

Ikke sånn året rundt, men jevnlig i rykk og napp. Høytider var rusfrie såvidt jeg husker. 

Herregud for en trist historie. Hvordan kunne dette foregå i Norge ?? Og hvordan har du det i dag?❤️

Anonymkode: 97af1...a28

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...