AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #1 Skrevet 17. mai 2024 Jeg ønsker å ha et barn fra mitt eget blod men ønsker ikke å ha dame i mitt liv som fast. Mitt spørsmål er finnes noe damer som kan gi meg et barn fra mitt eget sperm. Selfølgelig også hun kan se barna sitt når som helst men barn skal være mitt. finnes det noe sånt i Norge eller hvor i utlandet kan man gjør det? bare for å si det rett ut jeg elsker damer men bare orker ikke ha ei dame som fast i mitt liv, bare synes det er for kontrollerende. Anonymkode: 33d94...2a2 1 1 2
cafflatte Skrevet 17. mai 2024 #2 Skrevet 17. mai 2024 Surrogatmor. Da må du til utlandet, er forbudt i Norge. 11 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #3 Skrevet 17. mai 2024 Jeg så et program på nrk hvor en singel mann prøvde seg på surrogati i Mexico og ble så inderlig lurt. Anonymkode: fd7d0...350 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #4 Skrevet 17. mai 2024 Måtte det aldri lykkes. Anonymkode: ad113...49e 4 5
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #5 Skrevet 17. mai 2024 Dette hørtes veldig usunt ut. Men, surrogati er jo lovlig i blant annet USA, så om du vil ha barn er det en mulighet. Men det koster masse penger. Anonymkode: ca81a...cba 2 1
Trolltunge Skrevet 17. mai 2024 #6 Skrevet 17. mai 2024 Det skal egentlig godt gjøres å finne en kvinne som er like kontrollerende/begrensende som det å være aleneforelder. 9 8
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #7 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selfølgelig også hun kan se barna sitt når som helst men barn skal være mitt. Man eier ikke barna, de er kun til låns. Om du vil ha et barn med din dna, er surrugati eneste valget. Men det er ikke lovlig her. Om du synes en kvinne er kontrollerende, da bør du kanskje ikke ha et barn. Anonymkode: de933...a82 9 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #8 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): men bare orker ikke ha ei dame som fast i mitt liv, bare synes det er for kontrollerende. Lykke til med et barn da..... Anonymkode: 6c5fa...dd0 6 10
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #9 Skrevet 17. mai 2024 Du høres ut som min drømmemann.., jeg ønsker barn, men tanken på å måtte dele hjem med en partner og binde meg er fortsatt lite fristende.. - kvinne 36 Anonymkode: 4a7c2...c7d 1 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #10 Skrevet 17. mai 2024 Trolltunge skrev (5 minutter siden): Det skal egentlig godt gjøres å finne en kvinne som er like kontrollerende/begrensende som det å være aleneforelder. Kvinner bringer med seg lidelse utover det å være kontrollerende og begrensende. De kan drepe sjelen din. cafflatte skrev (1 time siden): Surrogatmor. Da må du til utlandet, er forbudt i Norge. Det er ikke forbudt, men en slik kontrakt er ikke juridisk bindene i norge så man kan inngå i en avtale men man vil ikke ha noen rettigheter. Dette er et likestillingsproblem, da sæddonasjon er lovlig. Enten må det avskaffes eller så må surrogati gjenkjennes, om vi skal kunne kalle oss likestilte. Anonymkode: fc547...76c 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #11 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kvinner bringer med seg lidelse utover det å være kontrollerende og begrensende. De kan drepe sjelen din. Det er ikke forbudt, men en slik kontrakt er ikke juridisk bindene i norge så man kan inngå i en avtale men man vil ikke ha noen rettigheter. Dette er et likestillingsproblem, da sæddonasjon er lovlig. Enten må det avskaffes eller så må surrogati gjenkjennes, om vi skal kunne kalle oss likestilte. Anonymkode: fc547...76c Lykke til med å finne en kvinne som da vil gjøre deg en tjeneste og lykke til datteren din, dersom det blir en jente Anonymkode: 6c5fa...dd0 5 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #12 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kvinner bringer med seg lidelse utover det å være kontrollerende og begrensende. De kan drepe sjelen din. Det er ikke forbudt, men en slik kontrakt er ikke juridisk bindene i norge så man kan inngå i en avtale men man vil ikke ha noen rettigheter. Dette er et likestillingsproblem, da sæddonasjon er lovlig. Enten må det avskaffes eller så må surrogati gjenkjennes, om vi skal kunne kalle oss likestilte. Anonymkode: fc547...76c Ts kan ende opp med en datter. Fra naturens side er det LANGT ifra likestillt når det kommer til det å bære frem et barn. Dagen dere kan gå gravide, amme og føde kan vi snakke, men akkurat nå når alt dere gjør er å sprute sæd i proposjon med vår side av saken, nei. Anonymkode: debc7...f61 8 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #13 Skrevet 17. mai 2024 Oi da håper jeg ikke du får et jente barn med den holdningen der 😲 Anonymkode: 38344...eb4 2 1
