Gå til innhold

Deprimert av lite sex?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det reelt? At man på grunn av for lite sex over tid blir sårbar for å bli nedstemt og deprimert? (Altså ikke totalt fravær av sex, men mindre enn man hadde ønsket seg).

Teorien er at man får for lite følbra-stoffer i kroppen som dopamin og alt det der.

Kan man da bli friskere av å ha mer sex?

Anonymkode: ca72d...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man er voksen er en del av det å være voksen å regulere seg selv. Ikke bli ugrei, sur og ufin om ting ikke bestandig er nøyaktig som man helst skulle ønske. 

Jeg er så absolutt for å forvalte sitt sexliv så det er aktivt og godt, men det er uforenlig med å bli sur for å ikke få sex når man vil. Slikt ødelegger sexliv, vedlikeholder det ikke. 

Man KAN bli sur for absolutt alt mulig. At bilen ikke er parkert "riktig ", at middagen ikke var perfekt, at været er dårlig og at man ikke fikk sex da man ønsket det. Ja absolutt alt mulig kan man bli sur og gretten for, men da får man også relasjon deretter. 

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (5 minutter siden):

Når man er voksen er en del av det å være voksen å regulere seg selv. Ikke bli ugrei, sur og ufin om ting ikke bestandig er nøyaktig som man helst skulle ønske. 

Jeg er så absolutt for å forvalte sitt sexliv så det er aktivt og godt, men det er uforenlig med å bli sur for å ikke få sex når man vil. Slikt ødelegger sexliv, vedlikeholder det ikke. 

Man KAN bli sur for absolutt alt mulig. At bilen ikke er parkert "riktig ", at middagen ikke var perfekt, at været er dårlig og at man ikke fikk sex da man ønsket det. Ja absolutt alt mulig kan man bli sur og gretten for, men da får man også relasjon deretter. 

Dette er nok noen hakk forbi sur og gretten i hverdagen. Jeg tror nok han er reelt deprimert og føler seg stuck i livet sitt. Jeg bare har litt vanskelig for å forstå at økt sexfrekvens utgjør så mye av løsningen som han mener.

Anonymkode: ca72d...587

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har diagnosen tilbakevendende depresjon. Hatt i mange år. Aldri manglet sex eller tilbud om det

Anonymkode: b589b...23b

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er nok noen hakk forbi sur og gretten i hverdagen. Jeg tror nok han er reelt deprimert og føler seg stuck i livet sitt. Jeg bare har litt vanskelig for å forstå at økt sexfrekvens utgjør så mye av løsningen som han mener.

Anonymkode: ca72d...587

Klart han kan ha det dårlig uten sex. Jeg velger sex før mat alle dager i uka.. men deprimert?. Tviler på at det kommer av sexmangel, men kanskje han er i forhold med feil kvinne rett og slett

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (1 time siden):

Klart han kan ha det dårlig uten sex. Jeg velger sex før mat alle dager i uka.. men deprimert?. Tviler på at det kommer av sexmangel, men kanskje han er i forhold med feil kvinne rett og slett

Ja, han har nok valgt feil dzme. Og så valgt å få et par barn i tillegg.

Anonymkode: ca72d...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er det reelt? At man på grunn av for lite sex over tid blir sårbar for å bli nedstemt og deprimert? (Altså ikke totalt fravær av sex, men mindre enn man hadde ønsket seg).

 

Kan man da bli friskere av å ha mer sex?

Anonymkode: ca72d...587

Dette er i tilfelle svært uvanlig. Ville vært passe problematisk og kanskje krevd begandling i så fall😅. Et sånt forhold til sex er usunt og unormalt.

Anonymkode: 38f1e...de6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke deprimert, men kan bli lei meg . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart man kan bli nedstemt og kanskje litt deprimert av å ikke være helt lykkelig i et parforhold. For noen er sex et større behov enn for andre, og kan bety mye for hvordan forholdet oppleves og for egen livsglede. Noen knytter mye følelser til sex. Noen mennesker er mer seksuelle av seg enn andre. Derfor er det ikke noe fasitsvar på hvor ofte den enkelte ønsker sex for å trives og ikke bli for mye frustrert. 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Dette er i tilfelle svært uvanlig. Ville vært passe problematisk og kanskje krevd begandling i så fall😅. Et sånt forhold til sex er usunt og unormalt.

Anonymkode: 38f1e...de6

 Mens noen syns det er uhørt og sykelig at sex skal bety noe fra eller til for følelsesliv, psyke og livsglede.

 De vil snart fortelle oss at det naturlige er at sex er som pinnekjøtt og berg- og dalbane, og at en gang i året derfor er finfint.

Anonymkode: 2735b...1b9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er fakta. Via sex så produserer kroppen endorfin, som er hjernen oppfatter som slags lykkerus. Kroppen produserer jo dette ellers også selvfølgelig, men produserer ekstra ved sexuell aktivitet. Derfor vil det ved et fravær av sex ikke bli produsert noe ekstra endorfin, så uten sex over lengre tid vil gå utover lykkefølelse, og man kan føle seg nedstemt og deprimert.

