Gå til innhold

Svak i utfall, tips til trening?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er veldig svak i utfall, klarer ikke komme dypt nok, blir vinglete og ustø, får vondt i knærne og det brenner og svir etter kun et par repetisjoner. Tips til hva jeg kan gjøre for å mestre øvelsen bedre og bli sterkere? 

Anonymkode: 9703b...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å gjør splitbøy i smithmaskina noen uker, kombinert med balanseøvelser etterpå. Også prøver du deg på utfall igjen etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gjør utfall, men hold deg i noe

Anonymkode: 34700...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tren mere utfall

Anonymkode: de9e4...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Begynn med kroppsvekt og bygg på etter som du blir sterkere. Veldig viktig øvelse, men den er tung. 

Anonymkode: a950a...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som du kan ha utbytte av å få hjelp til teknikken evt. filme deg selv. 

Hvis du er ustø ville jeg sett på bredden mellom beina, de skal ikke på en tynn linje, men ca hoftebredde avstand når de er i splitt. 

Hvis du får vondt i knærne, vil jeg tro du har kneet over tåa. Prøv å finne steget ditt, enten fremover eller bakover hvor hælen er ca under kneet. 

Start med kroppsvekt og legg heller på vekt etterhvert som du blir sterkere. Husk at det finnes mange varianter: Forover, bakover, gående, fra step bakover etc. Finn en variant du trives med. 

Anonymkode: 5f857...05e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Første bud er sjekk at teknikken er rett. Noen andre tips kan være å gjøre f.eks utfall men at du holder deg i noe, splitbøy syns jeg personlig er mer krevende øvelse men om du mestrer den er den veldig god. Andre variasjoner kan f.eks være beinpress med ett ben av gangen. Men om det er utfall du vil klare så gjør utfall, men med rett og bra teknikk. Om du får vondt gjør du enten noe feil eller så er rett og slett det bare en dårlig øvelse for deg, alle øvelser er ikke like bra for alle. 

Anonymkode: 3e311...430

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynne med å trene der du står med ene beinet foran og det andre bak, slik som ved utfall, men slipper ned først. Beina ca i hofteleddet. Ofte er det balansen som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfall der du holder deg fast. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...