AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #41 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du beskriver veldig bra hvordan det er å ha barn 👍 Anonymkode: b727b...074 Wow, du må ha kjipe unger. Eller/og være veldig kjip selv. Jeg er helt uenig at det å ha barn passer til beskrivelsen "En mareritt fylt med avvisning og smerte", og jeg tror få foreldre ville beskrevet det slik. Anonymkode: 2d893...7b5 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #42 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kvinner bringer med seg lidelse utover det å være kontrollerende og begrensende. De kan drepe sjelen din. Det er ikke forbudt, men en slik kontrakt er ikke juridisk bindene i norge så man kan inngå i en avtale men man vil ikke ha noen rettigheter. Dette er et likestillingsproblem, da sæddonasjon er lovlig. Enten må det avskaffes eller så må surrogati gjenkjennes, om vi skal kunne kalle oss likestilte. Anonymkode: fc547...76c Eggdonasjon er lovlig i Norge, så det er absolutt likestilt. Men det å donere egg er en veldig mye mer krevende prosess for en kvinne enn det å sperme i en kropp. Det å bære frem et barn er bare noe helt annet som ikke kan sammenlignes med sæd eller eggdonasjon i det hele tatt. Det er en STOR belastning å gå gravid, og det er ikke uten risiko. Anonymkode: 8a442...f9c 1 1
Gjest ZarahSweet Skrevet 17. mai 2024 #43 Skrevet 17. mai 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Kvinner bringer med seg lidelse utover det å være kontrollerende og begrensende. De kan drepe sjelen din. Det er ikke forbudt, men en slik kontrakt er ikke juridisk bindene i norge så man kan inngå i en avtale men man vil ikke ha noen rettigheter. Dette er et likestillingsproblem, da sæddonasjon er lovlig. Enten må det avskaffes eller så må surrogati gjenkjennes, om vi skal kunne kalle oss likestilte. Anonymkode: fc547...76c Synes synet på kvinner er skremmende. Hva om TS får en datter🫣
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #44 Skrevet 17. mai 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ønsker å ha et barn fra mitt eget blod men ønsker ikke å ha dame i mitt liv som fast. Mitt spørsmål er finnes noe damer som kan gi meg et barn fra mitt eget sperm. Selfølgelig også hun kan se barna sitt når som helst men barn skal være mitt. finnes det noe sånt i Norge eller hvor i utlandet kan man gjør det? bare for å si det rett ut jeg elsker damer men bare orker ikke ha ei dame som fast i mitt liv, bare synes det er for kontrollerende. Anonymkode: 33d94...2a2 Prøv deg med ein kontaktannonse, der du skisserer at du ser etter mor til ditt barn, ikkje samboer/kjæreste, og at du ønsker hovedomsorgen for barnet, lykke til😊🤞👍 (men som andre skriv, så er det jo sikkert vanskelig å lage ein juridisk bindande avtale på slikt i Norge, men om du blir godt kjent med dama først, så kanskje det kan gå) Anonymkode: 8ed94...c45 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #45 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Prøv deg med ein kontaktannonse, der du skisserer at du ser etter mor til ditt barn, ikkje samboer/kjæreste, og at du ønsker hovedomsorgen for barnet, lykke til😊🤞👍 (men som andre skriv, så er det jo sikkert vanskelig å lage ein juridisk bindande avtale på slikt i Norge, men om du blir godt kjent med dama først, så kanskje det kan gå) Anonymkode: 8ed94...c45 TS må nok beregne seg på å betale store summer for utleie av kropp og det som følger med av å gå gravid, det er en risiko med liv og helse som innsats. Anonymkode: 145c0...fbd
Trolltunge Skrevet 17. mai 2024 #46 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Wow, du må ha kjipe unger. Eller/og være veldig kjip selv. Jeg er helt uenig at det å ha barn passer til beskrivelsen "En mareritt fylt med avvisning og smerte", og jeg tror få foreldre ville beskrevet det slik. Anonymkode: 2d893...7b5 Det er slik innimellom. Så er det også enorm glede og lykke. Det er en god blanding av verste fortvilelse og største lykke. Et fritt og bekymringsløst liv er det ikke. 