Gå til innhold

Droppe bunad?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er meldt 25 grader, full sol og 1,6 m/s. Vurderer for første gang imot voksne liv å droppe bunaden.  Hva gjør dere andre?

Anonymkode: 86356...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vurderer det samme, siden det er meldt så varmt og jeg i tillegg har en nyfødt som ammes 😅 Trøster meg med at jeg får brukt bunaden i dåpen om noen måneder.

Anonymkode: bc1e8...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min blir hengende i skapet, ikke i nærheten av å orke ullstakk, skjorte, strømper og skinnsko i 28 grader som er meldt her 🥵

Anonymkode: bca0c...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til droppe bunaden, men det er fordi jeg kommer til å ha fullt opp med arbeidsoppgaver gjennom hele dagen (holde orden i skoletoget, stå i kiosk, være med på nedrigging osv). 

Anonymkode: 3addb...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunaden er jo lagd i ekte, naturlige stoffer og på en måte som både kan holde på varme og være ventilerende. Ha evt tynnere strømper, dropp capet, hold seg hydrert og ikke nødvendigvis i solsteiken i timevis. Har klart meg på veldig varme Oslo-dager i min bunad, null problem.

I år er jeg fortsatt i tvil på grunn av helt andre omstendigheter og evt planer. Kanskje en del av dagen bare. Kan velge mindre tradisjonelt med voksne barn, selv om jeg har fortsatt å gå i bunad og gjøre tradisjonelle ting de siste årene og helst vil holde på det. 

Anonymkode: a76f4...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bunaden er jo lagd i ekte, naturlige stoffer og på en måte som både kan holde på varme og være ventilerende. Ha evt tynnere strømper, dropp capet, hold seg hydrert og ikke nødvendigvis i solsteiken i timevis. Har klart meg på veldig varme Oslo-dager i min bunad, null problem.

I år er jeg fortsatt i tvil på grunn av helt andre omstendigheter og evt planer. Kanskje en del av dagen bare. Kan velge mindre tradisjonelt med voksne barn, selv om jeg har fortsatt å gå i bunad og gjøre tradisjonelle ting de siste årene og helst vil holde på det. 

Anonymkode: a76f4...9cb

Men tykk, svart ull fra topp til tå i solsteiken er dømt til å bli for varmt uansett hvor naturlig stoffet er 😅

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her kjører jeg kjole. Bunad er nydelig, men det er ikke verdt å få heteslag av det. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg også på! Ser på bunaden min her den henger og gruer meg.

MEN jeg har arbeidsoppgaver på skolen, og føler litt at jeg må ha den på 😅

Anonymkode: 495df...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har på meg det jeg alltid har på meg. Random shorts med random tskjorte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg går for bunaden - og hlder meg i skyggen når jeg kan.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette lurer jeg også på! Ser på bunaden min her den henger og gruer meg.

MEN jeg har arbeidsoppgaver på skolen, og føler litt at jeg må ha den på 😅

Anonymkode: 495df...75e

Samme her. Har grua meg en uke nå. Ungene sine ble henta hos oldemor i går, men de skal få slippe. De får ta den på så vi får sendt det ene bildet til oldemora og så får de vanlig fintøy. Det er galskap å gå i vadmel nå.  Hva jeg gjør selv vel jeg ikke helt. Jeg har ikke lyst, men føler jeg bør.🙈

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går for bunad - som alltid. Er jo uke første gang det er varmt på 17.mai - og har alltid gått greit.
Men skifter når jeg kommer hjem, før grillgjestene kommer.

Anonymkode: 16c38...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt det samme selv. Har funnet fram en kjole, starter dagen med bunad, og skal ikke lenger bort enn at jeg kan gå hjem og skifte om jeg føler for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Vurderer det samme, siden det er meldt så varmt og jeg i tillegg har en nyfødt som ammes 😅 Trøster meg med at jeg får brukt bunaden i dåpen om noen måneder.

Gi flaske, så slipper du det slitet.

Anonymkode: f1f63...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke bunad i år. Vi skal bare en kort tur ned for å se på toget før vi lager mat hjemme. Så blir det rett på fjellet🙌🏼🤩

Anonymkode: 5de30...798

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha på bunad🥰

Bor i Oslo. 

Anonymkode: dd234...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Puppene må tømmes uansett, så like greit å gi det til ungen🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 525ad...53a

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Som noen over skrev, så må puppene tømmes i løpet av dagen, hvis ikke går det gæli. Kan ikke drive å ta av og på søljene hver gang han trenger pupp heller, haha. Og i tillegg er det stress å pumpe opp nok melk til dagen, samt stresse med oppbevaring osv. i 26 grader.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem bryr seg? Det er ikke lovpålagt å ha bunad på 17.mai selv om du eier en...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har høy toleranse for varme, trives best i 30+ grader. Men i morgen tror jeg det blir noen justeringer;

- Knestrømper i stedet for strømpebukser

- Oppsatt hår

- Bytte til sommerkjole etter champagnefrokost og tog. 

Anonymkode: 739e8...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...