Gå til innhold

Google Pixel-telefonene - erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger ny mobil snart og ser det popper opp google pixel 8a-reklamer. Er helt ukjent med dette merket og lurer på om noen har erfaringer med det? Funker de like greit som Samsung som jeg har hatt i noen år nå?

Anonymkode: 91c61...899

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pixel-telefoner er helt rene Android-enheter fra Google. Det vil si at man slipper å vente evigheter på systemoppdateringer som Samsung er passe kjent for. Spesielt når telefonen er et år gammel eller to. 

Stort sett får de bra tilbakemeldinger. Jeg er ikke kjent med 8, men 7 var bra. Og har utrolig morsomt kamera, hvor man kan fjerne elementer direkte i bildet. Ta bilde av deg selv på stranda, så kan du f.eks fjerne alle andre på stranda med et trykk på skjermen. 

Ellers er det bare å søke på Google etter hva enn du lurer på og skrive "test" eller "review" til slutt. Da dukker slike artikler opp:

Google Pixel 8a review: a phone I’d buy with my own money | Tom's Guide (tomsguide.com) 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (2 timer siden):

Pixel-telefoner er helt rene Android-enheter fra Google. Det vil si at man slipper å vente evigheter på systemoppdateringer som Samsung er passe kjent for. Spesielt når telefonen er et år gammel eller to. 

Stort sett får de bra tilbakemeldinger. Jeg er ikke kjent med 8, men 7 var bra. Og har utrolig morsomt kamera, hvor man kan fjerne elementer direkte i bildet. Ta bilde av deg selv på stranda, så kan du f.eks fjerne alle andre på stranda med et trykk på skjermen. 

Ellers er det bare å søke på Google etter hva enn du lurer på og skrive "test" eller "review" til slutt. Da dukker slike artikler opp:

Google Pixel 8a review: a phone I’d buy with my own money | Tom's Guide (tomsguide.com) 

Takk for svar og link! 

Ts

Anonymkode: 91c61...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en pixel 7 og var misfornøyd med finger print reader. Den er ganske dårlig. 

Men ble bedre etter jeg registrerte samme finger flere ganger. Nå er det nesten ålreit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pixel 8, er all over fornøyd. Men skuffa over kamera, som liksom skulle være så sykt bra. Har hatt bedre. Den har en tendens til å klikke litt innimellom,men dette har jeg hatt problem med alle mine tidligere telefoner også,så det er kanskje meg som prøver å gjøre for mye på for kort tid 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Myml1 said:

Jeg har pixel 8, er all over fornøyd. Men skuffa over kamera, som liksom skulle være så sykt bra. Har hatt bedre. Den har en tendens til å klikke litt innimellom,men dette har jeg hatt problem med alle mine tidligere telefoner også,så det er kanskje meg som prøver å gjøre for mye på for kort tid 😅

Ligger nok hos brukeren. En må lære seg å bruke kameraene når en bytter mobil. Feks mener min samboer at hennes Galaxy S23 Ultra tar forferdelige bilder og blir sjokkert når jeg tar bra bilder med hennes telefokn

Anonymkode: b685a...627

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ligger nok hos brukeren. En må lære seg å bruke kameraene når en bytter mobil. Feks mener min samboer at hennes Galaxy S23 Ultra tar forferdelige bilder og blir sjokkert når jeg tar bra bilder med hennes telefokn

Anonymkode: b685a...627

Har forsøkt å endre på innstillinger osv. Men bildene blir blass uansett 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt min 8a i noen dager, fantastisk telefon i forhold til pris. Oppgraderte fra 4a som ikke fikke flere oppdateringer etter 4 år men var greit det. Om du bytter til talkmore får du den til 4690,- bedre tlf for pengene får du ikke. (Jeg blir å bytte tilbake til det jeg hadde før etter 3 måneder, mer data til samme pris fra plusmobile.)

Anonymkode: 9edac...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Pixel 8, og er veldig fornøyd. Synes kameraet er veldig bra, har hatt iphone i noen år, og kamera på denne er så mye bedre. Det eneste som plager meg litt er at det virker som at det er litt dårlig dekning på telefonen, men det fikser de forhåpentligvis i en oppdatering om ikke lenge.

Anonymkode: ad543...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.5.2024 den 0.40):

Har brukt min 8a i noen dager, fantastisk telefon i forhold til pris. Oppgraderte fra 4a som ikke fikke flere oppdateringer etter 4 år men var greit det. Om du bytter til talkmore får du den til 4690,- bedre tlf for pengene får du ikke. (Jeg blir å bytte tilbake til det jeg hadde før etter 3 måneder, mer data til samme pris fra plusmobile.)

Anonymkode: 9edac...b8d

Hvordan fikk du den til 4690? Jeg sjekket med talkmore, og den koster 5690 med talkmore abonnement.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Pixel mobil (og chromebook). Hovedsaklig for å slippe masse apper og annet som jeg ikke trenger. Jeg er ikke så veldig teknisk avansert, så om den er bedre enn ande mobiler aner jeg, men tenker at jeg har fått en god mobil uten å betale prisen for en iphone, samsung eller sony.

Anonymkode: 14ab5...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...