Gå til innhold

Generalisert angstlidelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen andre med generalisert angst her? Hvordan håndterer dere det? Og hvilke ting har dere angst for?

Anonymkode: 4c9dc...177

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har denne diagnosen som jeg fikk på DPS. Føler egentlig ikke at det er noe spesielt jeg har angst for, bare føler meg litt generelt nevrotisk 😅

Anonymkode: e58f5...d42

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lider meg gjennom det. Hele dagen fra jeg våkner til jeg legger meg har jeg sterk angst Får både anti- depressiva og Sobril for å ta ta ta toppen av angsten. Problemet mitt er at angsten er på toppen hele tiden. Den medisinen som har hjulpet meg var Nardil ( jeg husker ikke hva den heter helt korrekt ), men da må du gå til en psykiater og han må søke for å få det utlevert. 

Anonymkode: 0e930...20c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en GAD-diagnose i mange år og har lært å leve med det. Er medisinert med antidepressiva og sobril ved behov.

Prøver å begrense meg fra å bli overtrøtt/sliten, for da blir det mye verre, men det er vanskelig å unngå når en lever i et samfunn som krever sitt. Å bli fysisk sliten av trening/turer roer hodet litt, men på dårlige dager så får jeg ikke til å trene samme hvor mye jeg prøver.

Går til fysioterapeut hver uke for de kroppslige plagene GAD medfører.

Anonymkode: 00cce...3a3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk den diagnosen av en psykolog på DPS.

Jeg forstår ikke at jeg kvalifiserer for den.  

Jeg er veldig stresset og grubler mye, men jeg går ikke rundt og har angst, sånn uten å vite hvorfor.  Angsten min er først og fremst knyttet til situasjoner hvor jeg blir vurdert og kjenner på prestasjonsangst.  Det er mest depressive følelser jeg  har som gjør at de vonde tankene og bekymringene ikke gir seg.

Jeg har en bekjent med GAD, og hun har virkelig angst og ringer ned folk for den minste bekymring. Sist gang lurte hun på om hun kunne bli syk om det er mugg i dusjen.  Da måtte personen hun ringte til forsikre henne om dette. 

Anonymkode: 9dc6e...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg fikk den diagnosen av en psykolog på DPS.

Jeg forstår ikke at jeg kvalifiserer for den.  

Jeg er veldig stresset og grubler mye, men jeg går ikke rundt og har angst, sånn uten å vite hvorfor.  Angsten min er først og fremst knyttet til situasjoner hvor jeg blir vurdert og kjenner på prestasjonsangst.  Det er mest depressive følelser jeg  har som gjør at de vonde tankene og bekymringene ikke gir seg.

Jeg har en bekjent med GAD, og hun har virkelig angst og ringer ned folk for den minste bekymring. Sist gang lurte hun på om hun kunne bli syk om det er mugg i dusjen.  Da måtte personen hun ringte til forsikre henne om dette. 

Anonymkode: 9dc6e...17f

Men man kan vel bli syk av mugg? 😅

Anonymkode: 4c9dc...177

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.5.2024 den 21.08):

Jeg har denne diagnosen som jeg fikk på DPS. Føler egentlig ikke at det er noe spesielt jeg har angst for, bare føler meg litt generelt nevrotisk 😅

Anonymkode: e58f5...d42

Jeg bekymrer meg nesten hele tiden. Feks for om det jeg nettopp sa til en nabo som småpratet var dumt. Eller om folk egentlig liker meg eller bare er høflige. Om noen er sinte på meg, fek hvis samboeren min er litt stille en dag. Om barna spiser sunn nok mat, beveger seg nok, har venner. Om jeg kommer til å rekke frister på jobb. For tenk hvis jeg eller ungene blir syke så jeg ikke får gjort jobben ferdig i tide. På om huset er reint og ryddig nok. På om jeg er en god nok forelder. På om bussen kommer til å være forsinket. På om samboer skal krasje med ungene i bilen og dø så jeg er igjen helt alene. 

Det er liksom mest av sånne hverdagsbekymringer som alle sikkert har litt av, men det er virkelig hele tiden. Jeg sliter med å sove. Jeg sliter med å konsentrere meg. Jeg har vonde muskler i nesten hele kroppen og mye hodepine. Jeg føler meg stressa og engstelig hele tiden. Av og til vet jeg ikke hva jeg er engstelig for en gang.

 

Anonymkode: 4c9dc...177

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 36 år og har generalisert angstlidelse. Generelt bare engstelig og stresset for alt og ingenting😅 Har i tillegg ADHD, som ikke gjør saken bedre. Tapper meg virkelig for krefter enkelte dager😓

Anonymkode: 77ec2...d41

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Men man kan vel bli syk av mugg? 😅

Anonymkode: 4c9dc...177

Sikkert. Men det er måten hun fremstiller det på når hun ringer. Hun er nærmere hysterisk lurer på om hun vil bli syk av det, og den hun ringer må avkrefte dette.  

Og ikke bare mugg, mange andre ting også. Som da hun skulle bake en kake til en med melkeallergi og får angst for å gjøre personen syk. Det hjelper ikke at allergikeren selv sier at hun tåler  spor av melk og ikke ville klandret bakeren hvis hun likevel ble  syk.  Men mulig dette også er OCD? 

 

Anonymkode: 9dc6e...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...