Gå til innhold

Hva synes du er "kjerringblomster"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mine meninger om hvilke blomster som er stilige, og hva som er "kjerringblomster" .

Jeg mener at kjerringblomster er gjerne lyserosa/lyseblå nelliker, begonia, ildtopp eller brun/oransje små blomster, som jeg ikke vet navnet på.

Jeg pleier å få det i gave av svigermor og de går i søpla med en gang hun har gått hjem.

Hva mener du er blomstrer gamle damer liker?

Anonymkode: 9083d...42b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pelargonia, hortensia. Enig i begonia og ildtopp. For ikke å snakke om primula.

Anonymkode: 4f1a4...8c8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Stemorsblomster 👵

Anonymkode: 868af...870

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blomster er tidsløse og jeg driter i om det finns trender og " kjerringsblomster og drittungeblomster" Da sender jeg en pall med begonia til TS!

Anonymkode: cedaa...887

• Liker 37
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Tenker mer på at du er utakknemmelig. 

Jeg blir kjempeglad for alle blomster jeg får. Om det er favoritten min eller ikke. Liker jeg de ikke så setter jeg de i små vaser rundt i huset eller utover bordet så det ikke blir en tradisjonell bukett. 

• Liker 26
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Fy faen alt dere kvinner klarer å bruke som et middel til å så usikkerhet og å heve dere over hverandre. Det er fascinerende.

Anonymkode: 0d116...a34

• Liker 14
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan blomster også være «kjerring» nå?😳 Mye man må passe på! Trist at du må kaste blomster du har fått i gave!

Anonymkode: cbc5e...6d0

• Liker 15
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har mine meninger om hvilke blomster som er stilige, og hva som er "kjerringblomster" .

Jeg mener at kjerringblomster er gjerne lyserosa/lyseblå nelliker, begonia, ildtopp eller brun/oransje små blomster, som jeg ikke vet navnet på.

Jeg pleier å få det i gave av svigermor og de går i søpla med en gang hun har gått hjem.

Ærlig talt. 

Anonymkode: 4a4c3...a5a

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

«Kjerringblomster» faktisk.  

Du får ha ryggrad nok til å si ifra til svigermor om hvilke blomster du ikke liker da. Så slipper du å kaste de. Eller sette disse «kjerringblomstene» på en ustelt grav på kirkegården.

Anonymkode: 5c669...e76

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fy faen alt dere kvinner klarer å bruke som et middel til å så usikkerhet og å heve dere over hverandre. Det er fascinerende.

Enig og jeg er kvinne. Hvis jeg får blomster av svigers eller mannen min er det første jeg gjør å si tusen takk❤️ Kunne sikkert googlet ts sine eksempler på kjerringblomstene, men her jeg bor blir det brukt og kvinner en har kjær❤️ Har desverre ikke arvet mormors grønne fingre, men prøver å huske å vanne potteplanter og utebed med jevne mellomrom

Anonymkode: 4b439...a36

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

No har jo de blomstrene du kaller kjærring på vei tilbake som populær da. Så kanskje du ikke henger med i tiden. Selv så liker jeg alle. Selvfølgelig noen jeg synes er finere enn andre. Men alle er velkommen hit for å prøv å overlever i mitt hjem😂 

Anonymkode: dc3e2...9b1

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Enig. Og jeg er kvinne. Trist å si det, men kvinner er kvinner verst. I stedet for å bakke hverandre opp,er de mestere i å trykke hverandre ned. Særlig de unge usikre.

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

«Kjerringblomster» ?

Hva er det med dere?  Jeg er takknemlig for blomster uansett hvilken type. Noen er finere enn andre, men jeg kaster aldri en blomst fordi den er *Kjerringblomst*

Er fasinert over alt dere kvinner mener er feil. Er dere så opptatt av hva andre mener? Har dere så dårlig selvbilde?  Alt er Harry, røde Flag, kjerringaktig og så videre. 

Anonymkode: 03874...a2a

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Vel nå er Hortensia en stor trend da. Så det er nok heller du som ikke følger helt med.

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Å kalle hortensia for kjerringblomst er jo helt bak mål. Den er jo superpopulær overalt og har vært det i årevis. 

Ikke visste jeg at noen har begynt å kalle enkelte blomster for "kjerringblomster" heller. Er det mulig....

Blomster er fine uansett. 

Anonymkode: 57519...b1c

• Liker 8
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Orkideer har vel hatt det ryktet en stund nå, eller har vel bare vært skikkelig ut en god stund. 

Ellers forbinder jeg orange blomster med kjærring.

Hortensia, nei, den opplever jeg veldig mange på min alder har. 

Det jeg synes fungerer uansett, og som jeg aldri har blitt lei av, er hvite tulipaner. 

Anonymkode: 5dd58...2d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kaster blomster? Blasfemi!

Anonymkode: fc9d6...bde

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det vedder jeg  på er tagetes. De er fine å ha i blomsterbed, fordi de avgir noe som får visse larver i jorda (som spiser røttene til planter og får dem til å dø) til å holde seg unna i området der de er plantet. Kjemikalie-fri "pest control", kan man si.

Anonymkode: 57519...b1c

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Mener i grunn at blomster har ingen alder. Synes ofte det som blir mest likt er det du selv får til og trives med dine vanningsrutiner og stell. 

Anonymkode: e09d0...218

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...