Selv har jeg ikke hatt sex på mange år, så kan bekrefte at et liv uten sex påvirker livskvaliteten i stor grad, bla annet depresjon.

Men jeg kan jo bare snakke på vegne av meg selv, og ikke hvordan andre ville reagert i samme situasjon.

Anonymkode: 36e26...205

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er det reelt? At man på grunn av for lite sex over tid blir sårbar for å bli nedstemt og deprimert? (Altså ikke totalt fravær av sex, men mindre enn man hadde ønsket seg).

Teorien er at man får for lite følbra-stoffer i kroppen som dopamin og alt det der.

Kan man da bli friskere av å ha mer sex?

Anonymkode: ca72d...587

Ja, selvfølgelig.

Hvis man er i et forhold vil sex være som et termometer på forholdet. Jo dårligere forhold, jo større sjans for diverse sykdommer.

Anonymkode: 33548...2b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Klart man kan bli nedstemt og kanskje litt deprimert av å ikke være helt lykkelig i et parforhold. For noen er sex et større behov enn for andre, og kan bety mye for hvordan forholdet oppleves og for egen livsglede. Noen knytter mye følelser til sex. Noen mennesker er mer seksuelle av seg enn andre. Derfor er det ikke noe fasitsvar på hvor ofte den enkelte ønsker sex for å trives og ikke bli for mye frustrert. 

 Mens noen syns det er uhørt og sykelig at sex skal bety noe fra eller til for følelsesliv, psyke og livsglede.

 De vil snart fortelle oss at det naturlige er at sex er som pinnekjøtt og berg- og dalbane, og at en gang i året derfor er finfint.

Anonymkode: 2735b...1b9

Du svarer på noe helt annet en hva TS spør om. TS spør om Klinisk sykdom/patologi og helbredelse ved å ha sex.

Du rabler i vei om at noen blir nedstemt av ikke å være helt lykkelig i et parforhold og at noen mennesker er mer seksuelle en andre (sic).

Om du i det minste kunne holdt deg i nærheten av tema for tråden og spørsmålet til TS, så hadde du i hvert fall hatt en viss relevans.

Anonymkode: 38f1e...de6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har diagnosen tilbakevendende depresjon. Hatt i mange år. Aldri manglet sex eller tilbud om det

Anonymkode: b589b...23b

Tenk hvor fint og lettvint det hadde vært om sex kurerte depresjon..

Anonymkode: 38f1e...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tenk hvor fint og lettvint det hadde vært om sex kurerte depresjon..

Anonymkode: 38f1e...de6

Da kunne alle kjerringene på DPS ha pult mannfolka. 🤣

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fountaine skrev (5 minutter siden):

Da kunne alle kjerringene på DPS ha pult mannfolka. 🤣

Hadde fått en psykologprostituert-hybrid ganske kjapt.

Anonymkode: 38f1e...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er det reelt? At man på grunn av for lite sex over tid blir sårbar for å bli nedstemt og deprimert? (Altså ikke totalt fravær av sex, men mindre enn man hadde ønsket seg).

Teorien er at man får for lite følbra-stoffer i kroppen som dopamin og alt det der.

Kan man da bli friskere av å ha mer sex?

Anonymkode: ca72d...587

Nei. Du kan sikkert få en reaktiv depresjon av å leve i et forhold med problemer, eller ved å grave deg ned å synes synd på deg selv. Men dem som er minst deprimerte er dem som har minst sex, det vil si barn. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja det er fakta. Via sex så produserer kroppen endorfin, som er hjernen oppfatter som slags lykkerus. Kroppen produserer jo dette ellers også selvfølgelig, men produserer ekstra ved sexuell aktivitet. Derfor vil det ved et fravær av sex ikke bli produsert noe ekstra endorfin, så uten sex over lengre tid vil gå utover lykkefølelse, og man kan føle seg nedstemt og deprimert.

Selv har jeg ikke hatt sex på mange år, så kan bekrefte at et liv uten sex påvirker livskvaliteten i stor grad, bla annet depresjon.

Men jeg kan jo bare snakke på vegne av meg selv, og ikke hvordan andre ville reagert i samme situasjon.

Anonymkode: 36e26...205

Så prostitusjon forebygger depresjon? Er så mye rart folk tror. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fountaine skrev (27 minutter siden):

Da kunne alle kjerringene på DPS ha pult mannfolka. 🤣

Bare mannfolk de skulle ha pult, hva med oss damene som er innom dps da, kunne ikke vi fått oss en sleik sånn at vi og så kunne blitt helbrert å ikke minst lykkelig?🤔😊😘

Anonymkode: 8cb0b...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bare mannfolk de skulle ha pult, hva med oss damene som er innom dps da, kunne ikke vi fått oss en sleik sånn at vi og så kunne blitt helbrert å ikke minst lykkelig?🤔😊😘

Anonymkode: 8cb0b...667

Ja da hadde det jo blitt de få mennene på DPS som måtte pult alle kvinnene. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fountaine skrev (6 minutter siden):

Ja da hadde det jo blitt de få mennene på DPS som måtte pult alle kvinnene. 😉

Må du ikke ta alle damene der ute under en kam, det finnes lesbiske damer og så😘

Anonymkode: 8cb0b...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...