😉 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #47 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Prøv deg med ein kontaktannonse, der du skisserer at du ser etter mor til ditt barn, ikkje samboer/kjæreste, og at du ønsker hovedomsorgen for barnet, lykke til😊🤞👍 (men som andre skriv, så er det jo sikkert vanskelig å lage ein juridisk bindande avtale på slikt i Norge, men om du blir godt kjent med dama først, så kanskje det kan gå) Anonymkode: 8ed94...c45 Det er nok ikke mulig å få til en slik juridisk bindende avtale pga barneloven. Man kan skrive avtale så mye man vil, men om den andre foreldren ombestemmer seg, så vil retten ikke se på den avtalen i det hele tatt. Selv samværsforeldre som har sagt fra seg samværsretten i retten, kan endre mening og fremdeles få samvær. Anonymkode: de933...a82 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #48 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Wow, du må ha kjipe unger. Eller/og være veldig kjip selv. Jeg er helt uenig at det å ha barn passer til beskrivelsen "En mareritt fylt med avvisning og smerte", og jeg tror få foreldre ville beskrevet det slik. Anonymkode: 2d893...7b5 Jeg tenker de aller fleste foreldre har kjent på på avvisning og smerte, når det gjelder barna sine. Å ha barn er da virkelig ikke bare en amerikansk romantisk komedie. Naivt å tro det. Anonymkode: b727b...074 5
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #49 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei det tror jeg ikke. Jeg er ikke TS men jeg tenker mye på det samme. Livet uten barn er uten verdi. Bare driver igjennom det uten mål eller mening, uten noe(n) å leve for. Men samhandel med kvinner har jo blitt uoverkommelig. Det er en mareritt fylt med avvisning og smerte som krever alt for mye energi. Hadde vært så mye bedre å bare hoppe over kvinne-delen og gått rett til forelder-delen. Anonymkode: fc547...76c Barn smerter en masse opp gjennom årene. Det kan være noe barnet gjør, noe som blir gjort mot barnet eller samfunnet rundt barnet og hva en selv gjør mot/for barnet. Og avvisninger, det kan man oppleve i perioder flere ganger om dagen og ukentlig. Det kommer så mye an på ungen. Men bekymringer er det ikke noe begrensninger på. Det er en emosjonell berg- og dalbane å være en foreldre. Anonymkode: de933...a82 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #50 Skrevet 17. mai 2024 Jeg er en enslig kvinne som kunne tenke meg å få barn men orker ikke tanken på å måtte ha barna hver eneste dag. Jeg hadde passet veldig bra som helgemamma. Orker ikke å ha barn med alt det daglige stresset med skole og trening osv. Men samvær i helger med skogstur, fisketur, hyttetur osv hadde vært kjempefint. Jeg har minst tre enslige venninner som vurderte å reise til København men som droppet det fordi de ønsket at barnet skulle ha en far et sted. Kunne ønske noen fant opp en trygg kontaktside for folk som søker noen å få barn sammen med. Tror det er et stort marked for det. Anonymkode: 4b509...edc 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #51 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Wow, du må ha kjipe unger. Eller/og være veldig kjip selv. Jeg er helt uenig at det å ha barn passer til beskrivelsen "En mareritt fylt med avvisning og smerte", og jeg tror få foreldre ville beskrevet det slik. Anonymkode: 2d893...7b5 De vil nok ikke beskrive det som en lett sommerbris uten motgang heller. Det krever mye med barn, også det å sørge for at barnet får et trygt forhold til avvsining senere, og en alene forelder som ikke takler et kjønn, hvordan skal det gå? Jeg er ikke en mamma, men har øyne, minner og fonuft nok til å se at det vil bli mange diskusjoner, sykdom, klaging, masing, søvnløse netter, sinne utbrudd, tristhet, sårbare situasjoner angående venner og annet, pubertet og alt som følger med der, skolearbeid og alt som følger med der, økonomiske utgifter noen kanskje ikke er forberedt på, alt av livets opp og nedturer. Barn er krevende, tenk nøye gjennom om man har det som trengs, det er teit å få barn for å passe inn. Du er iferd med å bli noens trygghet i verden, ikke gjør deg for deg, gjør det for dem. Klarer du ikke ta vare på degselv, hvordan skal du ta vare på noen andre? Syns ikke noe om at noe som har så skjør mentalitet at de ikke takler halvparten av menneskeheten skal få barn, hva for noe grunnlag er det for å forberede noen på livet? Menneskehjernen er påvirkelig. Anonymkode: debc7...f61 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #52 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er en enslig kvinne som kunne tenke meg å få barn men orker ikke tanken på å måtte ha barna hver eneste dag. Jeg hadde passet veldig bra som helgemamma. Orker ikke å ha barn med alt det daglige