Raven.Writingdesk Skrevet 17. mai 2024 #14 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ønsker å ha et barn fra mitt eget blod men ønsker ikke å ha dame i mitt liv som fast. Mitt spørsmål er finnes noe damer som kan gi meg et barn fra mitt eget sperm. Selfølgelig også hun kan se barna sitt når som helst men barn skal være mitt. finnes det noe sånt i Norge eller hvor i utlandet kan man gjør det? bare for å si det rett ut jeg elsker damer men bare orker ikke ha ei dame som fast i mitt liv, bare synes det er for kontrollerende. Anonymkode: 33d94...2a2 Ja men da er du helt sikkert moden for å ha en unge som «sitter fast» i livet ditt, fordi de er jo overhodet ikke kontrollerende 🤪😂 2 3
Trolltunge Skrevet 17. mai 2024 #15 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kvinner bringer med seg lidelse utover det å være kontrollerende og begrensende. De kan drepe sjelen din. Det er ikke forbudt, men en slik kontrakt er ikke juridisk bindene i norge så man kan inngå i en avtale men man vil ikke ha noen rettigheter. Dette er et likestillingsproblem, da sæddonasjon er lovlig. Enten må det avskaffes eller så må surrogati gjenkjennes, om vi skal kunne kalle oss likestilte. Anonymkode: fc547...76c Ja det gjelder å finne en bra partner, for begge kjønn, for en dårlig partner kan virkelig ødelegge livet. Nekter ikke for det. Vil si det er enorm forskjell på å donere en skvett sæd og 9 mnd svangerskap og fødsel, med store potensielle helseutfordringer. Du får ta det opp med evolusjonen/Gud at slikt er urimelig. 6 2
Million Skrevet 17. mai 2024 #16 Skrevet 17. mai 2024 (endret) Det hender jo at lesbiske par ønsker barn, og da må de jo ha en "sæddonor" til far til barnet. Sæden kan paret få av deg i en kopp og sprøyte inn selv med en engangssprøyte. Men om den metoden skal lykkes, kan du ikke forvente at barnet skal bli ditt alene. Du må regne med å dele 50/50 med det lesbiske paret. Hvordan du finner et slikt par og kommer i kontakt med dem, vet jeg ikke. Men jeg så dette opplegget på tv en gang for mange år siden, jeg husker det godt fordi jeg gikk i klassen i 9 år med hun ene i det lesbiske paret. Endret 17. mai 2024 av Million rettet et ord 2
Nowayback Skrevet 17. mai 2024 #17 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Måtte det aldri lykkes. Anonymkode: ad113...49e Nei, for menns ønsker og behov skal alltid knebles. 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #18 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Kvinner bringer med seg lidelse utover det å være kontrollerende og begrensende. De kan drepe sjelen din. Det er ikke forbudt, men en slik kontrakt er ikke juridisk bindene i norge så man kan inngå i en avtale men man vil ikke ha noen rettigheter. Dette er et likestillingsproblem, da sæddonasjon er lovlig. Enten må det avskaffes eller så må surrogati gjenkjennes, om vi skal kunne kalle oss likestilte. Anonymkode: fc547...76c Det blir aldri likestilling på det feltet før vitenskapen finner ut hvordan menn kan gå gravide. Anonymkode: 3a429...f80 5 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #19 Skrevet 17. mai 2024 Jeg tror det er veldig mange kvinner som ville vært interessert i deg og løsningen du skisserer! Kun i min venninnekrets er det tre kvinner på henholdsvis 25, 30 og 34 år, som alle vil ha barn, men ikke ønsker en mann i sine liv. Det burde virkelig finnes en måte å knytte mennesker som dere sammen på😅 Anonymkode: 4e231...4b6 1 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #20 Skrevet 17. mai 2024 Trolltunge skrev (13 minutter siden): Ja det gjelder å finne en bra partner, for begge kjønn, for en dårlig partner kan virkelig ødelegge livet. Nekter ikke for det. Vil si det er enorm forskjell på å donere en skvett sæd og 9 mnd svangerskap og fødsel, med store potensielle helseutfordringer. Du får ta det opp med evolusjonen/Gud at slikt er urimelig. Forskjellen i kompensasjon er da tilsvarende enorm. Man skal ut med 500.000 - 700.000kr i amerika, en eggdonor får om lag 100.000kr. i norge hadde nok prisen vært vesentlig høyere. En mann får 500-700kr per sæddonasjon, om han får betalt overhode. Anonymkode: fc547...76c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå