Gå til innhold

Litt dårlig vektoppgang pga mye gulp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør man da? Baby gulper så store mengder. Den er allerede endel under snittet i størrelse, og har falt enda litt mer under nå..

Anonymkode: 65d9f...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva gjør man da? Baby gulper så store mengder. Den er allerede endel under snittet i størrelse, og har falt enda litt mer under nå..

Anonymkode: 65d9f...a85

Hvor gammel er babyen? Har du kontaktet føden eller helsestasjonen?

 

Her skyldtes gulpingen melkeproteinallergi. 

Anonymkode: bbe7b...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor gammel er babyen? Har du kontaktet føden eller helsestasjonen?

 

Her skyldtes gulpingen melkeproteinallergi. 

Anonymkode: bbe7b...864

3 mnd. Spiser ikke melkeprotein, ikke gjort på 2 måneder, og det hjelper ikke😕 

Anonymkode: 65d9f...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refluks? Ville fått barnet undersøkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

3 mnd. Spiser ikke melkeprotein, ikke gjort på 2 måneder, og det hjelper ikke😕 

Anonymkode: 65d9f...a85

Ammer du eller gir MME? 

Anonymkode: bbe7b...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

3 mnd. Spiser ikke melkeprotein, ikke gjort på 2 måneder, og det hjelper ikke😕 

Anonymkode: 65d9f...a85

Skal snakke med helsestasjon såklart, men vil gjerne høre andres erfaringer 😓

Anonymkode: 65d9f...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ammer du eller gir MME? 

Anonymkode: bbe7b...864

Ammer :)

Anonymkode: 65d9f...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (Akkurat nå):

Refluks? Ville fått barnet undersøkt. 

Åpenbart refluks.. men hva gjør man liksom? 😓

Anonymkode: 65d9f...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ammer :)

Anonymkode: 65d9f...a85

Har du sjekket alt du spiser og typ tannkrem, hudpleie og eventuelt medisiner? 

Anonymkode: bbe7b...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gråter babyen mye? Min hadde migrene helt fra fødselen av og det gjorde at mye kom opp igjen.

Anonymkode: 01205...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du sjekket alt du spiser og typ tannkrem, hudpleie og eventuelt medisiner? 

Anonymkode: bbe7b...864

Jeg er veldig sikker på at jeg har utelukket alt ja, og lege sier at det  burde vært bedring nå uansett hvis det var mpa. Hun er allergitestet også, ingen allergier. Har prøvd melkefri mme for å teste også - like mye gulp.. 

Anonymkode: 65d9f...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gråter babyen mye? Min hadde migrene helt fra fødselen av og det gjorde at mye kom opp igjen.

Anonymkode: 01205...446

Hun skriker ikke så mye, men hun er mye urolig og utilpass omtrent hele tiden. Hvordan ble migrenen avdekket? Hva ble løsningen? 
Stakkars barnet ditt 😔

Anonymkode: 65d9f...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er veldig sikker på at jeg har utelukket alt ja, og lege sier at det  burde vært bedring nå uansett hvis det var mpa. Hun er allergitestet også, ingen allergier. Har prøvd melkefri mme for å teste også - like mye gulp.. 

Anonymkode: 65d9f...a85

Kanskje refluks da? Bør uansett få henvisning til barnelege. 

Anonymkode: bbe7b...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva gjør man da? Baby gulper så store mengder. Den er allerede endel under snittet i størrelse, og har falt enda litt mer under nå..

Anonymkode: 65d9f...a85

Samme her da vi fikk vår. Stramt tungebånd som ble klippet. Det hjalp på ved flaskemating. Påvist refluks etter at vi gikk til privat barnelege. Har så dårlig erfaring med helsestasjon og fastlege, virket kunnskapsløse ifht problematikken. Fikk medisiner for refluks samt aminosyrebasert erstatning(neocate) og det bedret hele problematikken. Innkalte til møte med fastlege og helsesykepleier etterpå for å si min mening om deres oppfølging.

Anonymkode: e4838...926

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Samme her da vi fikk vår. Stramt tungebånd som ble klippet. Det hjalp på ved flaskemating. Påvist refluks etter at vi gikk til privat barnelege. Har så dårlig erfaring med helsestasjon og fastlege, virket kunnskapsløse ifht problematikken. Fikk medisiner for refluks samt aminosyrebasert erstatning(neocate) og det bedret hele problematikken. Innkalte til møte med fastlege og helsesykepleier etterpå for å si min mening om deres oppfølging.

Anonymkode: e4838...926

Her er ikke tungebåndet stramt, sjekker av barnelege, lege og øre-nese-hals.
Hvordan medisiner gikk din på? Er vel begrenset hvilke medisiner en baby på 3 mnd kan få? 😕 måtte du gi opp ammingen da? Det sitter langt inne for meg å gjøre😢

Enig i at det er lite hjelp å få fra helsestasjon og fastlege 😓

Anonymkode: 65d9f...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her er ikke tungebåndet stramt, sjekker av barnelege, lege og øre-nese-hals.
Hvordan medisiner gikk din på? Er vel begrenset hvilke medisiner en baby på 3 mnd kan få? 😕 måtte du gi opp ammingen da? Det sitter langt inne for meg å gjøre😢

Enig i at det er lite hjelp å få fra helsestasjon og fastlege 😓

Anonymkode: 65d9f...a85

Hun fikk Nexium, var da 4 mnd gammel. Heldigvis hjelp av en svært dreven barnelege. Ja, jeg gav opp ammingen. Det slet meg totalt ut å ha en baby som var utilpass konstant, sov dårlig og sprutgulpet 24/7, uavhengig av siste måltid. Hun fikk det bedre med aminosyrebasert erstating, helt klart. 
Hun sto forøvrig på Nexium til hun var nesten 3 år, først da var det bedring ifht refluks. Nå som 4 åring har hun ingen symptomer, frisk og glad jente👍🏻

Anonymkode: e4838...926

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hun fikk Nexium, var da 4 mnd gammel. Heldigvis hjelp av en svært dreven barnelege. Ja, jeg gav opp ammingen. Det slet meg totalt ut å ha en baby som var utilpass konstant, sov dårlig og sprutgulpet 24/7, uavhengig av siste måltid. Hun fikk det bedre med aminosyrebasert erstating, helt klart. 
Hun sto forøvrig på Nexium til hun var nesten 3 år, først da var det bedring ifht refluks. Nå som 4 åring har hun ingen symptomer, frisk og glad jente👍🏻

Anonymkode: e4838...926

Hjalp nexium mot gulpingen også, eller bare ubehaget? Lege sa at nexium kun nøytraliserer men hinder ikke at det kommer ut? 🤔

Anonymkode: 65d9f...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var 3,7 kg da han ble født, men dalte på vektkurven for hver time på helsestasjonen. Han endte på 2,5 persentilen. Vi gikk på ekstra innveiinger, men fikk ikke annen oppfølging. Helsestasjonen mente at 2,5 persentilen var den kurven han burde følge og at han bare var/er et lite barn. Nå er han 2,5 og har vokst og lagt på seg. Jeg tror han ligger mellom 10 og 15-persentilen nå. For oss hjalp det veldig når han begynte med fast føde. 

Anonymkode: 876a2...755

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun skriker ikke så mye, men hun er mye urolig og utilpass omtrent hele tiden. Hvordan ble migrenen avdekket? Hva ble løsningen? 
Stakkars barnet ditt 😔

Anonymkode: 65d9f...a85

Ingen kunne hjelpe eller si noe om hva de var før jeg kom på 2 årskontroll og møtte en eldre lege som hadde jobbet nesten hele karrieren på nyfødtpost.

Anonymkode: 01205...446

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hjalp nexium mot gulpingen også, eller bare ubehaget? Lege sa at nexium kun nøytraliserer men hinder ikke at det kommer ut? 🤔

Anonymkode: 65d9f...a85

Det er riktig. Samtidig begynte vi med Neocate, det reduserte gulpingen, men det forsvant ikke. Vi hadde ikke lengre sprutgulp. (Vi forsøkte først de vanlige typene med som er uten melkeprotein, men det hadde ingen effekt. Althera osv, husker ikke lengre hva alle het.) 
Totalt sett fikk vi et barn som fortsatt gulpet noe, men ikke i nærheten av som før og som var smertefri ifht gulping. Det var veldig tydelig på henne at det var et før og etter. 

Det jeg sitter igjen med(enda)er at jeg er glad for at jeg fulgte magefølelsen min på at noe ikke stemte, og at jeg ikke slo meg til ro med helsestasjonens skuldertrekk.


 

Anonymkode: e4838...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...