stresset med skole og trening osv. Men samvær i helger med skogstur, fisketur, hyttetur osv hadde vært kjempefint. Jeg har minst tre enslige venninner som vurderte å reise til København men som droppet det fordi de ønsket at barnet skulle ha en far et sted. Kunne ønske noen fant opp en trygg kontaktside for folk som søker noen å få barn sammen med. Tror det er et stort marked for det. Anonymkode: 4b509...edc Da bør du droppe å få barn og bli dagmamma eller lignende i stedet. Barn er ikke en spøk for at du skal ha koslige stunder på ditt ønske, de trenger deg. Herregud folkens, er dere noen dumme fehuer eller hva? Barn er små mennekser og alt det innebærer, slutt å ta så lett på det. Anonymkode: debc7...f61 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #53 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er en enslig kvinne som kunne tenke meg å få barn men orker ikke tanken på å måtte ha barna hver eneste dag. Jeg hadde passet veldig bra som helgemamma. Orker ikke å ha barn med alt det daglige stresset med skole og trening osv. Men samvær i helger med skogstur, fisketur, hyttetur osv hadde vært kjempefint. Jeg har minst tre enslige venninner som vurderte å reise til København men som droppet det fordi de ønsket at barnet skulle ha en far et sted. Kunne ønske noen fant opp en trygg kontaktside for folk som søker noen å få barn sammen med. Tror det er et stort marked for det. Anonymkode: 4b509...edc Ah, du en av de som kun er intressert i å skumme fløten. Ikke ta en del av oppdrageransvaret. FYI: Det er slike menn vi kvinner skiller oss fra. Anonymkode: de933...a82 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #54 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er en enslig kvinne som kunne tenke meg å få barn men orker ikke tanken på å måtte ha barna hver eneste dag. Jeg hadde passet veldig bra som helgemamma. Orker ikke å ha barn med alt det daglige stresset med skole og trening osv. Men samvær i helger med skogstur, fisketur, hyttetur osv hadde vært kjempefint. Jeg har minst tre enslige venninner som vurderte å reise til København men som droppet det fordi de ønsket at barnet skulle ha en far et sted. Kunne ønske noen fant opp en trygg kontaktside for folk som søker noen å få barn sammen med. Tror det er et stort marked for det. Anonymkode: 4b509...edc Det er dessverre sånn at barn innimellom må ha to hjem, men jeg synes ikke det høres ut som noen god idé å planlegge for det. Anonymkode: c28a3...12f 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #55 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da bør du droppe å få barn og bli dagmamma eller lignende i stedet. Barn er ikke en spøk for at du skal ha koslige stunder på ditt ønske, de trenger deg. Herregud folkens, er dere noen dumme fehuer eller hva? Barn er små mennekser og alt det innebærer, slutt å ta så lett på det. Anonymkode: debc7...f61 Nei takk, jeg hadde ikke blitt en god dagmamma. Jeg skriver jo selv at jeg ikke hadde blitt en god mor i det daglige, da hadde jeg virkelig ikke blitt noen god dagmamma. Tanken på å måtte stresse med alt morgenstress og ettermiddagsstress, husarbeid, det tredje skiftet pluss min egen jobb er bare til å spy av. Helt uaktuelt for meg. Om jeg skulle fått barn hadde jeg måttet få det med en mann som hadde stilt opp for barnet like mye som mange mødre stiller opp, og så kunne jeg stilt opp like mye (lite) som veldig mange fedre. Det er litt urettferdig hvor enkelt det er for menn, og hvor mye som kreves av kvinner. Her burde mennene kjempe for bedre likestilling. Anonymkode: 4b509...edc 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #56 Skrevet 17. mai 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg er en enslig kvinne som kunne tenke meg å få barn men orker ikke tanken på å måtte ha barna hver eneste dag. Jeg hadde passet veldig bra som helgemamma. Orker ikke å ha barn med alt det daglige stresset med skole og trening osv. Men samvær i helger med skogstur, fisketur, hyttetur osv hadde vært kjempefint. Jeg har minst tre enslige venninner som vurderte å reise til København men som droppet det fordi de ønsket at barnet skulle ha en far et sted. Kunne ønske noen fant opp en trygg kontaktside for folk som søker noen å få barn sammen med. Tror det er et stort marked for det. Anonymkode: 4b509...edc Interessert ! Anonymkode: 33d94...2a2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå